افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

طرز تهیه سیمیت خیلی خوبه!

  • کد خبر : 111393
طرز تهیه سیمیت خیلی خوبه!

به گزارش فرتاک نیوز، در اینجا نسخه است سامیتی به صورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم. عناصر آرد (همه منظوره) 4 پ خمیر فوری 7 گرم آب گرم 1/4 1 p روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری نمک 4 گرم شیره خرما 4 قاشق غذاخوری. لئون 4 QS دانه کنجد […]

به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا نسخه است سامیتی به صورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

عناصر

آرد (همه منظوره) 4 پ

خمیر فوری 7 گرم

آب گرم 1/4 1 p

روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

نمک 4 گرم

شیره خرما 4 قاشق غذاخوری.

لئون 4 QS

دانه کنجد سفید BML

دمای آب باید کمتر از 45 درجه سانتیگراد باشد.

روش تهیه

آرد را در ظرفی بریزید و وسط آن را سوراخ کنید و مایه را به همراه 1/4 پیمانه آب گرم داخل حفره بریزید و با نوک انگشتان مخلوط کنید تا مایه در آب حل شود و در جای گرمی بگذارید. به مدت 10 دقیقه تا زمانی که مایه فعال شده و کف کند.

روغن زیتون و نمک را به خمیر به دست آمده اضافه کنید و مخلوط کنید. بقیه آب گرم را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید و خمیر به دست نچسبد (آب را به حدی اضافه کنید تا خمیر جمع شود) سپس خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز دهید (اگر خمیر را که به سطح و به دست می چسبد می توانید هر بار 2 قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید و اگر خمیر سفت بود کمی آب اضافه کنید) خمیر را به شکل گرد در آورده و در ظرفی قرار دهید و روی ظرف را بپوشانید. یک حوله یا سلفون کمی شل کنید و 30 دقیقه در جای گرم استراحت دهید.

شیره خرما را با 4 قاشق غذاخوری شیر در ظرفی بریزید و هم بزنید.

پس از استراحت خمیر، آن را کمی ورز دهید. خمیر را به شکل مستطیل در آورید سپس خمیر را به 6 قسمت مساوی تقسیم کنید و هر خمیر را به صورت نوارهای بلند و باریک در آورید. خمیر را از وسط تا کنید، به طوری که دو ردیف نوار در کنار هم قرار گیرند. دو سر خمیر را در هر دست گرفته و در جهت مخالف بپیچانید، سپس بغلتانید تا لبه های خمیر به هم بچسبد.

خمیرها را در ظرف حاوی شیره خرما قرار دهید تا کاملا خیس بخورند سپس در ظرف حاوی کنجد بغلتانید.

خمیرها را روی سینی فر حاوی کاغذ روغنی چرب شده بچینید و روی آن را با حوله یا سلفون شل بپوشانید و در جای گرم به مدت یک ساعت استراحت دهید.

در مدت زمان استراحت خمیر، فر را 30 دقیقه قبل با دمای 220 درجه سانتیگراد تنظیم و گرم کنید (در صورت استفاده از فر برقی باید حالت پخت کم و همرفت و برای استفاده از فر گازی دمای پایین آن را انتخاب کنید). .

ظرف را به مدت 20 تا 25 دقیقه در طبقه وسط فر گرم شده قرار دهید تا رویه نان (پوست) طلایی شود. بعد از پخت، قالب را از فر خارج کرده و نان ها را به مدت 30 دقیقه روی توری قرار دهید تا خنک شوند و سپس سرو کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=111393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.