افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

طرز تهیه پلو بندری فوق العاده خوشمزه

  • کد خبر : 373482
طرز تهیه پلو بندری فوق العاده خوشمزه

1456717 03 بیشتر 1403 07:19 بندری پلو یکی از غذاهای سنتی و محلی جنوبی است که طعم لذیذ و بی نظیری دارد و طرز پخت و تهیه آن در شهرهای مختلف متفاوت است. اسمارتک نیوز: پلو بندری یکی از غذاهای سنتی و محلی جنوب کشور است که طعم لذیذ و منحصر به فردی دارد و […]





1456717


03 بیشتر 1403 07:19

بندری پلو یکی از غذاهای سنتی و محلی جنوبی است که طعم لذیذ و بی نظیری دارد و طرز پخت و تهیه آن در شهرهای مختلف متفاوت است.

اسمارتک نیوز: پلو بندری یکی از غذاهای سنتی و محلی جنوب کشور است که طعم لذیذ و منحصر به فردی دارد و طرز پخت و درست کردن آن در شهرهای مختلف متفاوت است.

مواد لازم برای 5 نفر

4 پیمانه برنج محلی

2 قوطی ماهی تن

2 عدد پیاز بزرگ

شوید تازه خرد شده 1 فنجان بزرگ

3 عدد گوجه فرنگی متوسط

3 حبه سیر درشت

پودر تخم گشنیز یک قاشق چایخوری

زردچوبه یک قاشق غذاخوری

2 عدد فلفل سبز تند متوسط

زعفران آماده شده 1/3 پیمانه

روغن مایع و آب به میزان لازم.

ادویه ماهی 1 قاشق غذاخوری

ادویه پیلوی 1 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز به میزان لازم

طرز تهیه بندری پلو فوق العاده خوشمزه و لذیذ طرز تهیه بندری پلو فوق العاده خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه پلو بندری فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه پلو بندری

مرحله اول

برای تهیه یک بندر پلو خوشمزه ابتدا پیازها را نگینی خرد کنید و سپس در ماهیتابه کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. وقتی روغن داغ شد پیازها را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شوند.

مرحله دوم

حالا سیر را که خرد کرده اید اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر خارج شود سپس زردچوبه را اضافه کنید و دوباره چند ثانیه تفت دهید تا پیاز و سیر خوب و طلایی شوند.

مرحله سوم

سپس فلفل سبز را خرد کرده و به مخلوط اضافه کرده و حدود یک دقیقه تفت دهید. اگر نمی خواهید برنج خیلی تند باشد، فقط از یک فلفل استفاده کنید.

مرحله چهارم

بعد از آن ماهی تن را که از قبل در آب جوشانده اید به مدت 20 دقیقه اضافه کنید و روغن آن را به مخلوط مواد بیاورید و 2 تا 3 دقیقه تفت دهید تا تکه های ماهی جدا شود.

مرحله پنجم

حالا نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، ادویه ماهی، ادویه پلو، زردچوبه و پودر تخم گشنیز را روی مواد بریزید و مخلوط کنید، 1-2 دقیقه تفت دهید تا عطر ادویه ها گرفته شود.

مرحله ششم

بعد از آن گوجه فرنگی هایی را که از قبل شسته اید پوست گرفته و خرد کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بافت گوجه ها نرم و پوره شود.

مرحله هفتم

سپس شوید تازه را خرد کرده و یک لیوان بزرگ به مخلوط اضافه کنید و به مدت دو دقیقه تفت دهید سپس یک لیوان آب روی مواد بریزید.

مرحله هشتم

وقتی آب به جوش آمد اجازه دهید 5 دقیقه بجوشد و تمام آب به بافت متوسط ​​مواد برود تا کاملا بپزد سپس حرارت را خاموش کنید.

مرحله نهم

در این مرحله 5 تا 6 لیوان آب داخل قابلمه بریزید و کمی نمک اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا آب به جوش بیاید.

مرحله دهم

حالا برنج را داخل آب در حال جوش بریزید و اجازه دهید 2/3 آب را بپوشاند سپس مواد میانی را روی برنج بریزید و به آرامی هم بزنید تا یکدست شود.

نکته: اگر برنج شما تازه نیست، بهتر است قبل از پخت، آن را یک ساعت و نیم تا دو ساعت در آب خیس کنید.

مرحله یازدهم

اگر می خواهید کته را با قابلمه برنج درست کنید، زعفران را روی مواد بریزید و هم بزنید، سپس برنج را به شکل گنبدی جمع کنید، سپس روی بخارپز بگذارید و حرارت را کم کنید تا برنج بپزد.

مرحله دوازدهم

اگر می خواهید ته قابلمه نان یا سیب زمینی داشته باشید، برنج را از قابلمه قبل از جوشیدن در ظرف دیگری بریزید و قابلمه را بشویید و خشک کنید.

نکته: برای قرار دادن ته دیگ می توانید از یک قابلمه دیگر استفاده کنید.

مرحله سیزدهم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید و کمی روغن در آن بریزید تا داغ شود. برای ته قابلمه، نان یا سیب زمینی حلقه شده را کف قابلمه قرار دهید.

مرحله چهاردهم

یک لایه برنج ته قابلمه اضافه کنید، سپس چند قاشق غذاخوری زعفران آماده شده را روی آن بریزید، سپس یک لایه دیگر برنج و چند قاشق غذاخوری زعفران بریزید تا مواد تمام شود.

مرحله پانزدهم

وقتی برنج و زعفران تمام شد، روی بخارپز بگذارید تا برنج بندری روی حرارت ملایم خوب استراحت کند، بعد از حدود یک ساعت برنج را از روی حرارت بردارید. در انتها پلو بندری را در ظرف مناسبی گذاشته و با انواع دارچین، سالاد دلخواه، ترشی بندری یا سبزی سرو کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.