افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

طرز تهیه رولت حلوا با موز; شیک و شیک

  • کد خبر : 34934
طرز تهیه رولت حلوا با موز;  شیک و شیک

۱ ۳ ۳ ۵ ۱ ۵ ۷ 03 اوت 1402 – 03:00 حلوای رولی با موز یکی از انواع حلوا است. بهترین چیز: حلوا یکی از غذاهای شیرین و سنتی ایران است و در نقاط مختلف دنیا به روش های مختلفی طبخ می شود. ایرانی ها اغلب برای مراسم ترحیم و مناسبت های مذهبی مانند […]





۱ ۳ ۳ ۵ ۱ ۵ ۷


03 اوت 1402 – 03:00

حلوای رولی با موز یکی از انواع حلوا است.

بهترین چیز: حلوا یکی از غذاهای شیرین و سنتی ایران است و در نقاط مختلف دنیا به روش های مختلفی طبخ می شود. ایرانی ها اغلب برای مراسم ترحیم و مناسبت های مذهبی مانند عزاداری محرم و شب های قدر و سفره های افطار حلوا تهیه می کنند.

حلوا علاوه بر اینکه یک دسر شیرین است، یک غذای کامل و سالم نیز محسوب می شود.

طرز تهیه رولت حلوا با موز;  شیک و شیک

حلوای رولی با موز یکی از انواع حلوا است که از نظر ظاهری بسیار زیبا بوده و برای پذیرایی مناسب است. همچنین بسیار مغذی است و به دلیل وجود موز طعم مطبوعی دارد. در ادامه این مقاله با طرز تهیه رول حلوا با موز همراه با نکات و ترفندهای مهم حلواسازی مرتبط با کاربران عزیز آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه رول حلوا با موز

آرد سبوس دار: ۲ پیمانه

روغن جامد: 120 گرم

شکر: یک و نیم پیمانه

زعفران آماده: نصف پیمانه

گلاب: نیم پیمانه

هل له شده: نصف قاشق چایخوری

موز: 1 عدد

آب: یک و نیم لیوان

نکاتی در مورد آرد

طرز تهیه رولت حلوا با موز;  شیک و شیکطرز تهیه رولت حلوا با موز;  شیک و شیک

برای تهیه حلوا بهتر است از آرد سبوس دار استفاده کنید. بهترین آرد برای تهیه حلوا آرد نان سنگک است. زیرا مقدار سبوس موجود در آن بیشتر از سایر انواع آرد است. به این ترتیب حلوای شما خوش رنگ تر و خوشمزه تر می شود.

نکاتی در مورد زعفران

طرز تهیه رولت حلوا با موز;  شیک و شیکطرز تهیه رولت حلوا با موز;  شیک و شیک

سعی کنید همیشه از زعفران صاف شده غلیظ استفاده کنید. زیرا هر چه زعفران با آب بیشتری تهیه شود روشن تر می شود و برای به دست آوردن رنگ دلخواه باید از زعفران بیشتری استفاده کرد. بنابراین طرز تهیه زعفران بسیار مهم است. برای تهیه زعفران ابتدا زعفران را کاملاً بدون اضافه کردن شکر بپاشید. سپس برای 1 قاشق چایخوری زعفران، 2 قاشق غذاخوری آب جوش و 2 تکه یخ اضافه کنید. افزودن یخ به زعفران ضربه وارد می کند و رنگ بیشتری به آن می دهد.

زعفران را در ظرف دربسته در فریزر نگهداری کنید و قبل از استفاده اجازه دهید در دمای اتاق ذوب شود. بعد از هر بار استفاده، باقی مانده زعفران را در فریزر قرار دهید. مراقب باشید زعفرانی که استفاده می کنید تقلبی نباشد. برای اینکه بفهمیم زعفران تقلبی است یا خالص. زعفران را بین انگشتان خود بگذارید و فشار دهید. اگر روغن برنگردد؛ یعنی پاک است. کروکوس های تقلبی معمولا براق هستند.

نکاتی در مورد گلاب

طرز تهیه رولت حلوا با موز;  شیک و شیکطرز تهیه رولت حلوا با موز;  شیک و شیک

همانطور که می دانیم گلاب عصاره معطر گل رز است که بهترین آن در شهرهای کاشان و میمند فارس تولید می شود. امروزه در تمامی فروشگاه ها و سوپرمارکت ها بطری های گلاب را در اشکال مختلف و با برندهای مختلف می بینیم که بسیاری از آنها خالص نیستند و عطر گلاب اصلی را ندارند. گلاب اصل بوی گل رز می دهد و بوی ترش نمی دهد. رنگ اصلی گلاب شفاف، روشن و بدون رسوب است. گلاب اصل نیز طعمی تلخ و قوی دارد. پس هنگام خرید گلاب به این نکات توجه کنید.

طرز تهیه رولت حلوا با موز;  شیک و شیکطرز تهیه رولت حلوا با موز;  شیک و شیک

طرز تهیه رول حلوا با موز

1- برای شروع کار ابتدا آب و شکر و زعفران صاف شده را در قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر حل شود. وقتی شربت یک دقیقه جوشید، اجاق گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا خنک شود. سپس گلاب را اضافه کنید.

۲- آرد را در قابلمه تفلون بریزید و روی آتش بگذارید. سعی کنید آرد را مرتب هم بزنید تا بوی خامی آن از بین برود و کم کم رنگ آن تغییر کند.

3- وقتی آرد به رنگ دلخواه رسید، الک کرده و دوباره در تابه بریزید. سپس روغن را اضافه کنید و هم بزنید تا آرد کاملا با روغن مخلوط شود. سعی کنید مخلوط آرد و روغن را حدود بیست دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید.

4- پودر هل را به مخلوط آرد و روغن اضافه کنید. سپس شربت را اضافه کرده و خیلی سریع هم می زنیم تا آرد کم کم جمع شود و حلوا شود. وقتی حلوا از دیواره های تابه جدا شد؛ یعنی آماده است.

5- در این مرحله اجاق گاز را خاموش کنید. یک کیسه پلاستیکی را باز کنید و روی کابینت یا میز کار پهن کنید. حلوای داغ را روی نایلون بگذارید و با وردنه به ضخامت یک و نیم سانتی متر پهن کنید. موز را پوست گرفته و به طور مناسب در وسط حلوا قرار دهید. سپس لبه نایلون را بلند کرده و حلوا را با موز بغلطانید.

6- رول حلوا را به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید. سپس آن را از یخچال خارج کرده و نایلونی که دور آن را گرفته باز کنید. حلوا را با چاقوی تیز برش داده و در ظرفی قرار دهید. نوش جان

طرز تهیه رولت حلوا با موز;  شیک و شیکطرز تهیه رولت حلوا با موز;  شیک و شیکرا

نکات و تکنیک های مهم برای پخت حلوا

– همیشه وقتی شربت حلوا خنک شد گلاب را اضافه کنید. زیرا حرارت شربت عطر گلاب را از بین می برد.

زمان دقیقی برای برشته کردن آرد وجود ندارد. این موضوع کاملا سلیقه ای است. بعضی ها حلوای تیره و بعضی ها حلوای روشن را دوست دارند. پس هر وقت رنگ آرد شما به رنگ دلخواه رسید روغن اضافه کنید و تفت دادن را متوقف کنید.

روغن حلوا باید به اندازه ای باشد که پس از مخلوط شدن با آرد روی آن را بپوشاند.

آرد را حتما بعد از تفت دادن الک کرده و سپس روغن را اضافه کنید. در غیر این صورت ممکن است گلوله های آرد در حلوای شما شکل بگیرد که برای هیچکس خوشایند نیست.

هنگام اضافه کردن شربت، هم زدن بسیار مهم است. هر چه بیشتر هم بزنید، حلوایتان نرمتر و لطیف تر می شود.

در صورت تمایل می توانید مقداری از روغن را کم کرده و به جای آن کره اضافه کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.