افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

طرز تهیه سالاد سیب زمینی غنی و مقوی

  • کد خبر : 391492
طرز تهیه سالاد سیب زمینی غنی و مقوی

۱۴۶۰۹۶۶ 19 بیشتر 1403 06:15 سالاد سیب زمینی ژاپنی یک سالاد پروتئینی بسیار خوشمزه و مقوی است که از ترکیب سیب زمینی، هویج، تخم مرغ آب پز و سس مخصوص تهیه می شود. فرارو: سالاد سیب زمینی ژاپنی یک سالاد پروتئینی بسیار خوشمزه و مغذی است که از ترکیب سیب زمینی، هویج، تخم مرغ آب […]





۱۴۶۰۹۶۶


19 بیشتر 1403 06:15

سالاد سیب زمینی ژاپنی یک سالاد پروتئینی بسیار خوشمزه و مقوی است که از ترکیب سیب زمینی، هویج، تخم مرغ آب پز و سس مخصوص تهیه می شود.

فرارو: سالاد سیب زمینی ژاپنی یک سالاد پروتئینی بسیار خوشمزه و مغذی است که از ترکیب سیب زمینی، هویج، تخم مرغ آب پز و سس مخصوص تهیه می شود.

سالاد همیشه محبوب است! از پیش غذا گرفته تا غذای جانبی، همیشه کیک سالاد وجود دارد. وقتی سالادی روی میز نباشد، به نظر می رسد که چیزی ضروری از سفره کم شده است. سالادها آنقدر متنوع، هیجان انگیز و رنگارنگ هستند که بی پایان هستند. به عنوان مثال، در رستوران ها معمولا یک میز مخصوص صرفاً به سالاد اختصاص داده می شود که به نظر می رسد هر کدام به شما چشمک می زند. سالادها در اصل به عنوان پیش غذا سرو می شوند، اما گاهی اوقات آنقدر مواد خوشمزه و مغذی داخل آن ها وجود دارد که در نوع خود یک غذای اصلی به حساب می آیند. مثلا اگر سالاد سزار را به تنهایی بخورید آنقدر سیر می شوید که جایی برای غذا نمی ماند، حالا سالاد ماکارونی جای خودش را دارد. به گزارش فرارو، سالادها با سبزیجات مختلفی مانند خیار، گوجه فرنگی، کلم، کاهو، هویج، خیار شور، زیتون، تخم مرغ، سیب زمینی، فلفل دلمه ای، مرغ، قارچ و … تهیه می شوند و هر کدام سس های مخصوص به خود را دارند. سالاد سیب زمینی ژاپنی نوعی سالاد سرد است که بیشتر به خاطر سسش معروف است که به سس مایونز ژاپنی معروف است. این سالاد منبع غنی پروتئین گیاهی است و طعم بسیار خاصی دارد که ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. اگر علاقه مند به تهیه سالادهای جالب هستید، در ادامه این مطلب با تشکیل سالاد سیب زمینی ژاپنی همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی: 4 عدد

هویج: 1 عدد

تخم مرغ آب پز: 2 عدد

بیکن گاو یا ژامبون مرغ: 100 گرم

ذرت: 1 لیوان

پیاز قرمز: 1 عدد کوچک

مواد لازم برای سس سالاد

ماست یونانی: 1 فنجان

سس خردل: 1 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

سرکه سیب: 3 قاشق غذاخوری

پودر سیر: 1 قاشق چایخوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

برای تهیه این سالاد خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و هر کدام را به دو قسمت تقسیم می کنیم و همراه با هویج پوست کنده در قابلمه مناسبی می ریزیم و آب و کمی نمک اضافه می کنیم. قابلمه را روی اجاق بگذارید تا سیب زمینی ها و هویج ها کاملا بپزند و پس از سرد شدن با گوشت کوب آن ها را بزنید تا له شوند. به گزارش فرارو، حالا پیاز قرمز خرد شده، ذرت پخته شده، بیکن یا ژامبون خرد شده و تخم مرغ آب پز خرد شده را به پوره سیب زمینی و هویج اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید. حالا نوبت تهیه سس مخصوص این سالاد است که به آن سس ژاپنی می گویند. ماست یونانی را در ظرفی بریزید و روغن زیتون، سس خردل، سرکه سیب، پودر سیر، فلفل سیاه و کمی نمک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حالا سس آماده شده را روی مواد سالاد بریزید و سالاد را بریزید تا طعم ها به هم برسند. سالاد آماده شده را به مدت 1 ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سپس سرو کنید، نوش جان کنید.

نکات مهم

1- به جای ماست یونانی می توانید از مخلوط نصف مایونز و نصف ماست بدون چربی استفاده کنید.

2- اگر پیاز قرمز دوست ندارید می توانید به جای آن از 10 عدد پیاز استفاده کنید.

3- روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالا در رژیم غذایی بسیاری از افراد جایگاه ویژه ای دارد. اما از آنجایی که قیمت روغن زیتون خالص بالاست معمولاً هنگام عرضه به بازار با روغن های معمولی مخلوط می شود. در نتیجه کیفیت آن کاهش می یابد. بنابراین، کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، اغلب تعجب می کنند که چگونه روغن زیتون اصلی را تشخیص دهند. البته تشخیص خلوص روغن زیتون چندان آسان نیست.

با این حال، کارشناسان سه روش را برای تشخیص روغن زیتون ارائه کرده‌اند که در زیر آمده است:

1- برای انتخاب روغن با کیفیت بهتر است ابتدا آن را بو کنید. روغن زیتون خوب باید بوی زیتون، سیب یا علف تازه را بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت است. پس اگر بوی فلز به مشام می رسد بدانید که روغن بی کیفیت یا خراب است.

2- راه دوم شناخت روغن زیتون اصل چشیدن آن است. اگر 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در دهان خود قرار دهید و آن را در دهان بچرخانید و با استنشاق هوا آن را قورت دهید، پس از چند لحظه باید تلخی و تندی شدیدی را در گلوی خود احساس کنید. طوری که گلویت بسوزد در برخی موارد افراد به دلیل تندی بیش از حد روغن سرفه می کنند. کمی بعد از 1 دقیقه طعم تلخ و تند آن از بین می رود و خوشمزه می شود. علاوه بر این، فرد پس از مصرف این روغن در دهان احساس چربی نمی کند. هنگام خوردن روغن زیتون اصل، در ابتدای زبان احساس شیرینی و در پایان احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.

3- روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون رنگ اصلی آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون ملاک خوبی برای تعیین کیفیت روغن نیست. زیرا به راحتی می توان گول خورد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.