افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

طرز تهیه خورش هویج با مرغ / یک غذای معطر و خوش رنگ با طعمی بی نظیر

  • کد خبر : 285423
طرز تهیه خورش هویج با مرغ / یک غذای معطر و خوش رنگ با طعمی بی نظیر

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- چه چیزی برای ناهار بهتر از یک خورش اصیل ایرانی با برنج زعفرانی؟ انواع خورش های خوشمزه وجود دارد که می توانید برای ناهار تهیه کنید و لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید. خورش های خوشمزه ای مثل آلو مسما، ​​خورش بادمجان، خورش […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- چه چیزی برای ناهار بهتر از یک خورش اصیل ایرانی با برنج زعفرانی؟ انواع خورش های خوشمزه وجود دارد که می توانید برای ناهار تهیه کنید و لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید. خورش های خوشمزه ای مثل آلو مسما، ​​خورش بادمجان، خورش لوبیا سبز، خورش اسفناج و آلو و …. خورش های بی نظیری هستند که گزینه های خوبی برای مهمانی هستند. در این مطلب طرز تهیه خورش هویج با مرغ که در اصل یک غذای تبریزی است را به شما آموزش می دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش هویج با مرغ

مرغ 4 عدد

4 عدد هویج بزرگ

یک پیاز متوسط

۶ عدد آلو بخارا

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

2 قاشق غذاخوری آبلیموی تازه

زعفران آماده شده 2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

نصف قاشق چایخوری پودر دارچین

روغن به میزان لازم

khoresht-havij2

این مقدار مواد برای 4 نفر کافی است و می توانید با توجه به تعداد افرادی که می خواهید خورش هویج و مرغ را برایشان بپزید، این مقادیر را کم یا زیاد کنید.

طرز تهیه خورش هویج با مرغ

مرحله اول

پیاز را پوست بگیرید و به قطعات کوچک خرد کنید. یک قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن مایع داخل قابلمه بریزید و پیاز را تفت دهید.

مرحله دوم

بعد از شفاف شدن پیاز، زردچوبه را اضافه کرده و کمی تفت دهید. بعد تکه های مرغ را در قابلمه می ریزیم و دو طرف تکه های مرغ را کاملا سرخ می کنیم.

joresht-havij4

سطح سوم

آب جوش را به قابلمه اضافه کنید و کمی نمک اضافه کنید و در قابلمه را ببندید و اجازه دهید مرغ کاملا بپزد. بعد از نیم ساعت هویج ها را آبکشی می کنیم و پوست آن را می گیریم و ورقه ای می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کمی روغن مایع داخل آن می ریزیم، وقتی داغ شد هویج های خلال شده را داخل آن می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی نرم شوند.

joresht-havij3

مرحله پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به هویج اضافه کنید و کمی تفت دهید تا خامی رب گوجه فرنگی از بین برود. سپس زعفران دم کرده، پودر دارچین، نمک و فلفل سیاه را به تابه اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله ششم

وقتی عطر ادویه ها آزاد شد، مخلوط هویج را به قابلمه مرغ اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید. بعد آلو بخارا را که نیم ساعت قبل شستیم و خیس کردیم داخل قابلمه ریخته و اجازه می دهیم خورش استراحت کند.

مرحله هفتم

در پایان پخت آبلیموی تازه را به خورش مرغ و هویج اضافه کنید و مخلوط کنید. خورش هویج را می توانید با زعفرانی پلو یا کته سرو کنید. نوش جان.

joresht-havij5

اگر به آشپزی علاقه دارید صفحه آشپزی سایت شایانوز را دنبال کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=285423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.