افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

طرز تهیه قیمه نثار به روش قدیم قزوینی

  • کد خبر : 307138
طرز تهیه قیمه نثار به روش قدیم قزوینی

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: 1 به شایانوز- نظر شما در مورد غذاهای اصیل که ترکیبی از گوشت، برنج، آجیل و زعفران هستند چیست؟ غذاهایی که طعم و مزه عالی دارند و باید با عشق و حوصله تهیه شوند! غذاهایی مانند فلفل دلمه ای، پسته، شیرین پیلو و خورش چلک که غذاهای […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

1

به

شایانوز- نظر شما در مورد غذاهای اصیل که ترکیبی از گوشت، برنج، آجیل و زعفران هستند چیست؟ غذاهایی که طعم و مزه عالی دارند و باید با عشق و حوصله تهیه شوند! غذاهایی مانند فلفل دلمه ای، پسته، شیرین پیلو و خورش چلک که غذاهای اصیل و لذیذی هستند، برای مهمانی های خاص بسیار مناسب هستند.

قیمه نثار یکی دیگر از این غذاهای اصیل و لذیذ است که متعلق به شهر قزوین است و معروف ترین غذای این شهر است و معمولاً برای مجالس و مجالس خاص تهیه می شود. قیمه نثار به دلیل وجود زعفران، دارچین و هل عطر و طعم خوبی دارد. در این مطلب طرز تهیه قیمه نثار را به روش قدیم قزوینی به شما آموزش می دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه قیسی نثار.

گوشت گوسفند 250 گرم

3 فنجان برنج

دو عدد پیاز

بادام پرک شده 6 قاشق غذاخوری

پسته خلال شده 2 قاشق غذاخوری

خلال پوست پرتقال 4 قاشق غذاخوری

زرشک 3 قاشق غذاخوری

یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

یک قاشق شکر

پودر زیره، پودر دارچین و پودر تخم گشنیز هر کدام یک قاشق چایخوری

Magz 4 عدد هستند

زعفران به میزان لازم دم می شود

نمک و فلفل و روغن و کره به میزان لازم.

قیمه نسار-1

طرز تهیه قیمه نثار

مرحله اول

برای شروع، باید تلخی پوست پرتقال را بگیرید. قسمت پرتقال پوست پرتقال را جدا کرده و به صورت ورقه ای برش دهید. آنها را در آب جوش بریزید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید. سپس آبکش کرده و بشویید. این کار را 4 بار انجام دهید تا تلخی پوست پرتقال گرفته شود.

مرحله دوم

پیازها را خرد کرده و در روغن تفت دهید. وقتی طلایی شد گوشت چرخ کرده را در قابلمه بریزید و به همراه ادویه ها با حرارت متوسط ​​دو سه دقیقه تفت دهید. سپس رب گوجه فرنگی را داخل آن بریزید و بعد از 30 ثانیه آب و کمی نمک اضافه کنید و اجازه دهید گوشت به مدت 2 ساعت بپزد.

*در نهایت گوشت به سس غلیظی نیاز دارد پس آب زیاد اضافه نکنید.

gheyme-nesar-3

سطح سوم

برنج را تا نیمه بپزید تا گوشت پخته و آب آن گرفته شود. سپس پوست پرتقال، 4 قاشق غذاخوری خلال بادام، زعفران و کمی نمک را به گوشت اضافه کنید و بگذارید همه چیز بپزد.

مرحله چهارم

در ماهیتابه کمی کره، زرشک شسته شده، خلال بادام، خلال پسته، زعفران، شکر و کمی نمک را حدود یک دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید و وقتی برنج پخت، یک قاشق غذاخوری مخلوط کنید. با آجیل. .

قیمه نسار-5

مرحله پنجم

وقتی گوشت پخت و سس غلیظ شد، از روی حرارت بردارید و مخلوط برنج و گوشت را در ظرف سرو بچینید و با مخلوط برنج، گردو و زرشک پر کنید. قیمه نثار خوشمزه ما آماده است. نوش جان.

gheyme-nesar-4

اگر به آشپزی علاقه دارید صفحه آشپزی سایت شایانوز را دنبال کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=307138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.