افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
5

طرز تهیه کیک اسفنجی وانیلی ساده، خوشمزه و پف دار / با نکات پخت

  • کد خبر : 281913
طرز تهیه کیک اسفنجی وانیلی ساده، خوشمزه و پف دار / با نکات پخت

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- اگر تا به حال در خانه کیک پخته اید و نتیجه آن خوب بوده است، حتما با لذت فوق العاده درست کردن آن آشنا هستید! از لحظه ای که عطر خوبش همه جا را پر می کند تا کیک پف کرده را از فر بیرون […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- اگر تا به حال در خانه کیک پخته اید و نتیجه آن خوب بوده است، حتما با لذت فوق العاده درست کردن آن آشنا هستید! از لحظه ای که عطر خوبش همه جا را پر می کند تا کیک پف کرده را از فر بیرون بیاورید و بگذارید خنک شود، تا زمانی که یک تکه آن را در دهان بگذارید و با یک جرعه چای یا قهوه از آن لذت ببرید، همه چیز پر از لذت و زیبایی است. !

کیک هویج و گردو، کیک اسفنجی، کیک لیمویی، کیک شکلاتی ساده و …. از بهترین کیک های خونگی هستند که می توانید به سرعت و به راحتی در خانه بپزید. کیک ساده وانیلی یکی دیگر از کیک های منحصر به فرد است که می تواند کیک تولد و انواع جشن باشد. در این مقاله طرز تهیه یک کیک وانیلی ساده را به شما آموزش می دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک وانیلی ساده

یک و نیم پیمانه آرد

یک فنجان شکر

4 عدد تخم مرغ

یک فنجان شیر

100 گرم کره

یک قاشق چایخوری وانیل

یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر

یک قاشق چایخوری نمک

کیک وانیلی 1

طرز تهیه کیک وانیلی ساده

مرحله اول

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. سپس آرد و مخمر و نمک را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

شکر، وانیل و کره را در یک کاسه عمیق بریزید و با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. سپس شیر را اضافه کرده و هم می زنیم. حالا تخم مرغ ها را یکی یکی به این مخلوط اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

کیک وانیلی 4

سطح سوم

مخلوط آرد و بکینگ پودر را در دو مرحله به مایه کیک اضافه کنید و در یک جهت با همزن یا آرام هم بزنید. در این مرحله لازم نیست زیاد هم بزنید و فقط مواد را مخلوط کنید.

مرحله چهارم

کف و دیواره های قالب را با روغن مایع چرب کنید و در صورت تمایل کف قالب را کاغذ روغنی بمالید. مایه کیک را به طور یکنواخت در تمام قسمت های قالب می ریزیم و در فر می گذاریم.

حدود 35 دقیقه زمان می دهیم تا کیک پف کند و بپزد. بعد از این مدت در فر را باز می کنیم و با خلال دندان تست می کنیم. اگر خمیر کیک به خلال دندان نچسبید، کیک وانیلی ساده ما آماده است و می توانید آن را از فر خارج کنید.

کیک وانیلی 2

مرحله پنجم

وقتی کیک خنک شد آن را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظرتان قرار دهید. کیک وانیلی ساده را می توانید با کمی خامه فرم گرفته، خلال موز یا آناناس و گردو یا بادام تزیین کنید و یک کیک زیبا برای جشن های خود داشته باشید.

کیک وانیلی 3نکات ساده برای پخت کیک وانیلی

-اقلام سرد شده را حداقل نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای اتاق برسند.

– برای پف دارتر شدن کیک می توانید زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کرده و جداگانه مخلوط کنید تا بافت کیک نرمتر شود.

– در نیم ساعت اول پخت به هیچ وجه در فر را باز نکنید وگرنه کیک شما خوب پف نمی کند.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=281913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.