افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

طرز تهیه خورش انار بژ / غذاهای اصیل شمالی با طعم عالی

  • کد خبر : 368381
طرز تهیه خورش انار بژ / غذاهای اصیل شمالی با طعم عالی

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- خیلی ها غذاهای شمالی را دوست دارند و در اقصی نقاط ایران تهیه و سرو می شوند. غذاهایی که مواد اصلی آنها معمولاً رب انار، گردو، سبزیجات محلی، بادمجان، تخم مرغ و … است و طعم بسیار خوبی دارند. غذاهای معروف و لذیذ مثل کباب […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- خیلی ها غذاهای شمالی را دوست دارند و در اقصی نقاط ایران تهیه و سرو می شوند. غذاهایی که مواد اصلی آنها معمولاً رب انار، گردو، سبزیجات محلی، بادمجان، تخم مرغ و … است و طعم بسیار خوبی دارند. غذاهای معروف و لذیذ مثل کباب ترش، شوید و واویشکا، خورش آلو مسما، ​​خورش غور مسما، ​​باقالقاتاق، میرزا قاسمی و…خیلی غذاهای فوق العاده دیگر.

با فرا رسیدن فصل پاییز و انارهای لذیذ در بازار، درست کردن رب انار و غذاهای عالی با این میوه خاص گرم می شود و خورش بیج انار یکی از غذاهای خوب گیلانی است که می توان با رب انار و انار درست کرد و نوش جان کرد. خوردن آن در زیر طرز تهیه خورش انار بیج به سبک اصیل شمالی را به شما آموزش می دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش انار بیج.

300 گرم گوشت چرخ کرده

200 گرم گردو

2 عدد پیاز بزرگ

300 گرم سبزیجات معطر

رب انار یک قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی.

روغن کافی

* سبزی های معطر شامل سبزی های محلی خالواش و چوچاق و همچنین جعفری، گشنیز و نعناع است.

anrbij-3

طرز تهیه خورش انار و بیج

مرحله اول

سبزیجات معطری را که تمیز و شسته اید خرد کنید. در ماهیتابه روغن بریزید و سبزیجات خرد شده را سرخ کنید. در حین سرخ شدن سبزی ها را مدام هم بزنید تا نسوزند. وقتی به اندازه کافی سرخ شد تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم

یکی از پیازها را نگینی خرد کنید و در قابلمه با کمی روغن تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود. سپس مغزها را چرخ کرده و در قابلمه بریزید و حدود یک دقیقه تفت دهید.

مرحله سوم

حالا رب انار را به همراه نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس 4 لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و بگذارید آجیل ها با حرارت ملایم بپزند و روغن را خوب اضافه کنید.

anrbij-5

مرحله چهارم

بعد از یک ساعت سبزی سرخ شده را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید خورش استراحت کند.

مرحله پنجم

در این مرحله از تهیه خورش باقالی با انار، پیاز دوم را با رنده ریز رنده کنید و آب اضافی آن را در ظرفی بریزید. گوشت چرخ کرده را به همراه کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه کنید و چند دقیقه با دست مواد را ورز دهید تا کاملا چسبناک شود.

مرحله ششم

با مخلوط گوشت چرخ کرده همبرگر درست کنید و با کمی روغن تفت دهید. سپس دانه های انار را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید خورش کاملا خودش را بگیرد. در آخر خورش انار بژ خوشمزه را با پلو زعفرانی یا کته سرو کنید. نوشیدنی

anrbij-1

اگر به آشپزی علاقه دارید صفحه آشپزی سایت شایانوز را دنبال کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.