افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

طرز تهیه ماکارونی خوشمزه ایتالیایی با مرغ و سس رستورانی + 10 نکته طلایی

  • کد خبر : 403130
طرز تهیه ماکارونی خوشمزه ایتالیایی با مرغ و سس رستورانی + 10 نکته طلایی

پاستا یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین غذاها در سرتاسر جهان است که با دستور پخت های مختلفی تهیه می شود. این غذای خوشمزه مانند لازانیا ریشه ایتالیایی دارد و به دلیل طعم خوبش به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود. در این مطلب دستور تهیه یکی از پرطرفدارترین پاستاها […]

پاستا یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین غذاها در سرتاسر جهان است که با دستور پخت های مختلفی تهیه می شود. این غذای خوشمزه مانند لازانیا ریشه ایتالیایی دارد و به دلیل طعم خوبش به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود. در این مطلب دستور تهیه یکی از پرطرفدارترین پاستاها که به فارسی پاستا مرغ یا مرغ می گویند را آماده کرده ایم. اگر غذاهایی مانند لازانیا و پاستا را دوست دارید، توصیه می کنیم پاستا هم درست کنید، به همین دلیل است. برای دیدن آموزش کامل و گام به گام آشپزی ایتالیایی از غذاهای خاص و خوشمزه آن نیز خوشتان خواهد آمد. طرز تهیه پاستا بعدی با سایت آموزشی و فرهنگی چیست؟ با

برای تهیه پاستا مرغ ابتدا سینه مرغ را نواری برش دهید و قارچ ها را سرخ کنید. مرغ را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود. سپس سس پاستا را با آرد، روغن و شیر آماده کنید. پاستا را بجوشانید و با مرغ، قارچ، سس و پنیر پارمزان ترکیب کنید. پاستا را روی حرارت بگذارید تا کاملا بپزد.

مواد لازم برای 4 نفر مقدار مواد
پاستا 400-500 گرم
قارچ 200 گرم
سینه مرغ 1 عدد
شیر 1 فنجان
سیر 1 قرص
سوپ مرغ 1 لیوان
پنیر پارمزان ¼ فنجان
آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
جعفری و روغن به اندازه کافی

طرز تهیه پاستا

مرحله 1: سینه مرغ را آماده کنید

آماده کردن ماکارونی مرغ ساده و خوشمزه ابتدا سینه مرغ را پس از جدا کردن استخوان ها به صورت نواری برش می دهیم به طوری که عرض تکه های مرغ بین یک تا دو سانتی متر و طول آنها حدود 4 سانتی متر باشد. خرد کردن سینه مرغ به این صورت غذا را زیباتر می کند و در صورت تمایل می توانید آن را هر طور که دوست دارید خرد کنید.

مرحله 2: قارچ ها را خرد کرده و سرخ کنید.

بعد از خرد کردن تکه های مرغ، آنها را رزرو می کنیم. بعد قارچ ها را بعد از شستن ورقه ای خرد کرده و کنار بگذارید. در این مرحله قارچ را با کمی روغن مایع در قابلمه مناسبی اضافه می کنیم.

مرحله 3: مرغ را به قارچ اضافه کنید

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. بعد قارچ را کمی تفت می دهیم تا آب آن کاملا تبخیر شود سپس تکه های مرغ را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله چهارم: رنگ را تغییر دهید و مرغ را سرخ کنید.

در این مرحله تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت مرغ تغییر کند و کمی سرخ شود، سپس ظرف حاوی قارچ و مرغ سوخاری را از روی حرارت برمی داریم. در مرحله بعد سس پاستا را آماده می کنیم.

مرحله 5: تهیه سس پاستا

برای این کار یک قابلمه مناسب را روی حرارت می گذاریم و آرد را به همراه کمی روغن مایع یا کره به قابلمه اضافه می کنیم، آرد را کمی تفت می دهیم تا تغییر رنگ داده و کرم رنگ شود، سپس شیر را کم کم اضافه می کنیم. باید صبر کنیم تا عطر مطبوع آرد بیرون بیاید سپس شیر را اضافه کنیم.

مرحله 6: سس را بجوشانید و غلیظ کنید.

حالا سس را مدام هم می زنیم تا سس بجوشد و کمی غلیظ شود سپس آن را کنار می گذاریم. بعد یک قابلمه پر از آب را روی حرارت می گذاریم و می گذاریم آب به سرعت به نقطه جوش برسد.

مرحله 7: پاستا را بجوشانید

سپس سیر را به همراه کمی نمک و روغن مایع داخل قابلمه می ریزیم. بعد پاستا را داخل قابلمه می ریزیم و می گذاریم نرم و خوراکی شود. در نظر داشته باشید که زمان پخت هر نوع پاستا روی بسته بندی آن نوشته شده است.

مرحله هشتم: مرغ، قارچ و پاستا را با هم ترکیب کنید.

البته پخت ماکارونی معمولا بین 5 تا 10 دقیقه طول می کشد. پس از آماده شدن پاستا، قابلمه مناسبی را روی حرارت قرار دهید، سپس آب مرغ را به همراه مرغ و قارچ هایی که در مرحله دوم رزرو کردیم به قابلمه اضافه کنید.

مرحله 9: سس و پنیر پارمزان را اضافه کنید

بعد پاستا را به قابلمه اضافه می کنیم و سس پاستا را به همراه نصف پنیر پارمزان به مواد اضافه می کنیم. حالا مواد ماکارونی را خوب مخلوط می کنیم تا سس به تمام نقاط ماکارونی برسد و پاستا و سس کاملا یکدست شود.

مرحله 10: پخت نهایی پاستا.

در این مرحله درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم پاستا به مدت 20 تا 25 دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا آماده شود. در این مدت بهتر است پاستا را چند بار به آرامی بچرخانید تا ته آن سفت نشود و نسوزد.

مرحله یازدهم: پاستا را سرو کرده و تزئین کنید.

پس از آماده شدن پاستا آن را از روی حرارت بردارید و سپس در ظرف مناسبی قرار دهید. برای تزیین پاستا می توانیم از تکه های مرغ، جعفری خرد شده و بقیه پنیر پارمزان به همراه گوجه گیلاسی استفاده کنیم.

نکاتی برای درست کردن پاستا

طرز تهیه پاستا خانگی طرز تهیه پاستا پاستا طرز تهیه ماکارونی ساده طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی

نوع پاستا را انتخاب کنید

برای هر نوع سس، نوع خاصی از پاستا مناسب تر است. برای سس‌های غلیظ و خامه‌ای، پاستاهای توخالی مانند پنه یا ریگاتونی مناسب‌تر هستند، زیرا سس به خوبی داخل آن قرار می‌گیرد. پاستاهای بلند و نازک مانند اسپاگتی برای سس‌های سبک‌تر و روغنی‌تر مناسب هستند.

پاستا را به مقدار مناسب بپزید.

پاستا باید آل دنته (کمی سفت) پخته شود تا هنگام مخلوط شدن با سس نرم و له نشود. این به پاستا اجازه می دهد تا بافت و طعم خود را بهتر حفظ کند. زمان پخت هر نوع پاستا روی بسته بندی آن درج شده است و بهتر است به دقت آن را رعایت کنید. اگر پاستا بیش از حد پخته شود، در صورت مخلوط شدن با سس، حالت لطیفی به خود می گیرد و طعم و بافت دلخواه خود را از دست می دهد.

به آب پاستا نمک اضافه کنید.

برای طعم دار کردن پاستا، کمی نمک به آب در حال جوش اضافه کنید. این کار باعث خوش طعم شدن پاستا شده و از بی مزه شدن آن جلوگیری می کند. مقدار نمک معمولاً یک قاشق چایخوری در هر لیتر آب است. افزودن نمک به آب نه تنها به ماکارونی طعم می بخشد، بلکه باعث می شود سس های استفاده شده بهتر به پاستا بچسبند و طعم یکنواخت تری داشته باشند.

از آب پاستا در سس استفاده کنید

قبل از آبکش کردن پاستا، مقداری از آب پخت را ذخیره کرده و به سس اضافه کنید. نشاسته موجود در این آب به غلظت و قوام سس کمک می کند و باعث می شود سس بهتر به پاستا بچسبد. این روش مخصوصاً زمانی مفید است که سس کمی آب شود و می تواند طعم و بافت سس را بهبود بخشد.

پنیر تازه را اضافه کنید

استفاده از پارمزان تازه رنده شده یا پنیرهای دیگر به جای پنیرهای آماده طعم بهتری به پاستا می دهد. پنیر تازه طعم غنی تری دارد و به دلیل تازگی به راحتی در سس حل می شود و بافت خامه ای به آن می دهد. این باعث می شود پاستا لطیف تر و خوشمزه تر شود.

از سبزیجات تازه استفاده کنید

افزودن سبزی‌های تازه مانند ریحان، جعفری یا اسفناج می‌تواند طعم ماکارونی را افزایش داده و آن را سالم‌تر کند. سبزیجات تازه نه تنها به غذاها رنگ و زیبایی می بخشند، بلکه طعم های جدیدی نیز اضافه می کنند که می تواند تجربه غذاخوری را متنوع تر و لذت بخش تر کند. استفاده از سبزیجات تازه در آخرین مرحله پخت باعث حفظ طعم و عطر آنها می شود.

پاستا پنیر دورادو

اگر می خواهید پنیر داخل ماکارونی قهوه ای شود، پس از آماده شدن پاستا، مقداری پنیر روی آن قرار دهید و سپس آن را به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر داخل پاستا قهوه ای شود. برای این کار باید فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

بعد از اینکه پنیر روی پاستا سرخ شد و از فر خارج کردید، می توانید جعفری خرد شده را روی پاستا بریزید. البته اگر می خواهید پاستا با پنیر زیاد درست کنید می توانید استفاده کنید آموزش پاستا گراتن انجامش بده

آب مرغ را جایگزین کنید

استفاده از آب مرغ در ماکارونی طعم آن را لذیذتر می کند، به همین دلیل سرآشپزهای بزرگ همیشه پخت ماکارونی با آب مرغ را توصیه می کنند. البته اگر آب مرغ نبود می توانیم از مواد دیگر به عنوان جایگزین استفاده کنیم.

اگر آب مرغ در دسترس ندارید، می توانید از آب جوشیده با عصاره طبیعی گوشت مرغ استفاده کنید. در نظر داشته باشید که آب مرغ بسیار شور است و باید مراقب باشید که ماکارونی را زیاد نمک نزنید.

طرز تهیه ماکارونی رژیمی.

برای رژیمی شدن ماکارونی بهتر است پنیر پارمزان را از مواد لازم حذف کنید. گوشت مرغ را حذف کنید یا از سینه مرغ که کالری کمتری دارد استفاده کنید تا در نهایت ماکارونی شما کالری کمتری داشته باشد.

تزیین پاستا

برای تزیین ماکارونی می توانیم از انواع سبزیجات معطر استفاده کنیم، البته سبزی را نباید خرد کنیم، مثلاً مقداری برگ ریحان تازه می تواند زیبایی خاصی به ماکارونی بدهد. یا می توانیم پاستا را مانند رستوران تزیین کنیم.

برای تزیین به سبک رستوران پاستا می توانیم روی پاستا کمی پنیر پارمزان رنده کنیم. یا به روشی دیگر از سبزیجات معطر خشک شده استفاده کنیم که این آویشن خشک گزینه مناسبی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.