افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

طرز تهیه مرغ تکین خوشمزه به سبک رستورانی + 5 نکته مهم

  • کد خبر : 403487
طرز تهیه مرغ تکین خوشمزه به سبک رستورانی + 5 نکته مهم

تکین مرغ یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی است که به عنوان غذای مخصوص مراسم های مهم نیز شناخته می شود آموزش آشپزی دستور کامل و مرحله به مرحله تهیه تاچین مرغ خوشمزه و خاص سایت آموزشی چیست؟ با برای تهیه پایه مرغ ابتدا مرغ را با زردچوبه و دارچین و پیاز بجوشانید. سپس مرغ را […]

تکین مرغ یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی است که به عنوان غذای مخصوص مراسم های مهم نیز شناخته می شود آموزش آشپزی دستور کامل و مرحله به مرحله تهیه تاچین مرغ خوشمزه و خاص سایت آموزشی چیست؟ با

برای تهیه پایه مرغ ابتدا مرغ را با زردچوبه و دارچین و پیاز بجوشانید. سپس مرغ را رنده کرده و با ادویه تفت دهید. زرشک ها را تفت دهید و برنج را خیس کنید و نیم پز کنید. زرده تخم مرغ را با ماست و زعفران مخلوط کرده و برنج را به این مخلوط اضافه کنید. نصف برنج را داخل قابلمه بریزید و مرغ و زرشک را اضافه کنید و بقیه برنج را روی آن بریزید. روی حرارت ملایم آماده کنید و در آخر با خلال پسته و زرشک تزئین کنید.

مواد لازم برای 4 نفر مقدار مواد
برنج ایرانی 3 فنجان
سینه مرغ 1 قطعه کامل
ماست انتزاعی 1 فنجان
پیاز 1 عدد متوسط
جوانه 2 عدد
گل رز 1 قاشق غذاخوری
کره 50 گرم
زرشک 100 گرم
پودر قند 1 قاشق چایخوری
زعفران فرآوری شده 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
خلال دارچین و پسته به اندازه کافی
زردچوبه و روغن به اندازه کافی

طرز تهیه فیله مرغ

مرحله 1: مرغ را آماده کنید

برای تهیه آب مرغ ابتدا گوشت مرغ را به همراه دو لیوان آب، کمی زردچوبه، دارچین و یک عدد پیاز در قابلمه مناسبی بریزید سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا آب مرغ بجوشد.

مرحله 2: مرغ را مزه دار کنید

برای بهتر شدن طعم مرغ بهتر است اجازه دهید تمام آب قابلمه خارج شود، این کار باعث می شود طعم همه ادویه ها به گوشت مرغ بخورد. بعد از اینکه مرغ را از روی حرارت برداشتیم و گذاشتیم کمی خنک شود، آن را به قطعات کوچک برش می دهیم.

مرحله 3: مرغ را با ادویه ها سرخ کنید.

پس از رنده شدن مرغ در تابه را با کمی روغن مایع می گذاریم و کمی تفت می دهیم سپس کمی زردچوبه و دارچین و فلفل سیاه به مرغ اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا مرغ با ادویه ها پخته و یکدست شود. ، سپس آن را می پوشیم. مرغ را کنار بگذارید

مرحله 4: زرشک را آماده و تفت دهید

در این مرحله زرشک ها را که 20 دقیقه خیس کرده ایم آبکشی می کنیم سپس با پودر شکر و کمی کره یا روغن مایع در ماهیتابه مناسبی تفت می دهیم تا رنگ زرشک ها بدرخشد سپس کنار می گذاریم.

مرحله 5: برنج را خیس کنید

حالا برنج را بسته به نوع آن به مدت 30 دقیقه تا 3 ساعت به همراه 1 قاشق چایخوری نمک و آب گرم خیس می کنیم. بعد قابلمه مناسبی را روی آتش می گذاریم و تا نیمه آن را پر از آب می کنیم و می گذاریم آب بجوشد.

مرحله 6: برنج را بجوشانید

پس از به جوش آمدن آب، 1 قاشق چایخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن مایع را به قابلمه اضافه کنید. سپس برنج خیس شده را به آب در حال جوش اضافه می کنیم و به مدت 7 تا 10 دقیقه می گذاریم تا بپزد.

مرحله 7: برنج را آبکشی کرده و زرده تخم مرغ را آماده کنید.

زمانی که دانه های برنج کاملا نرم شد اما دانه های آن سفت شد و زیر دندان گیر کرد، باید برنج را آبکشی کنیم. بعد از آبکش کردن برنج آن را رزرو می کنیم. در مرحله بعد، زرده های تخم مرغ را در یک کاسه بزرگ بریزید.

مرحله هشتم: زرده تخم مرغ را با ماست و گلاب مخلوط کنید.

در این مرحله زرده ها را هم می زنیم تا از حالت گلوله درآیند سپس ماست تغلیظ شده را به همراه گلاب و دم کرده زعفران به کاسه اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله 9: برنج را به مخلوط تخم مرغ و ماست اضافه کنید.

در این مرحله برنج آبکش شده را به کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ و ماست اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا یکدست شود. بعد قابلمه ای را که برای پخت ته چین در نظر گرفته ایم با کمی روغن چرب می کنیم.

مرحله 10: آماده سازی لایه های زیرین قابلمه.

در این مرحله نیمی از مخلوط را ته قابلمه می ریزیم و با پشت قاشق خوب فشار می دهیم سپس مرغ سرخ شده را به همراه زرشک روی برنج می ریزیم. بعد بقیه مخلوط برنج را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 11: برنج را فشار داده و کره را اضافه کنید.

حالا دوباره با پشت قاشق برنج را فشار می دهیم تا بعد از پخت ته چین از هم نپاشد. سپس کره را به قطعات کوچک تقسیم کرده و روی برنج پخش می کنیم. حالا قابلمه را روی حرارت خیلی ملایم قرار می دهیم.

مرحله 12: آماده سازی زمینه و دکوراسیون نهایی.

تهیه ته چین بین 45 دقیقه تا یک ساعت زمان می برد. در انتها پس از تمام شدن پخت ته چین آن را به آرامی در ظرف مناسبی برمی گردانیم و سپس با خلال پسته و زرشک تزئین می کنیم.

نکاتی در مورد طرز تهیه فیله مرغ

پایه مرغ را در فر بپزید.

ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا وقتی ته ظرف آماده شد منتظر گرم شدن آن نباشید. به جای استفاده از قابلمه، بهتر است از تابه پیرکس برای پخت مرغ در فر استفاده کنید.

بعد از اینکه ظرف پیرکس را با روغن مایع چرب کردید، مواد لایه زیرین را طبق توضیحات بالا در ظرف پیرکس قرار دهید و فشار دهید، سپس کره را روی قسمت های مختلف لایه آخر لایه زیرین قرار دهید. در انتها یک فویل آلومینیومی نازک روی ظرف پیرکس می گذاریم و به مدت یک ساعت در فر می گذاریم تا آماده شود.

تخم مرغ چینی

بهتر است همیشه برای درست کردن ته دیگ از زرده تخم مرغ استفاده کنید زیرا در پایان پخت ته دیگ نرم و لطیف تر می شود. اگر از تخم مرغ کامل استفاده کنید، احتمال سفت شدن و خشک شدن ته دیگ افزایش می یابد.

نکته دیگر در مورد چین های تخم مرغ این است که استفاده زیاد از تخم مرغ باعث خشک شدن آنها می شود و استفاده کمتر از مقدار توصیه شده باعث شل شدن چین ها می شود که احتمال باز شدن مواد را افزایش می دهد.

نکات مرغ چینی

برای داشتن مرغ لذیذتر در لا با لای ته چین، بهتر است گوشت مرغ را با مقدار مناسب آب، نه زیاد، بپزید و پس از اتمام پخت مرغ، اجازه دهید آب داخل قابلمه کاملا جذب شود. گوشت مرغ

برای بدست آوردن طعم و بوی گوشت مرغ، بهتر است کف آب در حال جوش را کاملاً بردارید و از ادویه هایی مانند دارچین برای خوش طعم شدن گوشت مرغ استفاده کنید. پس از پخته شدن مرغ، بهتر است آن را کمی تفت دهید.

برای این کار یک پیاز را نگینی خرد می کنیم و سپس با 1 قاشق غذاخوری کره تفت می دهیم. بعد از پاک شدن پیاز، گوشت مرغ را خرد می کنیم و با کره و پیاز تفت می دهیم تا خوشمزه تر شود.

مرغ تکین با بادمجان

اگر می خواهید بادمجان ها را به غذای خود اضافه کنید، 2 عدد بادمجان را برای 4 نفر از وسط نصف کرده و پس از سرخ شدن، له کنید و به بقیه مواد اضافه کنید. بادمجان طعم خوبی به ته چین می دهد، اگرچه برخی از مردم طعم آن را در ته چین دوست ندارند.

زعفران تکین

زعفران یکی از مهم ترین مواد غذایی است که رنگ و عطر بهتری به پوست می دهد. برای تهیه ته چین حتما از زعفران مرغوب استفاده کنید و در سرو خسیس نباشید. نکته دیگر اینکه زعفران را حتما خوب آماده کنید تا تمام رنگ آن گرفته شود سپس آن را به ته ماسک اضافه کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.