افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

طرز تهیه کوفته نخود خوشمزه با سیب زمینی و لپه + 5 نکته مهم

  • کد خبر : 372018
طرز تهیه کوفته نخود خوشمزه با سیب زمینی و لپه + 5 نکته مهم

کوفته نخود یکی از خوشمزه ترین و اصیل ترین غذاهای ایرانی است که شباهت زیادی به آبگوشت کله گنجشک دارد. برای مشاهده این آموزش آشپزی به ادامه مطلب بروید. سایت چیست؟ با بودن برای تهیه کوفته نخود، لپه را خیس کرده و پیاز را تفت دهید. سپس ادویه، لپه، ماکارونی و آب را اضافه کنید […]

کوفته نخود یکی از خوشمزه ترین و اصیل ترین غذاهای ایرانی است که شباهت زیادی به آبگوشت کله گنجشک دارد. برای مشاهده این آموزش آشپزی به ادامه مطلب بروید. سایت چیست؟ با بودن

برای تهیه کوفته نخود، لپه را خیس کرده و پیاز را تفت دهید. سپس ادویه، لپه، ماکارونی و آب را اضافه کنید و بگذارید بپزد. لیمو عمانی و نمک را اضافه کنید. سس کوفته را با گوشت و آرد نخودچی آماده کرده و به قابلمه اضافه کنید. بعد از نیم ساعت سیب زمینی ها را اضافه می کنیم و می گذاریم بپزد.

مواد لازم برای 4 نفر مقدار مواد
گوشت چرخ کرده 400 گرم
آرد نخودچی 3 قاشق غذاخوری
پیاز 1 قطعه بزرگ
بابا 1 قطعه بزرگ
لپه ها ½ فنجان
لیمو عمانی 2 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و روغن به اندازه کافی

دستور پخت کوفته نخود

مرحله 1: تهیه لپه و پیاز

ابتدا لپه را از چند ساعت قبل خیس می کنیم تا راحتتر پخته شود. سپس پیاز را نگینی خرد کرده و با کمی روغن در قابلمه مناسبی تفت دهید تا طلایی شود.

مرحله 2: ادویه ها و لپه را اضافه کنید

سپس کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا ادویه ها با پیاز داغ یکدست شود. سپس لپه خیس خورده را آبکشی کرده و به قابلمه حاوی پیاز اضافه کنید و یک دقیقه تفت دهید.

مرحله 3: رب گوجه فرنگی و آب را اضافه کنید.

در این مرحله رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی را بگیرد. بعد از اینکه رب گوجه فرنگی خوب تفت خورد، یک و نیم لیتر آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم لپه ها با حرارت ملایم بپزند.

مرحله 4: لیمو عمانی و نمک را اضافه کنید

بعد از 30 دقیقه لیمو عمانی را به همراه نمک به قابلمه اضافه کنید. برای اینکه لیمو عمانی غذا را تلخ نکند باید 30 دقیقه قبل آن را با چنگال سوراخ کرده و در یک لیوان آب بریزیم تا تلخی آن گرفته شود.

مرحله 5: کوفته ها را آماده کنید

در این مرحله به آماده سازی کوفته ها می پردازیم، برای این کار پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و به همراه گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی و کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در ظرف مناسبی ورز می دهیم تا کوفته ها باقی می ماند. همگن شوند.

مرحله 6: کوفته ها را درست کرده و اضافه کنید.

پس از آماده شدن کوفته ها، کوفته هایی به اندازه پرتقال های کوچک درست کنید و با دست خوب شکل دهید تا کاملا گرد شوند. سپس کوفته ها را با احتیاط داخل قابلمه بریزید و بگذارید غذا جا بیفتد.

مرحله 7: پخت نهایی کوفته ها و اضافه کردن سیب زمینی.

تقریباً یک ساعت برای پختن کوفته ها کافی است، بعد از 30 دقیقه سیب زمینی را درشت خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم تا بپزد. مقدار آب این ظرف را به انتخاب خود می گذاریم، می توانیم آن را با آب کم یا بدون آب سرو کنیم.

نکاتی برای تهیه کوفته نخود

استفاده از گوشت مرغ

از مرغ چرخ کرده برای تهیه کوفته نخودی با گوشت مرغ استفاده کنید. مرغ طعم ملایم تری دارد و کوفته ها را نرم می کند. مرغ چرخ کرده را با پیاز رنده شده، آرد نخودچی و ادویه هایی مانند زردچوبه، فلفل سیاه و کمی زیره مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا مخلوط یکدست و یکدستی به دست آید. کوفته ها را به دلخواه درست کنید و با احتیاط داخل قابلمه قرار دهید.

سبزیجات معطر را اضافه کنید

برای افزایش طعم کوفته ها، مقداری سبزیجات معطر مانند جعفری و نعناع تازه را به مخلوط کوفته اضافه کنید. سبزیجات را نگینی خرد کرده و با گوشت چرخ کرده و سایر مواد ورز دهید. این سبزیجات علاوه بر طعم دادن، کوفته ها را نرم تر و خوش طعم تر می کند.

بو دادن ادویه جات

ادویه ها را قبل از اضافه کردن لپه و سایر مواد تفت دهید. زردچوبه و فلفل سیاه را با کمی دارچین و زیره در روغن تفت دهید تا عطر ادویه ها بیشتر شود و طعم غذا را خوشبو کند. این به پخش بهتر ادویه ها در غذا کمک می کند و طعم عمیق تری به کوفته می دهد.

سیر را اضافه کنید

برای خوش طعم شدن غذا، چند حبه سیر را رنده کرده و در ابتدای پخت همراه با پیاز تفت دهید. سیر عطر خاصی به غذا می دهد و طعم کوفته ها را دلپذیرتر می کند. سیر رنده شده را همراه با پیاز در روغن تفت دهید تا طلایی شود و سپس بقیه مواد را اضافه کنید.

از آهک تازه استفاده کنید

علاوه بر استفاده از لیمو عمانی، می توانید در پایان پخت چند قاشق غذاخوری آبلیموی تازه نیز به غذا اضافه کنید. با این کار طعم تازه و تلخی به کوفته ها اضافه می شود و تعادل بهتری بین طعم های مختلف غذا ایجاد می شود. قبل از سرو، آهک تازه را به غذا اضافه کنید تا طعم ویتامین های آن محفوظ بماند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.