افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
7

طرز تهیه نخود شیرین، غذای خوشمزه و معروف عید نوروز/ دستور تهیه آسان و سریع

  • کد خبر : 202809
طرز تهیه نخود شیرین، غذای خوشمزه و معروف عید نوروز/ دستور تهیه آسان و سریع

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- شیرینی نقش برجسته ای در فرهنگ ایرانی دارد. مراسم و جشن های عید نوروز و مهمانی ها و مجالس و دید و بازدیدها بدون شیرینی انجام نمی شود. برای تعطیلات می توان انواع مختلفی از شیرینی ها را تهیه کرد. حالا که عید نوروز نزدیک […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- شیرینی نقش برجسته ای در فرهنگ ایرانی دارد. مراسم و جشن های عید نوروز و مهمانی ها و مجالس و دید و بازدیدها بدون شیرینی انجام نمی شود. برای تعطیلات می توان انواع مختلفی از شیرینی ها را تهیه کرد. حالا که عید نوروز نزدیک است، چه خوب است اگر دست به کار شویم و در خانه شیرینی عید درست کنیم؟ خانه نقلی درست کردیم و سفره هفت سین درست کردیم، اگر بتوانیم کلوچه نخودی هم درست کنیم خیلی خوب می شود و قطعا از خودمان خیلی راضی خواهیم بود. در این مطلب می خواهم طرز تهیه نخود شیرین را به شما آموزش دهم که درست کردنش خیلی راحت و بسیار خوشمزه است و شما را به یاد دوران کودکی تان می اندازد! تا آخر با من باش…

مواد لازم برای نخود شیرین.

2 لیوان آرد نخودچی

3 قاشق غذاخوری آرد سفید

یک فنجان پودر قند

نصف لیوان روغن جامد

نصف قاشق چایخوری پودر هل

شیرین 7

طرز تهیه نخود شیرین

مرحله اول

آرد نخودچی و آرد سفید را سه بار در ظرفی الک کنید.

مرحله دوم

پودر قند و پودر هل را در ظرفی جداگانه الک کنید. حالا روغن جامد را به مخلوط پودر قند و هل اضافه کنید و مخلوط کنید. این مخلوط رو با همزن برقی هم میزنیم تا رنگش روشن و بافتش کرمی بشه.

شیرین 6

سطح سوم

آرد الک شده را در سه مرحله به مخلوط شکر و روغن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را در مرکز کاسه با نوک انگشت جمع می کنیم. استفاده از نوک انگشتان به دلیل وجود روغن جامد است تا حرارت کف دست روغن را باز نکند. حالا روی کاسه را با سلفون بپوشانید و حدود 8 ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله پنجم

بعد از این مدت خمیر را از یخچال خارج می کنیم و با وردنه در کیسه فریزر باز می کنیم تا ضخامت خمیر یک سانتی متر شود. حالا خمیر رو با قالب های مخصوص نخود شیرین قالب میزنیم.

شیرین 2

مرحله ششم

کف سینی فر کاغذ روغنی پهن می کنیم، سپس شیرینی ها را در سینی می چینیم و در صورت تمایل با پودر پسته، پودر بادام، کنجد یا سیاه دانه تزیین می کنیم.

مرحله هفتم

سینی فر را در طبقه وسط که از قبل با دمای 170 درجه سانتیگراد گرم می کنیم قرار می دهیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت 20 دقیقه بپزد. کوکی های نخودچی سریع می سوزند و باید مراقب باشیم و بعد از 15 دقیقه کوکی ها را چک کنیم.

shirinnii3

مرحله هشتم

بعد از پخت شیرینی ها سینی را از فر خارج کرده و اجازه دهید شیرینی ها کاملا خنک شوند سپس در ظرف دربسته قرار دهید و در یخچال قرار دهید.

در این مطلب با طرز تهیه یکی از معروف ترین شیرینی های عید نوروز یعنی نخود آشنا شدید که امیدواریم بتوانید آن را در خانه بپزید و از خوردن آن لذت ببرید. در اینجا می توانید طرز تهیه کیک بستنی را نیز یاد بگیرید که یک دسر آسان و خوشمزه است.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=202809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.