افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

طرز تهیه مرغ سوخاری به سبک رستورانی فوق العاده خوشمزه + نکات قهوه ای

  • کد خبر : 371913
طرز تهیه مرغ سوخاری به سبک رستورانی فوق العاده خوشمزه + نکات قهوه ای

مرغ کبابی یکی از غذاهای لذیذ و بسیار پرطرفدار ایرانی است که با دستور پخت و طعم های متنوع تهیه می شود. این غذای لذیذ یکی از سنتی ترین کباب های ایرانی است که پای ثابت مهمانی ها و مجالس است و به همین دلیل به عنوان یکی از خوش طعم ترین غذاهای ایران شناخته […]

مرغ کبابی یکی از غذاهای لذیذ و بسیار پرطرفدار ایرانی است که با دستور پخت و طعم های متنوع تهیه می شود. این غذای لذیذ یکی از سنتی ترین کباب های ایرانی است که پای ثابت مهمانی ها و مجالس است و به همین دلیل به عنوان یکی از خوش طعم ترین غذاهای ایران شناخته می شود. در ضمن از آنجایی که خیلی سریع آماده می شود و می توانیم مواد آن را از قبل آماده کنیم، مرغ کبابی یکی از غذاهای آماده است که بیشتر در گردش ها و پیک نیک ها استفاده می شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه مرغ کبابی با زعفران بعدی با سایت آموزشی چیست؟ با بودن

برای تهیه مرغ کبابی خوشمزه به سبک رستورانی ابتدا مرغ را خوب بشویید و تمیز کنید سپس آن را خرد کنید. سپس پیاز را خرد کرده و روی مرغ بریزید. موادی مانند روغن زیتون، آبلیمو، زنجبیل، نمک، فلفل، ماست و زعفران آماده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مرغ را به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم آن گرفته شود، سپس آن را روی سیخ بکشید و روی کباب پز زغالی بپزید. در آخر کره و سس زعفران بپاشید و با نان یا برنج سرو کنید.

مواد لازم برای 4 نفر مقدار مواد
مرغ 1 عدد متوسط
پیاز 2 بزرگ
ماست انتزاعی 100 گرم
زعفران فرآوری شده 4 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
کره 100 گرم
زنجبیل تازه (اختیاری) 1 بند انگشت
آب لیمو 6 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه مرغ کبابی

مرحله 1: آماده سازی گوشت مرغ

برای تهیه مرغ کبابی در رستوران ابتدا مرغ را بشویید و پوست اضافی آن را جدا کنید سپس آن را به صورت مرغ کبابی برش دهید. اگر می خواهید برای مهمانی های خود مرغ کبابی تهیه کنید، بهتر است فقط از سینه آن استفاده کنید.

مرحله 2: پیاز را به گوشت مرغ اضافه کنید

پس از خرد کردن مرغ، آن را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. در مرحله بعد پیازها را به صورت خلالی یا حلقه ای درشت خرد کرده و بین گوشت مرغ چرخ کرده قرار می دهیم. البته در صورت تمایل می توانید از آب پیاز نیز برای طعم دادن به گوشت مرغ استفاده کنید.

مرحله 3: مواد اصلی را اضافه کنید

در این مرحله ابتدا روغن زیتون را اضافه می کنیم و با گوشت مرغ خوب مخلوط می کنیم سپس آبلیمو را به همراه زنجبیل رنده شده، نمک، فلفل سیاه، ماست تغلیظ شده و 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. مواد داخل کاسه را با دست خوب تا زمانی که یکدست شوند.

مرحله 4: گوشت را استراحت داده و مزه دار کنید.

در مرحله بعد درب ظرف را با سلفون می پوشانیم و ظرف را حداقل 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ نه تنها استراحت کند، بلکه طعم هم بگیرد. البته اگر می خواهید مرغ کبابی شما مانند رستوران ها باشد بهتر است از شب قبل مرغ را مزه دار کنید.

مرحله 5: مرغ ها را به سیخ بکشید

پس از طعم دار شدن گوشت مرغ، آن را از یخچال خارج کنید، سپس گوشت های مرغ را روی سطح صافی مانند تخته گوشت قرار دهید و هر تکه از گوشت مرغ را با دست بگیرید و سیخ را از داخل آن رد کنید.

مرحله 6: نکاتی برای سیخ کشیدن مرغ

برای سیخ زدن باید یک نکته مهم مثل قسمت های استخوانی مثل شانه و بال ها را روی سیخ و تکه های گوشت مانند سینه را روی سیخ در نظر بگیرید تا سیخ های مرغ یکدست بپزند.

مرحله 7: گریل زغالی را آماده کنید

در این مرحله باید کباب پز زغالی را آماده کنیم، پس از آماده شدن کباب پز حتما به روشن بودن کامل ذغال ها و دود نگرفتن آن دقت کنید، زیرا دود روی زغال ها نه تنها مضر نیست. به بدن، طعم کباب ها را دودی می کند.

مرحله 8: جوجه های کبابی را بردارید

پس از آماده شدن ذغال ها سیخ ها را به ترتیب روی کباب پز می چینیم و می گذاریم سیخ ها کمی گیر کنند سپس آن ها را مدام می چرخانیم تا یکدست کباب شوند. در حین تفت دادن مرغ ها باید سس کره را آماده کنیم.

مرحله 9: از سس کره استفاده کنید

کره را آب کنید و بقیه زعفران آماده شده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. پس از تفت دادن کامل جوجه ها با برس تمیز دو طرف مرغ ها سس کره می زنیم و اجازه می دهیم یک دقیقه دیگر روی حرارت بماند.

مرحله 10: مرغ کباب را سرو کنید

بعد از یک دقیقه سیخ های مرغ سوخاری را از روی گریل خارج می کنیم و در بشقاب می گذاریم. جوجه ها را با دست گرفته و سپس سیخ را بیرون می آوریم. در پایان مرغ کبابی را با نان یا برنج سرو می کنیم.

طرز تهیه مرغ کبابی جوجه کبابی چاشنی سس مایونز جوجه کبابی رستورانی

سفت شدن مرغ کبابی

اگر می خواهید مرغ سوخاری شما مانند رستوران ها نرم و لطیف باشد، حتما مقدار آبلیمو را با دقت به مرغ سوخاری اضافه کنید و از اضافه کردن زیاد آبلیمو خودداری کنید زیرا باعث سفت شدن گوشت مرغ می شود. اضافه کردن بیش از حد آب لیمو، علاوه بر سفت شدن مرغ کبابی، طعم مرغ کبابی شما را بیشتر شبیه مرغ ترش می کند تا مرغ کبابی و ماهیت کلی کباب شما را زیر سوال می برد. اضافه کردن مواد طعم دهنده، روغن زیتون (یا روغن مایع) را به گوشت مرغ اضافه کنید و گوشت را با روغن خوب مخلوط کنید تا روغن کاملا روی گوشت را بپوشاند سپس بقیه مواد را اضافه کنید.

مقدار مرغ برای جمعیت مرغ سوخاری.

تهیه مرغ باربیکیو هنری است که نیاز به توجه به جزئیات دارد. از انتخاب وزن مناسب مرغ گرفته تا استفاده از مقدار دقیق ادویه ها، همه اینها تفاوت را ایجاد می کند. استانداردهای انجمن رستوران ها به عنوان یک معیار قابل اعتماد برای وزن گوشت مرغ استفاده می شود. برای جوجه کباب با استخوان حدود 400 گرم و برای جوجه کباب بدون استخوان حدود 300 گرم گوشت مرغ نیاز دارید. اطلاعات بیشتر در مقاله. مقدار مرغ برای مرغ سوخاری برای هر نفر خواندن

مرغ کبابی با سس مایونز

یکی از موادی که برای طعم دادن به مرغ کبابی استفاده می شود سس مایونز است. برای مقدار مواد فوق، یک فنجان سس مایونز را با 2 قاشق غذاخوری ماست تغلیظ شده مخلوط می کنیم و به همراه سایر مواد برای طعم دادن به مرغ استفاده می کنیم. با این کار طعم مرغ کبابی متفاوت می شود و ممکن است همه آن را دوست نداشته باشند، پس حتما قبل از تهیه مرغ کبابی با این روش برای مهمانان خود طعم آن را تست کنید.

طرز تهیه مرغ کبابی در تابه

آماده کنید مرغ سوخاریابتدا مرغ را مکعبی خرد می کنیم و در ظرف می ریزیم. زعفران آب پز، پیاز خرد شده، ماست تغلیظ شده، آبلیمو، نمک و فلفل را اضافه می کنیم. پس از مخلوط شدن مواد، کاسه را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید. پس از طعم دار شدن مرغ ها را بدون سیخ یا با سیخ های چوبی در ماهیتابه روی حرارت متوسط ​​و کمی روغن می گیریم و یکدست سرخ می کنیم.

طرز تهیه مرغ سوخاری لبنانی

برای تهیه 👈 مرغ سوخاری لبنانیابتدا سیرها را رنده می کنیم و در تابه با روغن تفت می دهیم. سپس نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و در صورت تمایل رب گوجه فرنگی یا زعفران فرآوری شده را اضافه می کنیم. مرغ را خرد کرده و با فلفل دلمه ای خرد شده، ماست تغلیظ شده، آبلیمو، آرد و روغن مایع مخلوط می کنیم. در صورت تمایل، جعفری یا شوید خشک شده را اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را یک شب در یخچال قرار دهید. روز بعد جوجه ها را به سیخ کشیدیم و روی کباب پز زغالی کبابی کردیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.