افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

طرز تهیه خورش کرفس قرمز

  • کد خبر : 409255
طرز تهیه خورش کرفس قرمز

به گزارش رکنا، خورش ها یکی از غذاهای اصیل و پای ثابت سفره های ایرانی است که تنوع زیادی را ارائه می دهد. در شهرهای مختلف ایران خورش ها به سبک ها و روش های مختلفی طبخ می شود. خورش کرفس یکی از خورش های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که شبیه به قورمه سبزی […]

به گزارش رکنا، خورش ها یکی از غذاهای اصیل و پای ثابت سفره های ایرانی است که تنوع زیادی را ارائه می دهد. در شهرهای مختلف ایران خورش ها به سبک ها و روش های مختلفی طبخ می شود. خورش کرفس یکی از خورش های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که شبیه به قورمه سبزی است، با این تفاوت که برای تهیه آن از ساقه و برگ کرفس استفاده می شود. این خورش در نقاط مختلف ایران به روش های مختلفی طبخ می شود.

خورش کرفس سرخی روشی جدید در پخت خورش کرفس است که در آن از رب گوجه فرنگی و مرغ استفاده می شود، بنابراین رنگ این خورش بر خلاف خورش کرفس معمولی قرمز است و یک خورش ترش و خوشمزه با رازیانه و شاهی است. . اگر عاشق خورش کرفس هستید پیشنهاد می کنیم این روش پخت خورش کرفس را امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. طرز تهیه خورش کرفس رنگ قرمز را یاد بگیرید

مواد لازم

ران مرغ: 4 عدد

کرفس خرد شده: 2 دسته

پیاز: 1 عدد

سیر: 3 حبه

گوجه فرنگی خشک شده: نصف پیمانه

بهترین: مقیاس متوسط

آبغور: ثلث جام

رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

زعفران غلیظ دم کرده: به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا: به میزان لازم

روغن: به مقدار لازم

نحوه تهیه

برای تهیه این خورش خوشمزه ابتدا پیاز را پوست گرفته و به قطعات ریز خرد کنید. پیاز خرد شده را با کمی روغن در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا پیاز نرم و طلایی شود سپس سیر رنده شده را اضافه کرده و سی ثانیه تفت دهید. حالا زردچوبه و فلفل سیاه و پاپریکا را روی پیاز تند و سیر بریزید سپس تکه های مرغ را اضافه کنید و مقداری زعفران آماده را روی مرغ بریزید. مرغ را با پیاز و ادویه به مدت 1 دقیقه تفت دهید. حالا نوبت اضافه کردن رب گوجه فرنگی است. پس از 1 دقیقه تفت دادن پاستا، آب جوش را اضافه کرده و هم بزنید و در قابلمه را بگذارید تا مرغ با حرارت ملایم بپزد. در همین حین کرفس شسته شده را خوب خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید.

نیم ساعت بعد کرفس سرخ شده را به همراه گوجه فرنگی خشک و نمک به خورش اضافه کنید و دوباره درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید خورش ۲۰ دقیقه دیگر بپزد. در مرحله آخر آبغوره و کدو را به خورش اضافه کنید و 20 دقیقه دیگر صبر کنید تا خورش روی حرارت کم جا بیفتد و روغن آن آزاد شود. در این مرحله آماده سرو خورش کرفس قرمز خوشمزه ما هستید که می توانید با کته زعفرانی نوش جان کنید.

نکات مهم

1- اگر در منزل گوجه خشک ندارید می توانید به جای آن از گوجه گیلاسی استفاده کنید.

2- سعی کنید همیشه از زعفران غلیظ استفاده کنید. زیرا هر چه زعفران با آب بیشتری تهیه شود روشن تر می شود و برای رسیدن به رنگ دلخواه باید از زعفران بیشتری استفاده کرد. بنابراین طرز تهیه زعفران بسیار مهم است. برای تهیه زعفران ابتدا زعفران را کاملاً بدون اضافه کردن شکر بپاشید. سپس برای 1 قاشق چایخوری زعفران، 2 قاشق غذاخوری آب جوش و 2 تکه یخ اضافه کنید. افزودن یخ زعفران را تکان می دهد و رنگ بیشتری به آن می دهد.

زعفران را در ظرف دربسته در فریزر نگهداری کنید و بگذارید قبل از استفاده در دمای اتاق یخ بزند. بعد از هر بار استفاده، باقی مانده زعفران را در فریزر قرار دهید. مراقب باشید زعفرانی که استفاده می کنید تقلبی نباشد. برای دانستن تقلبی یا خالص بودن زعفران. زعفران را بین انگشتان خود بگذارید و فشار دهید. اگر روغن برنگردد؛ یعنی پاک است. کروکوس های کاذب معمولاً درخشان هستند.

3- اگر بخواهیم کاربرد انواع پیاز را به اختصار توضیح دهیم باید از پیاز زرد شروع کنیم که معروف ترین عضو خانواده پیاز است. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً شبیه پیاز قرمز است و می توان آن را به صورت خام خورد یا در سالاد و سس استفاده کرد. این پیاز بهترین گزینه برای غذاهای مکزیکی نیز می باشد. پیاز بنفش فیبر بیشتری نسبت به پیاز سفید و زرد دارد و به دلیل رنگ زیبایی که دارد می توان از آن برای تزئین بشقاب غذا استفاده کرد. به علاوه، گزینه خوبی برای گریل، سالاد و ساندویچ است. پیاز قرمز طعم کافی به غذا نمی دهد. بنابراین از آنها برای پخت و پز استفاده نمی شود.

منبع: فرارو

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.