افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

طرز تهیه 5 دمنوش میوه ای خوشمزه در خانه

  • کد خبر : 165087
طرز تهیه 5 دمنوش میوه ای خوشمزه در خانه

۱۳۸۱۳۶۶ 08 1402 – 07:07 چای میوه ای دسته ای محبوب از چای است که طرفداران خاص خود را در سراسر جهان دارد. برترین ها: چای میوه ای دسته بندی محبوبی از چای است که طرفداران خاص خود را در سراسر جهان دارد. این دمنوش ها به صورت چای کیسه ای و یا به صورت […]





۱۳۸۱۳۶۶


08 1402 – 07:07

چای میوه ای دسته ای محبوب از چای است که طرفداران خاص خود را در سراسر جهان دارد.

برترین ها: چای میوه ای دسته بندی محبوبی از چای است که طرفداران خاص خود را در سراسر جهان دارد.

این دمنوش ها به صورت چای کیسه ای و یا به صورت باز توسط برندهای مختلف تولید می شوند. اما طبق معمول غذاهای خانگی سالم تر و طعم بهتری دارند، بنابراین بهتر است این دمنوش ها را در خانه تهیه کنید.

امروز در دیجی کالا مگ می خواهیم طرز تهیه 5 دمنوش میوه ای خوشمزه را در خانه به شما آموزش دهیم. پس اگر از طرفداران چای هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چرا چای میوه ای؟

چای میوه سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است و با نوشیدن آن می توانید به سم زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک کنید. چای میوه به طور طبیعی شیرین است و عطر و طعم میوه ها را آزاد می کند. اما اگر برای تهیه آن از میوه های مانده و بی کیفیت استفاده شود و یا با چای سیاه نامناسب مخلوط شود، آن عطر و طعم را ایجاد نمی کند.

یکی از مزایای چای های میوه ای عدم وجود کافئین است. بنابراین می توانید به راحتی آنها را در اواخر شب بدون نگرانی از بی خوابی بنوشید. بنابراین، بهتر است خودتان آن را در خانه درست کنید تا یک فنجان چای میوه ای منحصر به فرد، خوش طعم و با کیفیت میل کنید. در زیر طرز تهیه 5 دمنوش میوه ای خانگی را خواهید آموخت.

1. چای سیاه و میوه.

طرز تهیه 5 دمنوش میوه ای خوشمزه در خانه

چای سیاه معمولا در ترکیب با میوه ها طعم خوبی دارد و تهیه آن سخت نیست. البته انتخاب چای سیاه ساده و با کیفیت بسیار مهم است تا طعم و عطری به آن اضافه نشود. میوه ای شیرین را انتخاب کنید که طعم قوی دارد. برای این منظور میوه های مناسب زردآلو، تمشک، هندوانه و توت فرنگی است. میوه ها را بشویید و به قطعات کوچک برش دهید.

1 قاشق چایخوری چای سیاه یا یک چای کیسه ای را در یک لیوان یا فلاسک مناسب بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید. پس از 3 دقیقه تفاله یا چای کیسه ای را از آب خارج کرده و تکه های میوه را در آن قرار دهید. ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه در همان حالت باقی بماند. سپس میوه ها را از لیوان جدا کنید. چای شما آماده است و می توانید آن را گرم یا سرد مصرف کنید.

2. چای آجیل

طرز تهیه 5 دمنوش میوه ای خوشمزه در خانه

فر را با دمای 120 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید کاملا گرم شود. مقداری لیمو و پرتقال را خوب بشویید و با چاقو یا پوست کن پوست آنها را بگیرید. پوست ها را به برش های کوچک برش دهید. یک زنجبیل تازه را به همین ترتیب خرد کنید.

روی سینی فر کاغذ روغنی گذاشته و پوست مرکبات و مخلوط زنجبیل را روی آن بمالید. در یک ورقه پخت دیگر، کاغذ روغنی پهن کنید و برگ های تازه نعناع را روی آن قرار دهید. هر دو سینی را به مدت 10 تا 15 دقیقه در فر قرار دهید.

سینی نعنا را بعد از 15 دقیقه از فر خارج کرده و اجازه دهید مخلوط پوست مرکبات و زنجبیل 45 دقیقه دیگر در فر بماند. سپس آنها را بیرون بیاورید و بگذارید کاملا خنک شوند. برگ های نعنا را با نوک انگشت له کنید و در ظرفی بریزید. مخلوط پوست مرکبات و زنجبیل را به نعناع اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

چای میوه خشک شما آماده است. می توانید برای هر فنجان چای ۲ قاشق غذاخوری از این مخلوط را تهیه کرده و در لیوان یا قوری بنوشید. فراموش نکنید که زمان لازم برای تهیه این مخلوط 5 دقیقه است.

3. چای سیب خشک

طرز تهیه 5 دمنوش میوه ای خوشمزه در خانه

تهیه این دمنوش میوه ای بسیار ساده است. ۱ قاشق غذاخوری سیب خشک را در یک لیوان چای بریزید. روی سیب ها آب جوش بریزید و در لیوان را به مدت 10 دقیقه ببندید تا خوب دم بکشد. بعد از 10 دقیقه چای آماده خواهد بود. می توانید سیب ها را قبل از نوشیدن از چای جدا کنید یا با آن بنوشید. برای ایجاد طعم بهتر و لذت بردن از آن می توانید از کمی دارچین همراه با سیب استفاده کنید.

4. چای لیمو

طرز تهیه 5 دمنوش میوه ای خوشمزه در خانه

لیموها را بشویید و خشک کنید. به آرامی قسمت زرد و سفت لیمو را با کمک رنده جدا کنید تا پوست سفید و نرم آن دیده شود. حالا لیموها را حلقه حلقه کنید.

این دمنوش میوه ای بهترین گزینه در مواقع سرماخوردگی یا گلودرد است.

در هر فنجان 3 برش لیمو بریزید و روی آنها آب جوش بریزید. حدود 3 دقیقه به لیموها زمان دهید تا دم بکشد و طعم آنها در آب در حال جوش آزاد شود. سپس لیموها را هم بزنید و کمی فشار دهید تا طعم و آب بیشتری به آب بدهد و سپس از فنجان خارج کنید. در صورت تمایل کمی عسل به چای اضافه کنید تا طعم تلخ لیمو متعادل شود.

5. چای میوه ای فوری

طرز تهیه 5 دمنوش میوه ای خوشمزه در خانه

این چای میوه ای بسیار سریعتر و راحت تر از آنچه فکر می کنید تهیه می شود. سه چهارم لیوان را با آب جوش پر کنید. شهد میوه را اضافه کنید تا لیوان پر شود. در صورت تمایل کمی آبلیمو و عسل یا شکر اضافه کنید. چای میوه ای شما آماده است!

توضیحات کلی

طرز تهیه 5 دمنوش میوه ای خوشمزه در خانه

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید آخر شب یک نوشیدنی گرم مانند چای بخورید، اما نگران کافئین و بی خوابی هستید، این چای میوه ای برای شما مناسب است. انواع دمنوش های میوه ای خوش طعم و متنوع را به راحتی می توانید بدون صرف زمان زیاد در منزل تهیه کنید. در این مقاله 5 چای محبوب و آسان را به شما نشان می دهیم که می توانید سرد یا گرم مصرف کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=165087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.