افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

طرز تهیه سالاد الوه مجلسی و بسیار خوشمزه به صورت رستورانی

  • کد خبر : 403409
طرز تهیه سالاد الوه مجلسی و بسیار خوشمزه به صورت رستورانی

سالاد آلویه یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین سالادهای دنیاست که اصالت آن مانند سالاد روسی متعلق به کشور روسیه است. برای دیدن آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه سالاد آلویه بعدی با چیشی با برای تهیه سالاد الوه ابتدا سیب زمینی و تخم مرغ را آب پز کنید. مرغ را با پیاز […]

سالاد آلویه یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین سالادهای دنیاست که اصالت آن مانند سالاد روسی متعلق به کشور روسیه است. برای دیدن آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه سالاد آلویه بعدی با چیشی با

برای تهیه سالاد الوه ابتدا سیب زمینی و تخم مرغ را آب پز کنید. مرغ را با پیاز و ادویه بپزید و سپس آن را با سیب زمینی خرد شده و تخم مرغ مخلوط کنید. خیارشور و نخود فرنگی را اضافه کنید و سس مایونز، آب لیمو و ادویه جات را اضافه کنید. سالاد را چند ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

مواد لازم برای 4 نفر مقدار مواد
سینه مرغ کامل 1 عدد
خیار شور 6 عدد متوسط
تخم مرغ 4 عدد
نخود فرنگی 100 گرم
پیاز 1 عدد
سیب زمینی متوسط 2 عدد
سس مایونز به اندازه کافی
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه سالاد آلویه

مرحله 1: سیب زمینی و تخم مرغ را آب پز کنید.

آماده کنید سالاد علویه مجلسی ابتدا سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را می شوییم سپس در قابلمه ای کوچک با چند لیوان آب می گذاریم و روی حرارت می گذاریم تا به شکل جوش زودتر بپزند.

مرحله 2: سینه مرغ را با پیاز و ادویه بپزید

بعد سینه مرغ را تمیز کرده و پوست اضافی آن را جدا می کنیم و به همراه ۲ لیوان آب و پیاز و کمی نمک و زردچوبه در قابلمه دیگری می گذاریم. قابلمه حاوی گوشت مرغ را هم روی آتش می گذاریم تا گوشت مرغ بپزد.

مرحله 3: سیب زمینی ها و تخم مرغ های آب پز را رنده کنید.

بعد از پخته شدن تخم مرغ و سیب زمینی می گذاریم از روی حرارت پایین بیاید و خنک شود سپس پوست آن را جدا می کنیم. یک کاسه بزرگ و جادار انتخاب می کنیم و سیب زمینی و تخم مرغ را داخل آن رنده می کنیم.

مرحله چهارم: مرغ را ریش ریش کرده و خیارشور را اضافه کنید

پس از پخته شدن گوشت مرغ، آن را به قطعات کوچک برش می دهیم و به ظرف حاوی سیب زمینی و تخم مرغ اضافه می کنیم. خیار شور را روی رنده ریز رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید و به بقیه مواد اضافه کنید.

مرحله 5: نخود فرنگی را آماده کرده و اضافه کنید.

در این مرحله باید نخود فرنگی ها را آماده کنیم، اگر از نخود فرنگی کنسرو شده استفاده می کنیم فقط باید آبکش کرده و به بقیه مواد اضافه کنیم. اگر نخود خام داریم باید با کمی آب و نمک بپزیم و به بقیه مواد اضافه کنیم.

مرحله 6: تهیه سس سالاد و مخلوط کردن با مواد.

حالا باید سس سالاد را درست کنیم. برای این کار سس مایونز را با آبلیمو، فلفل سیاه و کمی نمک در ظرف کوچکی مخلوط کنید تا یکدست شوند سپس به سالاد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس به تمام قسمت های سالاد برسد.

مرحله هفتم: سالاد را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

پس از آماده شدن سالاد، آن را در بشقاب مورد نظر می گذاریم، سپس روی آن را سلفون می کنیم و حداقل دو ساعت در یخچال می گذاریم تا سالاد خودش را بگیرد. اگر می خواهید سالادتان خوشمزه تر باشد بهتر است از روز قبل درست کنید و در یخچال نگهداری کنید.

نکاتی در مورد طرز تهیه سالاد آلویه

سالاد آلویه در قالب

اگر می خواهید سالاد خود را در قالب درست کنید ابتدا داخل قالب مورد نظرتان را با کمی آب مرطوب کنید سپس یک کیسه فریزر داخل آن قرار دهید. بعد سالاد را داخل قالب بریزید و با پشت قاشق خوب فشار دهید تا تمام نقاط قالب پر شود. در پایان سالاد را حداقل دو ساعت در یخچال قرار دهید تا قوام بیاید و فرم بگیرد. بعد از این مدت سالاد را دوباره در بشقاب مناسبی قرار دهید و کیسه را به آرامی از فریزر خارج کنید.

سالاد آلویه با کالباس

اگر می خواهید این سالاد را بدون مرغ درست کنید، گوشت مرغ را از مواد لازم جدا کنید و به جای آن 250 گرم کالباس یا ژامبون اضافه کنید. نیازی به پختن سوسیس نیست، فقط آن را به قطعات کوچک برش دهید و به سایر مواد سالاد اضافه کنید.

سالاد آلویه بدون مرغ

مرغ طعم بسیار خوبی به سالاد می دهد، اگر می خواهید مرغ را از این سالاد حذف کنید، می توانید آن را با ژامبون و سوسیس جایگزین کنید. البته اگر گیاهخوار هستید به جای استفاده از مرغ می توانید از سبزیجات دیگری مانند قارچ، فلفل دلمه ای و … استفاده کنید. برشته شده در سالاد شما

سالاد را نمک بزنید

چیزی که در تهیه این سالاد باید به آن توجه کنید این است که هنگام تهیه سس از نمک زیاد استفاده نکنید. چون مواد سالاد را با نمک پخته ایم و برای تهیه این سالاد از خیارشور هم استفاده کرده ایم، باید مراقب باشیم که سالاد مزه شوری نداشته باشد.

لقمه های اولیه سالاد

ساندویچ سالاد ایلویه یکی از معروف ترین تنقلات ایرانی به شمار می رود که با دستورات و روش های مختلف تهیه می شود. این میان وعده خوشمزه برای سرو در مجالس و مهمانی ها بسیار مناسب است. اگر می خواهید این کار را در خانه انجام دهید، آموزش زیر را بررسی کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.