افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

طرز تهیه خورش مرغ به سبک رستورانی خوشمزه

  • کد خبر : 403329
طرز تهیه خورش مرغ به سبک رستورانی خوشمزه

خورش مرغ یکی از غذاهای مجلسی ایرانی است که با انواع دستور پخت و مواد اولیه تهیه می شود. این خورش خوشمزه یکی از خورش های سنتی محسوب می شود که اغلب در مجالس و مهمانی ها همراه با پلوهایی مانند زرشک پلو یا باقالی پلو سرو می شود. دوره آشپزی خانگی و قدم به […]

خورش مرغ یکی از غذاهای مجلسی ایرانی است که با انواع دستور پخت و مواد اولیه تهیه می شود. این خورش خوشمزه یکی از خورش های سنتی محسوب می شود که اغلب در مجالس و مهمانی ها همراه با پلوهایی مانند زرشک پلو یا باقالی پلو سرو می شود. دوره آشپزی خانگی و قدم به قدم طرز تهیه خورش مرغ بعدی با چیشی با

برای تهیه خورش مرغ ابتدا پیاز را تفت دهید و سپس زردچوبه را اضافه کنید. مرغ ها را سرخ کنید و هویج و رب گوجه فرنگی را سرخ کنید. نمک و فلفل را اضافه کنید و 3 لیوان آب اضافه کنید. مرغ را بپزید و در صورت تمایل زعفران آب پز را اضافه کنید. سیب زمینی ها را سرخ کنید و روی خورش را با سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی تزئین کنید.

مواد لازم برای 4 نفر مقدار مواد
ران یا سینه مرغ 4 عدد
هویج 2 عدد متوسط
پیاز 2 عدد متوسط
بابا 2 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
زعفران فرآوری شده 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه خورش مرغ

مرحله 1: پیاز را تفت دهید و زردچوبه را اضافه کنید.

ابتدا پیازها را نگینی خرد می کنیم سپس با کمی روغن مایع داخل قابلمه می ریزیم و خوب تفت می دهیم تا پیاز نرم و شفاف شود. سپس مقداری زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زردچوبه و پیاز یکدست شوند.

مرحله 2: تکه های مرغ را سرخ کنید.

در مرحله بعد تکه های مرغ را که از قبل تمیز کرده اید به قابلمه اضافه کنید و دو طرف مرغ ها را سرخ کنید تا طلایی شوند. باید تکه های مرغ را از هر طرف به مدت 4-5 دقیقه سرخ کنید تا طلایی شوند.

مرحله 3: هویج و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید.

وقتی مرغ ها سرخ شدند هویج ها را حلقه حلقه کرده و به قابلمه اضافه کنید. هویج را یکی دو دقیقه تفت دهید سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند.

مرحله 4: نکات مهم برای برشته کردن پاستا و اضافه کردن ادویه جات

نکته مهم در مورد رب گوجه فرنگی این است که باید آن را کمی تفت دهید تا طعم و بوی خامی خود را بگیرد. بعلاوه تفت دادن پاستا باعث خوش رنگ تر شدن خورش می شود. در این مرحله روی مواد خورش مقداری نمک و فلفل سیاه بپاشید.

مرحله 5: آب را اضافه کنید و مرغ را بپزید.

سپس 3 لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا آب زودتر بجوشد. بعد از به جوش آمدن آب، حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا مرغ بپزد. پخت مرغ با حرارت ملایم حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می کشد.

مرحله ششم: از زعفران استفاده کنید تا رنگ بیشتری به خورش بدهد

افزودن زعفران به این خورش اختیاری است اما اگر می خواهید خورش خوش رنگ تری با عطر زعفران داشته باشید، پیشنهاد می کنیم زعفران را به خورش اضافه کنید. 30 دقیقه قبل از پایان پخت، زعفران دم کرده را اضافه کنید.

مرحله 7: سیب زمینی ها را آماده کرده و بشویید.

در حین پختن مرغ، سیب زمینی ها را قاچ کرده و سپس با آب سرد بشویید تا نشاسته ها کاملا پاک شوند. نشاسته موجود در سیب زمینی باعث می شود که طعم سیب زمینی خوب نباشد و در عین حال باعث چسبیدن سیب زمینی ها در هنگام سرخ شدن می شود.

مرحله هشتم: سیب زمینی ها را سرخ کنید

سیب زمینی ها را در روغن فراوان سرخ کنید و برای خوش طعم شدن آن ها می توانید در حین سرخ شدن کمی فلفل سیاه و زردچوبه بپاشید. توصیه می کنیم روغن اضافی سیب زمینی ها را با استفاده از حوله کاغذی یا توری فلزی پاک کنید.

مرحله نهم: سیب زمینی ها را ترد کرده و روی خورش را تزئین کنید

این کار باعث ترد شدن سیب زمینی های شما می شود. در صورت تمایل می توانید مقداری گوجه فرنگی را با سیب زمینی تفت دهید و برای تزیین خورش استفاده کنید. اگر می خواهید خورش غلیظ باشد، مدت بیشتری روی حرارت بگذارید تا آب اضافی آن تبخیر شود.

مرحله دهم: خورش را غلیظ کرده و سرو کنید.

البته توصیه می کنیم خورش را زیاد غلیظ نکنید تا دیگر آب در قابلمه نباشد. پس از آماده شدن خورش آن را به قابلمه اضافه کنید و سیب زمینی سرخ کرده به دلخواه با زرشک پیلو، باگالی پیلو یا برنج ساده تزیین و سرو کنید.

نکاتی در مورد طرز تهیه خورش مرغ.

طرز تهیه خورش مرغ با آلو.

خورش مرغ معمولا بدون آلو تهیه می شود، البته اگر دوست دارید طعم این خورش را با آلو تجربه کنید، می توانید از آلو بورگانی، آلو بخارا و یا حتی استفاده کنید. آلو قرمز خشک بهترین انواع آلو برای خورش مرغ کدامند.

البته یک نکته مهم را فراموش نکنید زیرا درست است که آلو می تواند خورش را خوش طعم تر کند اما روی رنگ خورش تاثیر منفی می گذارد. اگر رنگ خورش برایتان مهم نیست، می توانید از آلو سیاه یا آلو خشک استفاده کنید.

نکته دیگری که در مورد آلویی که می خواهید در این خورش استفاده کنید این است که باید از آلوهایی مانند آلو بخارا که رنگ طلایی روشن دارد استفاده کنید زیرا آلو سیاه یا تیره مانند آلو بورگانی رنگ خورش را تیره می کند.

نکته مهم دیگر در افزودن آلو این است که طعم آلو متفاوت است و اگر مثلاً می خواهید خورش با طعم شیرین درست کنید، در خرید آلو این نکته را فراموش نکنید یا با آلوها کمی شکر اضافه کنید. انجام دهید

طرز تهیه خورش مرغ دارچینی

افزودن مقداری پودر دارچین به خورش مرغ طعم این خورش را لذیذتر و خاص تر می کند. البته بعضی ها بیشتر از طعم دارچین به این خورش اضافه می کنند. ادویه دارچین تسلط بر طعم های دیگر

لطفا توجه داشته باشید که ممکن است همه این طعم را دوست نداشته باشند، بنابراین ابتدا مقدار کمی مرغ را به این روش درست کنید و اگر نتیجه راضی کننده بود، هر مقدار که دوست دارید انجام دهید. نکته دیگر اینکه افزودن دارچین زیاد می تواند طعم خورش را تلخ کند.

خورش مرغ افشاری

این خورش یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که با انواع مواد درست می شود و طعمی خاص و بسیار جذاب تولید می کند. اگر قصد تهیه خورش مرغ افشاری را دارید توصیه می کنیم به دستور زیر مراجعه کنید.

طرز تهیه خورش مرغ هندی

اگر به غذاهای تند علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم خورش مرغ به سبک هندی درست کنید. این خورش خوشمزه که به خورش مرغ کاری معروف است یکی از معروف ترین خورش های هند است. اگر علاقه مند به تهیه این خورش خوشمزه هستید، دستور پخت زیر را مطالعه کنید.

برنج برای خورش مرغ

می توانیم خورش مرغ را به دلخواه به همراه برنج معمولی درست کنیم. کت قالبی و زرشک پلو را سرو کنید. البته همانطور که می دانید بهترین گزینه برای سرو در کنار خورش مرغ برشک پیلو است. برای تهیه زرشک پلو مخصوص به آموزش زیر مراجعه کنید.

با تشکر از: دستور پخت خورش مرغ

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.