افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

طرز تهیه پلو مخلوط با مرغ و سبزی / یک پلو مخلوط ساده با طعمی بی نظیر

  • کد خبر : 268543
طرز تهیه پلو مخلوط با مرغ و سبزی / یک پلو مخلوط ساده با طعمی بی نظیر

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- آیا شما هم عاشق برنج مخلوط هستید؟ یعنی کسانی که ترجیح می دهند به جای برنج و خورش سبزی، برنج مخلوط بخورند! یا مثلا قی لا پلو را بیشتر از قیمه و خورش قیمه دوست دارند. از طرفداران دو نوع لوبیا و برنج هستند و […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- آیا شما هم عاشق برنج مخلوط هستید؟ یعنی کسانی که ترجیح می دهند به جای برنج و خورش سبزی، برنج مخلوط بخورند! یا مثلا قی لا پلو را بیشتر از قیمه و خورش قیمه دوست دارند. از طرفداران دو نوع لوبیا و برنج هستند و حتی اگر هر هفته هم بخورند سیر نمی شوند!

باید بگم که خیلی ها اینجوری برنج مخلوط رو دوست دارن و لیست بلندبالایی از انواع برنج مخلوط دارن، به نوبت درست میکنن و از خوردنش لذت میبرن. جالب اینجاست که برای تهیه برنج مخلوط نیازی به دستور خاصی ندارید. برای تهیه یک برنج ترکیبی جذاب با مواد اولیه ای که در دسترس دارید، کمی ذوق و سلیقه لازم است! در این مقاله می خواهم طرز تهیه یک برنج مخلوط خوشمزه با مرغ و سبزیجات را به شما آموزش دهم. این سفارش را به هیچ وجه از دست ندهید!

مواد لازم برای تهیه برنج مخلوط با مرغ و سبزیجات.

3 فنجان برنج

نیم سینه مرغ

یک پیاز بزرگ

یک عدد هویج متوسط

یک عدد سیب زمینی متوسط

یک فنجان نخود

یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

یک چوب دارچین

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان دلخواه.

کره 30 گرم

روغن 3 قاشق غذاخوری

(این مقدار مواد برای 4 نفر کافی است).

polo-makhlut1

طرز تهیه برنج مخلوط با مرغ و سبزیجات

مرحله اول

پیاز را رنده یا خرد کنید. داخل قابلمه روغن بریزید و پیازها را تفت دهید. وقتی سبک شد سینه مرغ را که به صورت مکعبی خرد کرده ایم اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله دوم

وقتی رنگ مرغ تغییر کرد نمک و ادویه را اضافه کنید و هویج و نخود خرد شده را به مخلوط پیاز و مرغ اضافه کنید. یکی دو دقیقه تفت دهید و سپس رب گوجه فرنگی را در آن ریخته و کمی تفت دهید. چوب دارچین و دو لیوان آب گرم اضافه می کنیم و وقتی جوش آمد حرارت را کم می کنیم تا مخلوط برنج ما بپزد.

polo-makhlut5

سطح سوم

بعد از نیم ساعت برنج را که دو سه بار با آب گرم شسته ایم داخل قابلمه اضافه می کنیم. حرارت را زیاد می کنیم تا بجوشد. وقتی جوش آمد زعفران را اضافه کنید. حرارت را کم کنید تا برنج پخته شود و آب آن کشیده شود.

مرحله چهارم

وقتی آب از برنج خارج شد، سیب زمینی های خرد شده را اضافه کنید. به آرامی مخلوط کنید و اجازه دهید برنج مخلوط حدود 40 دقیقه بماند.

polo-makhlut3

مرحله پنجم

در 10 دقیقه آخر کره را روی برنج مخلوط شده با مرغ و سبزیجات می زنیم و در نهایت در ظرف مورد نظر می گذاریم و با سبزی، سالاد شیرازی یا ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

همچنین می توانید با آبکش کردن برنج مخلوط با مرغ و سبزیجات درست کنید. به این ترتیب ته دیگ نان یا سیب زمینی را به عنوان ته دیگ قرار دهید و پلو آبکش شده و آب گوشت را بدون آب لایه لایه داخل قابلمه بریزید و بجوشانید.

polo-makhlut6

اگر به آشپزی علاقه دارید می توانید صفحه آشپزی سایت شایانوز را دنبال کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=268543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.