افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

طرز تهیه خورش کرفس به سبک رستورانی خوشمزه

  • کد خبر : 403567
طرز تهیه خورش کرفس به سبک رستورانی خوشمزه

خورش کرفس یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که می توان آن را در دستور پخت های مختلفی تهیه کرد. این خورش خوشمزه همیشه با خورش سبزی مقایسه می شود و به همین دلیل تقریباً همه اعضای خانواده خورش شبزی را به خورش کرفس ترجیح می دهند. البته برای اینکه بتوانید این خورش […]

خورش کرفس یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که می توان آن را در دستور پخت های مختلفی تهیه کرد. این خورش خوشمزه همیشه با خورش سبزی مقایسه می شود و به همین دلیل تقریباً همه اعضای خانواده خورش شبزی را به خورش کرفس ترجیح می دهند. البته برای اینکه بتوانید این خورش خوشمزه و خاص را در برنامه غذایی خود بگنجانید کافی است یک بار آن را بخورید. بسیاری از خواص کرفس بدانید، برای آموزش کامل و مرحله به مرحله آشپزی طرز تهیه خورش کرفس با سایت آموزشی اسمارتک نیوز همراه باشید.

برای تهیه خورش کرفس ابتدا ساقه های کرفس را خرد کرده و پیاز را تفت دهید. سپس گوشت را اضافه کرده و پس از تفت دادن پاستا و کرفس را اضافه کنید. خورش را با اضافه کردن آب بپزید و سبزیجات تفت داده شده را اضافه کنید. در پایان عطرها را اضافه کنید و خورش را با برنج سرو کنید.

مواد لازم برای 4 نفر مقدار مواد
گوشت خورشتی 300 گرم
کرفس 400 گرم
نعناع 50 گرم
جعفری 150 گرم
پیاز 2 عدد متوسط
روغن و زردچوبه به اندازه کافی
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
آب لیمو یا شراب گازدار. هر چقدر که بخواهی

طرز تهیه خورش کرفس

مرحله 1: کرفس را خرد کنید

برای تهیه خورش کرفس ابتدا در مرحله اول برگ های کرفس را از ساقه جدا کرده و بعد از شستن ساقه های کرفس را به قطعات یک تا یک و نیم سانتی متری خرد کرده و کنار می گذاریم.

مرحله 2: پیاز و زردچوبه را تفت دهید

در این مرحله پیازها را نگینی خرد کرده و با کمی روغن مایع در قابلمه ای که برای پخت خورش در نظر گرفته شده تفت دهید تا پیازها نرم و شفاف شوند. در مرحله بعد مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز کاملا جذب زردچوبه شود.

مرحله 3: گوشت خورشتی را خرد کنید

نکته مهم در مورد تکه های گوشت خورشتی این است که باید در حد متوسط ​​خرد شوند. تکه های گوشت خیلی کوچک یا خیلی بزرگ ظاهر خورش را خراب می کند. در این مرحله گوشت خورشتی را به قطعات کوچک برش دهید و پس از شستن به قابلمه اضافه کنید.

مرحله 4: گوشت را کبابی کنید

در این مرحله گوشت را کمی تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند و کمی سرخ شود. به خاطر داشته باشید که تفت دادن گوشت باعث خوش طعم شدن خورش می شود، البته نباید گوشت را زیاد تفت دهید زیرا سفت می شود و پخت آن زمان زیادی می برد.

مرحله 5: رب گوجه فرنگی را اضافه کنید

در صورت تمایل در این مرحله می توانید یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به گوشت و پیاز اضافه کنید. افزودن رب گوجه فرنگی باعث می شود خورش کرفس در نهایت طعم و رنگ بهتری پیدا کند.

مرحله 6: کرفس را تفت دهید

اگر رب گوجه فرنگی اضافه کردید کمی تفت دهید تا طعم و بوی خامی آن از بین برود. در این مرحله ساقه های کرفس را که در مرحله اول خرد کردید به قابلمه اضافه کنید تا هنگام پخت از آماده بودن آن مطمئن شوید. خورش را کمی تفت دهید تا حفظ شود.

مرحله 7: آب را اضافه کنید و کرفس و گوشت را بپزید.

لطفا توجه داشته باشید که نباید ساقه های کرفس را زیاد سرخ کنید زیرا خشک می شوند و سفت می شوند. بعد از تفت دادن ساقه های کرفس، دو یا سه لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت و ساقه کرفس با حرارت بسیار ملایم بپزند.

مرحله هشتم: سبزیجات را سرخ کنید

ساقه های گوشت و کرفس حدود 2 ساعت طول می کشد تا آرام آرام بپزند. در حالی که گوشت و ساقه های کرفس در حال پختن هستند، برگ های کرفس را به همراه نعنا و جعفری خرد کنید و در کمی روغن مایع سرخ کنید تا کمی قهوه ای شوند.

مرحله 9: سبزیجات تفت داده شده را اضافه کنید.

اگر می خواهید رنگ خورش شما تیره تر باشد باید سبزیجات بیشتری سرخ کنید البته این کار باعث کاهش ارزش غذایی سبزی می شود. در ساعت آخر پخت گوشت و ساقه کرفس، سبزیجات تفت داده شده را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله 10: طعم دهنده ها و پخت نهایی را اضافه کنید.

پس از پخته شدن کامل گوشت، مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه چاشنی هایی مانند شاهی، آبلیمو و حتی تمر هندی صاف شده اضافه کنید. در مرحله آخر خورش را ۴۵ دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بگذارید تا روغن آن آزاد شده و کاملا جذب شود.

مرحله یازدهم: خورش کرفس را سرو کنید

نکته مهم در سرو خورش کرفس این است که این خورش یکی از خورش هایی است که باید کم آب باشد تا ظاهر بهتری داشته باشد. پس از آماده شدن خورش آن را با برنج یا کته سرو کنید.

نکاتی در مورد طرز تهیه خورش کرفس

گوشت مناسب خورش کرفس.

خورش کرفس را معمولا با گوشت خورشتی که از گوشت گوسفند یا گاو درست می کنند تهیه می کنند. آشپزهای سنتی معتقدند گوشت بره خورش کرفس را خوشمزه تر می کند زیرا چربی بیشتری دارد.

مناسب ترین قسمت گوشت بره برای خورش کرفس سوسیس است و اگر می خواهید برای تهیه خورش کرفس از گوشت گوساله استفاده کنید توصیه می کنیم از گوشت ران گاو استفاده کنید.

طعم ها و ادویه ها

از مهم ترین رایحه های خورش کرفس می توان به آبهوره یا آبلیمو اشاره کرد که معمولا در خورش کرفس استفاده می شود. خورش کرفس لیمو عمانی ندارد اما در صورت تمایل می توانید از لیمو عمانی استفاده کنید.

برای هر نفر می توانید یک عدد لیمو عمانی به خورش اضافه کنید. نکته مهم در مورد اضافه کردن لیمو عمانی این است که باید تخم‌مرغ‌ها را از لیمو عمانی خارج کنید و در 30 دقیقه آخر پخت به خورش اضافه کنید.

زیرا اگر لیمو عمانی را از ابتدای پخت به خورش اضافه کنید طعم خورش تلخ می شود. اگر دوست دارید این خورش را با طعم تندتری مانند غذاهای جنوبی درست کنید، پیشنهاد می کنیم از فلفل دلمه ای قرمز و مقدار بسیار کمی زنجبیل تازه استفاده کنید که طعم فوق العاده ای به خورش می دهد.

طرز تهیه خورش کرفس با مرغ.

اگر می خواهید خورش کرفس را با گوشت مرغ درست کنید، توصیه می کنیم که گوشت مرغ را بیشتر از گوشت قرمز در نظر بگیرید. مثلا برای 4 نفر می توانید تا 800 گرم گوشت مرغ اضافه کنید. طرز پخت خورش کرفس مانند مرغ و گوشت قرمز است و تفاوتی ندارد.

خورش کرفس با پاستا

خورش کرفس یکی از خورش هایی است که در دستور اولیه آن رب گوجه فرنگی وجود ندارد اما اگر دوست داشتید می توانید به این خورش پاستا اضافه کنید زیرا باعث می شود خورش طعم و رنگ بهتری پیدا کند.

برای مواد فوق یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در مقدار کمی روغن تفت دهید تا کاملا سرخ شود سپس از نیمه پخت خورش به قابلمه اضافه کنید. اگر می خواهید رب گوجه فرنگی خانگی تهیه کنید، مطلب زیر را بخوانید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.