خوراک مرغ فرانسوی یکی از غذاهای کلاسیک و پرطرفدار است که با طعم لطیف و ظاهری شیک سفره را زیبا می کند. ترکیب آبدار مرغ با سس خامه ای صاف و قارچ طعمی بی نظیر و فراموش نشدنی ایجاد می کند. این غذا با وجود ظاهر ساده اش طعمی دارد که می تواند شما را به رستوران های فرانسوی ببرد. پیشنهاد می کنیم این دستور پخت را امتحان کنید تا ببینید چقدر خوشمزه و راحت در خانه تهیه می شود.

برای تهیه غذای مرغ فرانسوی به سبک خانگی، ابتدا سینه مرغ را با پیاز، زردچوبه، ادویه و پودر تخم گشنیز مزه دار می کنیم و در یخچال استراحت می دهیم. بعد قارچ و فلفل را با سس سفید و آب مرغ مخلوط می کنیم و روی مرغ مزه دار شده می ریزیم. مرغ را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا پخته شود. در آخر سس خامه و آبلیمو را داغ کرده و روی مرغ پخته شده بریزید و با پلو سرو کنید.

عناصر مقدار
قارچ خرد شده 1 فنجان
کرم رنگ 1 فنجان
آب مرغ 1/2 فنجان
فلفل دلمه ای خرد شده 1/3 فنجان
سس سفید یک و 1/2 فنجان
سینه مرغ متوسط 3 عدد (6 نیم سینه)
آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه خوراک جوجه های فرانسوی.

مرحله 1: مرغ را مزه دار کنید

ابتدا سینه مرغ را بعد از شستن و خشک کردن با پیاز خرد شده، زردچوبه، ادویه دلخواه، پودر تخم گشنیز، نمک و فلفل خوب مزه دار کنید. این به مرغ طعم عمیق و خوبی می دهد. سپس آن ها را یکی دو ساعت در یخچال بگذارید تا طعم مرغ ها از بین برود.

مرحله 2: مخلوط قارچ و فلفل دلمه ای را آماده کنید

در این مرحله قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را با سس سفید و آب مرغ خوب مخلوط کنید. این مخلوط باید قوام و طعم دلپذیری داشته باشد.

مرحله 3: مرغ را در بشقاب قرار دهید.

سینه های مرغ مزه دار شده را در ظرفی که از قبل با کمی روغن چرب کرده اید قرار دهید. سپس مخلوط قارچ و فلفل دلمه ای آماده شده را روی سینه مرغ بریزید. این باعث می شود مرغ خوش طعم و معطر باشد زیرا با عصاره قارچ و فلفل دلمه ای پخته می شود.

مرحله 4: در فر بپزید

روی ظرف مرغ را بپوشانید و آن را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. بگذارید یک ساعت تا یک ساعت و نیم در طبقه وسط فر بپزد تا مرغ کاملا بپزد و نرم شود.

مرحله 5: تهیه سس خامه و لیمو

پس از پخته شدن مرغ، آب لیموی تازه را با خامه مخلوط کنید. اجازه دهید این مخلوط به مدت 5 دقیقه بماند سپس آن را به سس داخل کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله 6: سس را گرم کنید

مخلوط سس را روی حرارت بگذارید تا کمی گرم شود. مراقب باشید نجوشد؛ آنقدر داغ است که روی مرغ بریزید.

مرحله 7: سرو کنید

سس تند را روی سینه مرغ بریزید. این غذای خوشمزه را می توانید با برنج همراه کنید تا یک غذای کامل و سیر کننده داشته باشید. در صورت تمایل می توانید برای زیبایی و طعم بیشتر غذا را با قارچ سوخاری تزیین کنید. نوش جان