افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

طرز تهیه عدس; یک شام یا صبحانه عالی با ترفندهای لعاب دار و خوشمزه

  • کد خبر : 282023
طرز تهیه عدس;  یک شام یا صبحانه عالی با ترفندهای لعاب دار و خوشمزه

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- در آشپزی ایرانی غذاهای ساده و سبک اما در عین حال دلچسب و لذیذ فراوانی وجود دارد که می توان برای شام میل کرد. نارگیل سبزی، نارگیل عدسی و میرزا قاسمی از این نوع غذاها هستند. غذاهایی که نیاز به مواد زیادی ندارند و آماده […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- در آشپزی ایرانی غذاهای ساده و سبک اما در عین حال دلچسب و لذیذ فراوانی وجود دارد که می توان برای شام میل کرد. نارگیل سبزی، نارگیل عدسی و میرزا قاسمی از این نوع غذاها هستند. غذاهایی که نیاز به مواد زیادی ندارند و آماده شدن آنها زمان می برد. البته در مورد میرزا قاسمی شرط این است که قبلا بادمجان برشته داشته باشید.

عدس یکی دیگر از غذاهای خوشمزه و مقوی مناسب برای شام است. البته بسیاری از افراد عدس را برای صبحانه نیز دوست دارند. دوست داران صبحانه های گرم مخصوصا در فصل پاییز و زمستان… درست کردن عدس کار سختی نیست اما نکات ساده ای برای لعاب و خوشمزه شدن آن وجود دارد. در این مقاله طرز تهیه لنز لعاب دار خوشمزه را به شما آموزش می دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای ساخت لنز

یک لیوان عدس

بلغور گندم نصف لیوان

یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

یک عدد سیب زمینی متوسط

یک پیاز

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و گلپر به مزه.

روغن به میزان لازم

جزیره 6

طرز تهیه عدس

مرحله اول

عدس و دانه های گندم را بشویید، یکی دو ساعت خیس کنید و سپس آبکش کنید.

مرحله دوم

پیاز را پوست گرفته و رنده کنید. رنده کردن پیاز تاثیر خوبی در لعاب دادن عدسی دارد پس بهتر است پیاز را رنده کنید.

آداسی2

سطح سوم

در قابلمه مناسبی کمی روغن بریزید و پیاز رنده شده را تفت دهید تا روشن و طلایی شود. سپس زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید و بعد از یک دقیقه عدس آبکش شده، بلغور و سیب زمینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگر تفت دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله نمک و آب جوش را اضافه کنید و بگذارید عدس بجوشد. سپس حرارت را کم کنید تا عدس پخته و سفت شود. وجود بلغور گندم تاثیر بسیار خوبی بر طعم و لعاب عدس ما دارد.

آداسی 1

مرحله پنجم

نیم ساعت بعد در ماهیتابه کمی روغن بریزید و رب گوجه فرنگی را تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. سپس نیمی از سیب زمینی های پخته شده را داخل رب گوجه فرنگی بریزید و با پشت چنگال یا چرخ گوشت له کنید. سپس عدس ها را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. له کردن سیب زمینی ترفند بعدی برای خوش طعم و لعاب کردن عدس است. حتما این کار را انجام دهید.

مرحله ششم

در پایان پخت گلپر را به قابلمه عدس اضافه کنید و بچشید و نمک را اندازه کنید. وقتی لنز کاملا قرار گرفت آماده خواهد بود و می توانید آن را در بشقاب مورد نظر خود قرار دهید و با نان، لیمو و سبزیجات تازه نوش جان کنید.

آداسی 5

اگر به آشپزی علاقه دارید صفحه آشپزی سایت شایانوز را دنبال کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=282023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.