افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

طرز تهیه پلو عدس و زعفرانی به طرز خوشمزه و خاص

  • کد خبر : 378476
طرز تهیه پلو عدس و زعفرانی به طرز خوشمزه و خاص

عدس پلو یکی از غذاهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار ایرانی است که به غذای مناسبتی نیز معروف است. آموزش آشپزی طرز تهیه برنج با عدس را مرحله به مرحله ادامه دهید سایت چیست؟ با برای تهیه نذری عدس ابتدا عدس را با آب بپزید و همزمان برنج را خیس کنید. سپس برنج را در آب […]

عدس پلو یکی از غذاهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار ایرانی است که به غذای مناسبتی نیز معروف است. آموزش آشپزی طرز تهیه برنج با عدس را مرحله به مرحله ادامه دهید سایت چیست؟ با

برای تهیه نذری عدس ابتدا عدس را با آب بپزید و همزمان برنج را خیس کنید. سپس برنج را در آب جوش با نمک و روغن می پزیم و آبکش می کنیم. پیاز داغ و عدس پخته شده را با برنج مخلوط کرده و در قابلمه بریزید. بعد از جوشیدن برنج روی آن را با گوشت کبابی و کشمش تزیین می کنیم.

مواد لازم تعداد مواد برای 4 نفر
برنج 3 فنجان
عدس 1 فنجان
گوشت چرخ کرده 200 گرم
کشمش پیلویی 1 فنجان
زعفران 1 قاشق غذاخوری
کره 1 قاشق غذاخوری
پیاز 2 عدد متوسط
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت برنج با عدس

مرحله 1: عدس را بپزید و برنج را خیس کنید

ابتدا عدس پلو نذری را آماده کنید. عدس آن را با 2 لیوان آب در قابلمه کوچکی بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا عدس پخته شود. در حین پختن عدس، برنج را آماده می کنیم، برای این کار ابتدا برنج را خیس می کنیم.

مرحله 2: برنج را خیس کنید و آب را بجوشانید.

مدت زمان خیساندن برنج بسته به نوع برنج متفاوت است و معمولا بین 30 دقیقه تا 2 ساعت زمان کافی برای خیساندن برنج است. بعد یک قابلمه آب را روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب به سرعت بجوشد.

مرحله 3: برنج را به آب در حال جوش اضافه کنید

در این مرحله 1 قاشق غذاخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن مایع را به آب در حال جوش اضافه می کنیم سپس برنج خیس شده را به قابلمه حاوی آب جوش اضافه می کنیم. حالا به برنج بین 5 تا 10 دقیقه برای پخت اولیه زمان می دهیم.

مرحله چهارم: برنج را آبکش کرده و پیاز را آماده کنید.

وقتی دانه های برنج نرم و هسته آن سفت شد، باید برنج را از آب در حال جوش خارج کرده و در آبکش بریزید. حالا برنج را با آب سرد بشویید و کنار بگذارید. سپس یکی از پیازها را به صورت نگینی خرد کنید.

مرحله 5: پیاز را با ادویه تفت دهید

سپس پیاز خرد شده را با کمی روغن مایع در ماهیتابه ای مناسب تفت دهید. بعد از اینکه پیاز نرم و شفاف شد مقداری فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز و ادویه ها یکدست شود.

مرحله ششم: عدس را با برنج آبکش شده مخلوط کنید.

بعد از اینکه عدس ها پخته شد و آب آن کاملا تبخیر شد، به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم. پس از مخلوط کردن پیاز تند و عدس آماده است، آنها را در یک ظرف بزرگ قرار دهید. برنج آبکش شده هم میزنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله هفتم: قابلمه را آماده کرده و کف قابلمه را درست کنید.

حالا قابلمه ای را که برای پخت عدس پلو در نظر گرفته ایم روی حرارت می گذاریم و کمی روغن اضافه می کنیم. حالا به دلخواه ته دیگ برنج با عدس نان پیتا یا از سیب زمینی خلال شده استفاده می کنیم و ته قابلمه را ته قابلمه می گذاریم.

مرحله هشتم: مخلوط عدس و برنج را به قابلمه اضافه کنید.

پس از قرار دادن ته قابلمه، مخلوط برنج و عدس را داخل قابلمه بریزید. بعد نصف لیوان آب به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع روی برنج می ریزیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا بخار از قابلمه بلند شود.

مرحله نهم: برنج را با عدس آماده کنید

بعد حرارت زیر قابلمه را کم کنید و درب قابلمه را طوری قرار دهید که حرارت از قابلمه خارج نشود (می توانید از بخارپز استفاده کنید). حالا باید حدود یک ساعت اجازه دهید برنج روی حرارت ملایم بماند.

مرحله 10: گوشت چرخ کرده را با پیاز تفت دهید

در این مرحله پیاز باقی مانده را نگینی خرد می کنیم و در تابه ای با کمی روغن تفت می دهیم، سپس کمی فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و بعد از چند دقیقه تفت دادن گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم. سرخ کردن

مرحله 11: کشمش را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید

نصف لیوان آب به تابه اضافه می کنیم و می گذاریم گوشت چرخ کرده کاملا بپزد. بعد از اینکه آب داخل ماهیتابه کاملا تبخیر شد کشمش پلو را که 30 دقیقه خیس کرده ایم به تابه اضافه می کنیم و یک دقیقه تفت می دهیم تا کشمش نرم شود سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوازدهم: برنج را با عدس تزئین کرده و سرو کنید.

پس از پختن عدس پلو، برای تزیین ظرف، مقداری برنج زعفرانی را در ظرفی بجوشانید و با کره مخلوط کنید، سپس عدس پلو را مکعبی کنید و با برنج زعفرانی و مخلوط گوشت و کشمش تزئین کنید. سالاد شیرازی ما خدمت می کنیم

عدس پلو

مرحله اول

برای تهیه عدس پلو ابتدا عدس را می جوشانیم سپس برنج را که قبلا خیس کرده ایم همراه با عدس پخته شده در قابلمه مناسبی می ریزیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم که یک انگشت بالای برنج بماند.

مرحله دوم

حالا صبر می کنم تا آب وارد قابلمه شود سپس نصف لیوان آب را با 2 الی 3 قاشق غذاخوری روغن مایع مخلوط کرده و داخل قابلمه می ریزیم سپس حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا بخار داخل قابلمه را بپوشاند. .

مرحله سوم

بعد از دم کشیدن داخل قابلمه حرارت زیر قابلمه را کم کنید و زیر قابلمه شعله پخش کن قرار دهید. پخت عدس حدود 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. نکته دیگر اینکه برنج با عدس با این روش خوشمزه تر است.

نکاتی برای پخت برنج با عدس

عدس محلی را برای بهترین طعم انتخاب کنید.

یکی از نکات کلیدی برای تهیه یک عدس پلو خوشمزه، استفاده از عدس محلی است. عدس های محلی به دلیل دانه های کمی کوچکتر و طعم متفاوت می توانند طعم نهایی غذاها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. اگرچه ممکن است این عدس ها کمی زمان بیشتری برای پخت نیاز داشته باشند، اما نتیجه نهایی فوق العاده و خوشمزه خواهد بود.

به جای آب معمولی از آبگوشت استفاده کنید.

به جای استفاده از آب ساده برای پختن عدس و برنج، از آب گوشت (آب گوشت گاو یا مرغ) استفاده کنید. این نه تنها طعم غذا را بهبود می بخشد بلکه ارزش غذایی آن را نیز افزایش می دهد.

ادویه های معطر مانند دارچین و زیره را اضافه کنید.

برای افزایش طعم برنج عدس، کمی اضافه کنید دارچین و زیره یک نکته اساسی است. این دو ادویه علاوه بر اینکه طعم و عطر غذا را دو چندان می کند، ویژگی منحصر به فرد و خوشبویی به آن می بخشد. دارچین و زیره همچنین فواید زیادی برای سلامتی دارند و می‌توانند غذاها را سبک‌تر و راحت‌تر هضم کنند.

عدس پلو با مرغ

برای عدس برنج را با مرغ درست کنید به سادگی گوشت چرخ کرده را از لیست مواد حذف کنید و به جای آن 400 گرم سینه مرغ اضافه کنید. گوشت مرغ را به دو صورت می توانید در عدس پلو استفاده کنید. روش اول این است که گوشت مرغ را با پیاز تفت دهید و روش دوم گوشت مرغ را با پیاز چرخ کرده و به صورت کوفته تفت دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.