افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

طرز تهیه فلافل خانگی خوشمزه و خاص به صورت ساندویچ + پای و پنکه

  • کد خبر : 371476
طرز تهیه فلافل خانگی خوشمزه و خاص به صورت ساندویچ + پای و پنکه

فلافل یکی از غذاهای لذیذ عربی است که به عنوان غذاهای بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود. این غذای خوشمزه به چند دلیل یکی از محبوب ترین غذاهای خاورمیانه است که از جمله دلایل محبوبیت فلافل می توان به سرعت پخت، قیمت بسیار مقرون به صرفه و گیاهی بودن آن اشاره کرد. البته […]

فلافل یکی از غذاهای لذیذ عربی است که به عنوان غذاهای بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود. این غذای خوشمزه به چند دلیل یکی از محبوب ترین غذاهای خاورمیانه است که از جمله دلایل محبوبیت فلافل می توان به سرعت پخت، قیمت بسیار مقرون به صرفه و گیاهی بودن آن اشاره کرد. البته به دلیل همین محبوبیت، نسخه های زیادی از فلافل ساخته شده است، مثلاً کسانی که می خواهند فلافل را کم کالری مصرف کنند، می توانند به جای سرخ کردن زیاد در روغن، فلافل را در فر درست کنند. آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فلافل بعدی با سایت چیست؟ با بودن

برای تهیه فلافل لذیذ نخود را چند ساعت خیس کنید و با جعفری، پیاز، سیر و ادویه در چرخ گوشت چرخ کنید. بعد از اضافه کردن آبلیمو و نمک و فلفل اجازه دهید تا مخلوط استراحت کند و سپس در روغن سرخ کنید. فلافل سرخ شده را می توان با نان باگت و سبزیجات تازه سرو کرد.

مواد لازم برای 4 نفر مقدار مواد
نخود فرنگی 300 گرم
پیاز 2 عدد متوسط
دانه گشنیز 1 قاشق چایخوری
زیره یا پودر زیره سیاه 1 قاشق چایخوری
سیر 3 قرص
جعفری 50 گرم
بابا 1 عدد کوچک
لیمو ترش 1 عدد متوسط
زردچوبه و روغن به اندازه کافی
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
ادویه فلافل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه فلافل مرحله به مرحله

مرحله 1: خیس کردن نخود و اهمیت زمان

برای تهیه فلافل بازاری خوشمزه اولین قدم خیس کردن نخود است. هرچه بیشتر طول بکشد، فلافل در پایان پخت بهتر می شود. حداقل زمانی که برای خیس کردن نخود نیاز دارید 6 ساعت است. به طور معمول در فلافل های بازاری، نخود را به مدت 24 تا 72 ساعت خیس می کنند تا کاملا نرم شود.

مرحله 2: تاثیر خیساندن بر تورم نخود

خیساندن آن علاوه بر نرم شدن نخودها به رفع نفخ نیز کمک می کند. تهیه سس فلافل بسیار آسان است، فقط پس از خیس خوردن نخود با مواد دیگر مخلوط کنید.

مرحله سوم: تهیه سس فلافل و مواد لازم

برای این کار نخود خیس خورده را به همراه جعفری، سیر، پیاز، پودر تخم گشنیز، سیب زمینی و زیره در مخلوط کن یا چرخ گوشت بریزید تا مخلوط فلافل یکدست شود. افزودن جعفری به فلافل اختیاری است.

نکته 1: از چرخ گوشت استفاده کنید

اما اگر می‌خواهید فلافلی خوشمزه‌تر و شیک‌تر داشته باشید، توصیه می‌کنیم از این سبزی معطر استفاده کنید. سرآشپزهای حرفه ای استفاده از چرخ گوشت را برای تهیه سس فلافل توصیه می کنند زیرا مخلوط کن مواد را کاملا چرخ می کند.

مرحله 4: طعم دهنده ها را به مخلوط اضافه کنید.

آسیاب کردن نخود باعث می شود فلافل در حین سرخ شدن از هم جدا شود اما وقتی مخلوط فلافل را آسیاب می کنید کاملا له نمی شود. پس از آسیاب یا مخلوط کردن مخلوط فلافل، آب لیمو را گرفته و با پارچه صافی صاف کنید.

مرحله 5: مخلوط فلافل را ورز دهید

سپس آب لیموترش صاف شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، ادویه فلافل و زردچوبه به مخلوط فلافل اضافه کنید. در این مرحله پس از افزودن طعم دهنده ها، یک بار دیگر مخلوط فلافل را آسیاب یا مخلوط کنید.

مرحله ششم: نکاتی برای نگهداری سس فلافل

پس از آسیاب یا مخلوط کردن مجدد، مخلوط فلافل را با دست حدود 5 دقیقه مانند مخلوط کباب کوبیده ورز دهید تا کاملا یکدست شود (مخلوط فلافل بعد از آماده شدن باید کمی شل باشد و خیلی سفت نباشد).

مرحله هفتم: زمان مناسب برای قرار دادن مخلوط در یخچال.

نکته مهم در این مرحله این است که اگر سس فلافل زیاد دارید، می توانید آن را در کیسه فریزر قرار دهید و در فریزر بگذارید و هر زمان که خواستید از آن استفاده کنید. پس از آماده شدن مخلوط فلافل، بهتر است آن را حدود یکی دو ساعت در یخچال نگهداری کنید تا قوام بیشتری پیدا کند.

مرحله هشتم: ظرف و روغن را برای سرخ کردن آماده کنید.

البته اگر وقت کافی برای این کار ندارید می توانید در این مرحله فلافل ها را مستقیما سرخ کنید. یک ظرف عمیق مانند قوری را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و به اندازه ای روغن در آن بریزید تا فلافل ها در روغن شناور شوند.

مرحله نهم: فلافل ها را شکل دهید و سرخ کنید

این یکی از نکات مهم برای سرخ کردن فلافل است زیرا فلافل مانند کتلتی نیست که در روغن کمی سرخ شود. در این مرحله قالب فلافل را با مخلوط فلافل پر کنید و با پشت قاشق خوب مخلوط را فشار دهید تا در هنگام سرخ شدن جدا نشود.

نکته 2: در هنگام سرخ کردن نکاتی را رعایت کنید

فلافل ها را به اندازه دلخواه شکل دهید و در روغن بریزید و بگذارید فلافل ها آرام آرام بپزند. یکی از نکات مهم هنگام سرخ کردن فلافل، حرارت زیر ماهیتابه است، اگر حرارت را زیاد کنید تا فلافل زودتر بپزد، روغن آن خیلی زود می سوزد و سیاه می شود.

مرحله 10: روغن اضافی فلافل ها را جدا کنید

در ضمن لبه های فلافل شما سرخ می شود و داخل آن خام می شود. پس برای سرخ کردن فلافل ها عجله نکنید. فلافل ها را بعد از سرخ شدن روی توری یا حوله بچینید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

مرحله یازدهم: فلافل را سرو کنید

پس از جدا شدن روغن اضافی فلافل ها، آن ها را در بشقاب مورد نظر قرار دهید و با نان باگت، گوجه فرنگی، خیارشور و کاهوی خرد شده سرو کنید. علاوه بر فلافل می توانیم از سس انبه یا سس کچاپ استفاده کنیم.

طرز تهیه فلافل, فلافل, طرز تهیه فلافل خانگی, طرز تهیه فلافل رستورانی, xvc jidi tghtg

نکاتی برای بهبود فلافل

ساندویچ فلافل و بازارچه

اگر می خواهید فلافل شما شبیه فلافل یا ساندویچ شود، باید نکات کوچک اما کاربردی را رعایت کنید. اول از همه مهم‌ترین راز خوشمزه‌تر کردن فلافل بیرون استفاده از پیاز زیاد و مقدار کمی سیب‌زمینی همراه با چاشنی‌هایی مانند ادویه فلافل، زیره و تخم گشنیز است.

ثانیاً ساندویچ سازها ابتدا مواد فلافل را با چرخ درشت چرخ می کنند سپس طعم دهنده ها را اضافه می کنند و یک بار دیگر با چرخ ریز مواد فلافل را آسیاب می کنند. با این کار نخود فلافل کوچک می شود اما کاملا له نمی شود. همانطور که در بالا اشاره کردیم، پوره کردن سس فلافل احتمال باز شدن آن در هنگام سرخ کردن را افزایش می دهد.

ادویه فلافل

فلافل با ادویه های مختلف تهیه می شود و معمولا هر آشپز از فرمول مخصوص به خود برای طعم دادن به فلافل استفاده می کند. پیشنهاد ما ترکیبی از فلفل سیاه، نعناع خشک، ریحان خشک، مرزه خشک، ترخون خشک و پودر گلاب است.

نفخ فلافل

یکی از دلایلی که فلافل در برخی ساندویچ ها پف می کند، اضافه کردن جوش شیرین یا پودر بسته بندی است که فلافل را خیلی مرطوب می کند. جوش شیرین برای بدن بسیار مضر است و استفاده از آن توصیه نمی شود، اما می توانید کمی بیکینگ پودر به مخلوط فلافل اضافه کنید تا فلافل شما پف کند.

فلافل کنجدی

اگر می خواهید فلافل هایتان مانند فلافل ها کنجدی باشد، می توانید کمی کنجد سفید به مخلوط فلافل خود اضافه کنید. البته برای درست کردن فلافل های خود با کنجد می توانید از روش دیگری نیز استفاده کنید، به این صورت که هنگام سرخ کردن فلافل ها، آن ها را در ظرفی که حاوی کنجد است بغلتانید، سپس در روغن بریزید و سرخ کنید.

فلافل با گوشت چرخ کرده

اگر دوست دارید فلافل را با گوشت چرخ کرده تهیه کنید، به مقدار مواد این دستور حدود 100 تا 200 گرم گوشت چرخ کرده اضافه کنید. مراحل پخت و آماده سازی فرقی نمی کند و فلافل ها باید کمی بیشتر در روغن بماند تا گوشت کاملا بپزد.

فلافل پخته

اگر می خواهید فلافل را بدون سرخ کردن و با کالری کمی درست کنید، می توانید از فر برای سرخ کردن آن با روغن استفاده کنید. برای مشاهده آموزش کامل فلافل رژیمی و کم کالری پخته توصیه می کنیم مقاله زیر را مشاهده کنید.

سس مخصوص فلافل

فلافل معمولا با سس کچاپ تند یا سس انبه سرو می شود. البته در برخی ساندویچ ها نوعی سس سفید خانگی نیز در کنار فلافل سرو می شود. برای تهیه سس کچاپ انبه در منزل می توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.