افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

طرز تهیه کاکائو ساده و فوری سیب زمینی با طعمی باورنکردنی

  • کد خبر : 403631
طرز تهیه کاکائو ساده و فوری سیب زمینی با طعمی باورنکردنی

سیب زمینی نارگیلی یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که با انواع مواد اولیه و دستور پخت تهیه می شود. 2 دلیل اصلی برای محبوبیت بیش از حد نارگیل سیب زمینی وجود دارد که یکی از آنها این است که این غذا خیلی سریع آماده می شود و به مواد خاصی نیاز […]

سیب زمینی نارگیلی یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که با انواع مواد اولیه و دستور پخت تهیه می شود. 2 دلیل اصلی برای محبوبیت بیش از حد نارگیل سیب زمینی وجود دارد که یکی از آنها این است که این غذا خیلی سریع آماده می شود و به مواد خاصی نیاز ندارد. دلیل دوم این است که اگرچه نارگیل سیب زمینی با مواد ساده تهیه می شود، اما بسیار خوشمزه و خوش طعم است و به سختی می توانید فردی را پیدا کنید که نارگیل سیب زمینی را دوست نداشته باشد. جالب است بدانید همین محبوبیت و طعم عالی باعث شده تا کوکو سیب زمینی در منوی برخی از رستوران ها ظاهر شود. برای آموزش طرز تهیه پاپا کوکو با سایت آموزشی چیشی همراه باشید.

برای تهیه نارگیل سیب زمینی ابتدا سیب زمینی ها را بجوشانید و پوست آن را بگیرید. سپس آنها را رنده کنید و با پیاز و تخم مرغ رنده شده مخلوط کنید. ادویه ها و شوید خشک را اضافه کنید و مخلوط کنید. رب کاکائو را سرخ کرده و با نان سرو کنید.

مواد لازم تعداد مواد برای 4 نفر
بابا 5 عدد متوسط
تخم مرغ 3 عدد
پیاز (اختیاری) 1 عدد متوسط
شوید خشک (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و روغن به اندازه کافی

دستور العمل سیب زمینی و نارگیل

مرحله 1: سیب زمینی ها را آب پز کنید

برای تهیه نارگیل سیب زمینی ابتدا باید سیب زمینی ها را بجوشانیم سپس در قابلمه ای مناسب با کمی آب قرار داده و روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم تا سیب زمینی ها بجوشد.

مرحله 2: سیب زمینی ها را پوست بگیرید و خنک کنید.

پخت سیب زمینی حدود 20 دقیقه طول می کشد. پس از پختن سیب زمینی ها، صبر کنید تا خنک شوند (یا قابلمه را زیر آب سرد قرار دهید) و سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید.

مرحله سوم: سیب زمینی ها را رنده کرده و پیاز را آماده کنید.

در این مرحله سیب زمینی ها را رنده می کنیم و در یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. لطفا توجه داشته باشید که افزودن پیاز به نارگیل سیب زمینی اختیاری است، اما نارگیل سیب زمینی را خوشمزه تر و پف دار تر می کند.

مرحله 4: پیاز و تخم مرغ را به سیب زمینی اضافه کنید

بعد پیاز را رنده می کنیم و بعد از اینکه با دست آب آن را گرفتیم پیاز رنده شده را به ظرف حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم. در این مرحله تخم مرغ ها را به طور جداگانه در یک کاسه کوچک می شکنیم و هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله 5: شوید خشک و ادویه جات را اضافه کنید.

سپس شوید خشک را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که اضافه کردن شوید خشک علاوه بر اینکه عطر بهتری به کاکائو می دهد، باعث زیباتر جلوه دادن کوکو نیز می شود.

مرحله 6: تخم مرغ و مواد را با سیب زمینی مخلوط کنید.

بعد از افزودن مواد طعم دهنده به تخم مرغ ها، تخم مرغ ها را خوب هم می زنیم تا بافت آن ها کاملا یکدست شود و رنگ آن ها کمی کرمی شود. سپس تخم مرغ را به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید.

مرحله 7: به مایه کاکائو استراحت دهید و روغن را گرم کنید

اگر وقت کافی دارید بهتر است مایه کوکو را به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت در یخچال بگذارید تا قوام بیشتری پیدا کند. البته اگر عجله دارید می توانید در این مرحله دانه های کاکائو را سرخ کنید. بعد در ماهیتابه تفلون کمی روغن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود.

مرحله هشتم: کاکائو و سدر را سرخ کنید

بعد از داغ شدن روغن مایه کوکو را به اندازه یک پرتقال کوچک بیرون می آوریم و با دست گرد می کنیم تا در نهایت با فشار کف دست صاف شود و آرام آرام داخل روغن داغ می گذاریم تا سرخ شود. به همین ترتیب همه نارگیل ها را سرخ می کنیم و با نان سرو می کنیم.

طرز تهیه نارگیل سیب زمینی پخته.

مرحله 1: قالب را آماده کرده و آن را چرب کنید

برای تهیه نارگیل سیب زمینی پخته ابتدا قالب مخصوص فر را انتخاب می کنیم سپس کف و بدنه قالب را با مقدار کمی روغن مایع چرب می کنیم سپس مخلوط نارگیل سیب زمینی را کف قالب می گذاریم و صاف می کنیم. در

مرحله 2: قالب را با فویل آلومینیومی بپوشانید و در فر قرار دهید.

در انتها یک فویل آلومینیومی بسیار نازک روی قالب می کشیم و سوراخ های کوچکی روی فویل آلومینیومی ایجاد می کنیم سپس ظرف را به مدت 30 الی 45 دقیقه (به دلیل حرارت متفاوت فرهای مختلف) در فر قرار می دهیم تا کاملا خوب شود. آماده

مرحله 3: دمای مناسب فر را تنظیم کنید

توجه داشته باشید که دمای فر برای پخت نارگیل سیب زمینی باید 180 درجه سانتیگراد باشد، اگر بخواهیم از فرهای برقی مانند مایکروفر استفاده کنیم باید دمای فر را روی 160 درجه سانتیگراد تنظیم کنیم و از فویل آلومینیومی قوی تری استفاده کنیم.

مرحله 4: نارگیل را با گریل سرخ کنید

در پایان وقتی نارگیل سیب زمینی کاملا پخت، فویل آلومینیومی ظرف را باز می کنیم و دوباره به مدت 5 دقیقه در فر قرار می دهیم. این بار فقط گریل یا حرارت بالا را روشن می کنیم تا سیب زمینی روی نارگیل کاملا طلایی شود.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با زعفران

افزودن زعفران به مخلوط سیب زمینی و کاکائو نه تنها کاکائو را خوش طعم تر می کند، بلکه رنگ کاکائو را طلایی تر می کند. برای مقدار قبلی مواد، یکی دو قاشق غذاخوری زعفران آماده شده را به مخلوط کاکائو اضافه می کنیم. اگر می خواهید برای مجالس و مهمانی های خود نارگیل سیب زمینی تهیه کنید، پیشنهاد می شود از این روش استفاده کنید تا در نهایت نارگیل رسمی و شیک تری داشته باشید.

سیب زمینی نارگیل با نان تست

اگر به دنبال یک غذای فشرده لذیذ برای میان وعده یا مهمانی هستید، توصیه ما استفاده از نارگیل سیب زمینی به همراه نان تست است، این غذای لذیذ نه تنها طعم عالی دارد، بلکه ظاهر جشنی نیز دارد. می توانیم از این نوع سیب زمینی نارگیلی در جشن تولد به عنوان یک شام خوشمزه استفاده کنیم.

سیب زمینی نارگیل با نان باگت

یکی از روش های تهیه کاکائو سیب زمینی قرار دادن کره کاکائو بین نان باگت است که به لقمه سیب زمینی کاکائویی معروف است. این روش عمدتاً برای جشن ها و مراسم استفاده می شود زیرا نیازی به نان و پاشیدن ندارد.

طرز تهیه کاکائو خام سیب زمینی

یکی از روش های پخت کاکائو سیب زمینی استفاده از سیب زمینی خام است و به همین دلیل این نوع کاکائو را به کاکائو خام سیب زمینی می شناسند. در این روش به جای اینکه ابتدا سیب زمینی ها را بپزیم و سپس با تخم مرغ مخلوط کنیم، سیب زمینی خام را به مخلوط کاکائو اضافه می کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.