افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخ کرده که طعمی ندارد / با نکات آشپزی

  • کد خبر : 236435
طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخ کرده که طعمی ندارد / با نکات آشپزی

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- برنج مخلوط جایگاه ویژه ای در آشپزی ایرانی دارد. می توانید انواع پلوهای مخلوط را با مواد اولیه متنوع درست کنید و خلاق باشید و با توجه به ذائقه خود و غذاهای موجود، مخلوط پلوهای خوشمزه تهیه کنید. باقالی پلو شاید معروف ترین و محبوب […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- برنج مخلوط جایگاه ویژه ای در آشپزی ایرانی دارد. می توانید انواع پلوهای مخلوط را با مواد اولیه متنوع درست کنید و خلاق باشید و با توجه به ذائقه خود و غذاهای موجود، مخلوط پلوهای خوشمزه تهیه کنید. باقالی پلو شاید معروف ترین و محبوب ترین پلو مخلوط ایرانی باشد. زیره پیلو، گشنیز پیلو، کلم پیلو و غیره. آنها مخلوط های خوشمزه ای هستند که باید امتحان کنید. عدس پلو یکی دیگر از برنج های مخلوط معروف و محبوب ایرانی است که به روش های مختلفی درست می شود. در این مطلب طرز تهیه یک عدس پلو عالی با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش می دهیم و پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه برنج با عدس

3 فنجان برنج

یک فنجان عدس

گوشت چرخ کرده 200 گرم

دو سوم کشمش پلو

دو سوم زرشک

یک پیاز

دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

نمک، فلفل، زردچوبه و پاپریکا به میزان لازم

روغن به میزان لازم

کره به میزان لازم

adas-polo-4

طرز تهیه برنج با عدس

مرحله اول

برنج را دو ساعت قبل شسته و با کمی نمک خیس می کنیم. عدس ها را شسته و با کمی نمک و آب روی آتش می گذاریم تا نیم ساعت بپزد. زرشک و کشمش را شسته و در ظرفی خیس می کنیم.

مرحله دوم

بعد از خیس خوردن برنج، قابلمه را حرارت دهید تا بجوشد. وقتی جوش آمد، آب برنج را خالی کرده و در آب در حال جوش بریزید. بعد از حدود 7 دقیقه آبکش کنید.

adas-polo-2

سطح سوم

توت سیاه و کشمش را آبکش کنید و در ماهیتابه پر از روغن به مدت چند دقیقه تفت دهید. وقتی عدس ها پخته شد، آن ها را هم آبکش کنید.

مرحله چهارم

یک قابلمه مناسب روی آتش می گذاریم، کمی روغن می ریزیم، وقتی داغ شد ته دیگ مورد نظر را کف قابلمه می گذاریم. کمی برنج، کمی زرشک و کشمش پلو و … اضافه می کنیم تا برنج و مخلوط زرشک و کشمش تمام شود. عدس پلو را می گذاریم تا پخته شود.

مرحله پنجم

پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه تفت دهید تا روشن و طلایی شود. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و هم بزنید. وقتی رنگ گوشت تغییر کرد نمک و ادویه اضافه می کنیم و بعد از یکی دو دقیقه تفت دادن رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. نصف لیوان آب جوش بریزید و حرارت را کم کنید تا گوشت بپزد.

adas-polo-3

مرحله ششم

در 10 دقیقه آخر دم کشیدن عدس پلو، کمی کره روی برنج می زنیم تا آب شود. بعد از این مدت عدس پلو را در بشقاب مورد نظر می گذاریم و مخلوط گوشت چرخ کرده را روی آن می ریزیم. نوش جان.

نکاتی برای پخت برنج با عدس

– اگر قصد دارید برای مهمانانتان عدس پلو بپزید، می توانید روی غذا را با پیاز تند، شاه توت، کشمش پلو و خرمای سوخاری تزئین کنید.

adas-polo-7

عدس را می توان با مرغ خرد شده به جای گوشت چرخ کرده درست کرد.

– جالب است بدانید که این غذا حتی بدون گوشت هم خوشمزه است اما بهتر است پیاز تند را جایگزین گوشت کنید.

-استفاده از زعفران آب شده روی عدس پلو طعم و عطر بهتری به غذا می دهد.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=236435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.