افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

طرز تهیه سوپ شیر خوشمزه با جو مروارید و خامه

  • کد خبر : 403705
طرز تهیه سوپ شیر خوشمزه با جو مروارید و خامه

سوپ شیر یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین سوپ های جهان است که به عنوان یک پیش غذا بین المللی شناخته می شود. آموزش آشپزی دستور کامل و مرحله به مرحله درست کردن سوپ شیر ادامه دارد چیشی با برای تهیه آش شیر مجلسی ابتدا پیاز و مرغ را با آب و نمک و […]

سوپ شیر یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین سوپ های جهان است که به عنوان یک پیش غذا بین المللی شناخته می شود. آموزش آشپزی دستور کامل و مرحله به مرحله درست کردن سوپ شیر ادامه دارد چیشی با

برای تهیه آش شیر مجلسی ابتدا پیاز و مرغ را با آب و نمک و زردچوبه بپزید. سپس هویج، جو و شیر را اضافه می کنیم. در آخر قارچ تفت داده شده را با نمک و فلفل به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید سوپ استراحت کند سپس روی سوپ را با جعفری تزئین کرده و سرو کنید.

مواد لازم تعداد مواد برای 4 نفر
شیر نیم لیتر
قارچ 250 گرم
سینه مرغ نیم سینه پر
تست از 100 گرم
هویج 1 عدد متوسط
پیاز 1 عدد متوسط
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
جعفری 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه سوپ شیر

مرحله 1: تهیه پیاز، مرغ و آب مرغ

برای تهیه سوپ شیر مجلسی ابتدا پیاز را پوست گرفته سپس به 4 قسمت تقسیم کرده و 4 لیوان آب و کمی نمک و گوشت مرغ به آن اضافه کنید. زردچوبه در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب بجوشد. بعد از به جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید.

مرحله 2: مرغ را بپزید و آب مرغ را آماده کنید.

حالا قابلمه را روی حرارت بگذارید تا 2 فنجان آب مرغ باقی بماند. بعد از اینکه گوشت مرغ پخته شد و 2 لیوان آب مرغ در قابلمه باقی ماند، حرارت زیر قابلمه را خاموش کرده و اجازه دهید کمی خنک شود، سپس پیاز را از قابلمه خارج کرده و دور بیندازید.

مرحله 3: مرغ را خرد کرده و هویج را آماده کنید.

در این مرحله گوشت مرغ را از قابلمه خارج کرده و به قطعات کوچک برش دهید. آب مرغ را صاف کرده و ذخیره کنید. سپس هویج را به صورت نگینی خرد کنید (می توانید هویج را با رنده درشت رنده کنید).

مرحله 4: جو و هویج را به آب مرغ اضافه کنید.

سپس آن را به همراه جو به قابلمه حاوی آب مرغ اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و هر چند دقیقه یکبار آن را با قاشق یا ملاقه هم بزنید زیرا جو خیلی زود جا می‌گیرد و باید هر چند لحظه یکبار هم بزنید.

مرحله 5: شیر و مرغ را به سوپ اضافه کنید.

جوها خیلی سریع میپزند و لعاب میدهند، بعد از لعاب دادن به جو، شیر را به همراه مرغ چرخ کرده به قابلمه اضافه میکنیم. اجازه دهید سوپ حدود 30 دقیقه با حرارت ملایم بپزد تا شیر کاملا جذب مواد دیگر شود.

مرحله 6: قارچ ها را سرخ کرده و آب لیمو را اضافه کنید.

در همین حین قارچ ها را قاچ کرده و با مقدار بسیار کمی روغن تفت دهید (روغن زیاد سوپ را چرب می کند) تا آب قارچ تبخیر شود. برای اینکه رنگ قارچ ها تیره نشود، در حین تفت دادن به آن ها آبلیمو اضافه می کنیم.

مرحله هفتم: قارچ، نمک و فلفل را به سوپ اضافه کنید.

قارچ ها را بعد از تفت دادن به قابلمه استاک اضافه می کنیم. در این مرحله نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سوپ استراحت کند. سوپ نباید بیش از حد گرم شود زیرا سوپ شیر با سرد شدن سفت می شود.

مرحله هشتم: سوپ شیر را تزئین کرده و سرو کنید.

پس از آماده شدن سوپ، آن را در یک بشقاب عمیق بریزید و با جعفری خرد شده تزئین کنید. اگر می خواهید سوپ خود را جشن بگیرید، می توانید در مراحل بعدی پخت کمی خامه صبحانه به سوپ اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن خامه، سوپ را سرو کنید.

نکاتی در مورد پخت سوپ شیر

از سفت شدن سوپ جلوگیری کنید.

سوپ شیر یکی از سوپ هایی است که خیلی زود سفت می شود، پس باید مراقب باشید تا زمانی که غلیظ شود داغ نشود. البته اگر سوپ شما غلیظ شد نگران نباشید می توانید با افزودن کمی شیر آن را رقیق کنید. پس از اضافه کردن شیر، سوپ را خوب مخلوط کرده و میل کنید. در صورت لزوم کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

سوپ شیر با خامه

افزودن خامه به سوپ شیر، سوپ را لطیف تر و خوشمزه تر می کند. پس از آماده شدن سوپ، می توانید خامه را مستقیماً به سوپ اضافه کنید یا یک ظرف خامه روی میز کنار سوپ قرار دهید تا همه بخواهند از آن استفاده کنند. البته نباید از پرکالری بودن خامه غافل شد و باعث افزایش کالری سوپ می شود.

از بریدن شیر خودداری کنید

اگر بعد از افزودن آن به سوپ با مشکل دلمه شدن شیر مواجه شده اید، باید بدانید که اگر چند نکته ساده را رعایت کنید، پس از افزودن آن به سوپ، شیرتان منجمد نمی شود.

1. دمای شیر

یکی از دلایل اصلی دلمه شدن شیر پس از افزودن به سوپ سرد بودن شیر و پس از افزودن آن به سوپ است. برای رفع این مشکل شیری را به قابلمه سوپ خوری اضافه کنید که گرم یا حداقل هم دمای محیط آشپزخانه باشد.

2. آب لیمو ترش

نکته مهم در مورد افزودن آبلیمو به سوپ شیر این است که هنگام پختن سوپ به هیچ وجه آبلیمو را به این سوپ اضافه نکنید زیرا می تواند شیر را منسجم کند. اگر دوست دارید این سوپ را با آبلیمو سرو کنید، در پایان پخت، آبلیمو را با سوپ سرو کنید.

سوپ شیر بدون مرغ

گوشت مرغ سوپ شیر را خوشمزه تر می کند، اما اگر به دلایلی دوست ندارید از گوشت مرغ در سوپ خود استفاده کنید، می توانید گوشت مرغ را به همراه مراحل پخت آن از دستور فوق حذف کنید و سوپ مرغ را بدون گوشت مرغ درست کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.