افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
13

طرز تهیه ته دیگ مجلسی

  • کد خبر : 14976
طرز تهیه ته دیگ مجلسی

طرز تهیه ته دیگ مجلسی: ته‌دیگ قسمتی از پلو و یکی از خوراکی‌های خاص ایران بوده که در دیگردانجو. ته‌دیگ بخش و پرطرفدار سفره‌های ایرانی می‌باشد و اکثر افراد بخش مهمی از یک پلو هستند که می‌شوند مانند نان، سیب‌زمینی، مغز دانه‌ها و… تهیه می‌کنند. در مهمانی‌های خانوادگی نیز درست کردن یک تهدیگ برشته برگ […]

طرز تهیه ته دیگ مجلسی: ته‌دیگ قسمتی از پلو و یکی از خوراکی‌های خاص ایران بوده که در دیگردانجو. ته‌دیگ بخش و پرطرفدار سفره‌های ایرانی می‌باشد و اکثر افراد بخش مهمی از یک پلو هستند که می‌شوند مانند نان، سیب‌زمینی، مغز دانه‌ها و… تهیه می‌کنند. در مهمانی‌های خانوادگی نیز درست کردن یک تهدیگ برشته برگ برنده آشپزی بین. بنابراین اگر یک ته‌دیگ برشته نیستید و خوشمزه می‌شوید، اما دوست دارید این کار را با اسمارتک نیوز با ما همراه باشید تا نحوه تهیه ته‌دیگ نان برشته و روش‌های آموزش نچسبیدن نچسبیدن ته‌دیگ را به شما بدهیم.

طرز تهیه ته دیگ مجلسی

تهدیگ از کجا آمده است؟

در ایران، تاریخچه تولید ته‌دیگ ببر می شود به دوره مظفر الدین شاه قاجار. وقتی که خدمه ی خانه‌ها در مطبخ، با مانده غذاها سیر می‌شدند. روزی به گوش شاه میرسد که نوکرها سر تهدیگ در مطبخ دعوایشان شده است. مظفرالدین شاه پس از پیگیری دستور داده تا کمی برای او ببرند و پس از خوردن ته‌دیگ بسیار مسرور شود از آن پس دستور می‌دهد که ته‌دیگ را به عنوان پیش‌غذا پیش‌غذا برای او ببرند و سرو سرو سرو می‌کند. به‌این ترتیب ته‌دیگ در فرهنگ ایرانی که برای آشپزی‌های ماهر ایرانی با انواع مختلف، ته‌دیگ‌های عالی درست می‌شوند. اکثر رستورانهای نیز در کنار غذاهای ته‌دیگ می‌کنند که بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

طرز تهیه ته دیگ مجلسی

طرز تهیه ته دیگ مجلسی

ته دیگ سیب زمینی:

طرز تهیه ته دیگ مجلسی

برای داشتن دیگ سیب زمینی با و بهتر، بعد از برش سیب زمینی، هر دو طرف تفت داده و کمی زعفران دم کرده و مقدار کمی نمک نمک به آن اضافه شود. با این روش ته دیگ به برنج نمی‌چسبد و خوش رنگ و خوشمزه خواهد شد.

برای برنج کردن و داشتن ته دیگی، بهتر است که نچسب شود تا حاصلش ته دیگی باشد.

تغییرات ساده غذای تکراری می‌تواند حس تنوع شما را داشته باشد و لزومی ندارد که یک غذا همیشه به همان شکل باشد. برای مثال برای داشتن ته دیگی متفاوت، سیب زمینی را رنده کرده نمک و فلفل و زعفران آن را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. قابلمه را حرارت متوسط ​​قراربدهید، روغن را کرده و سیب زمینی ها کف ظرف ریخته و با سطح کامل می شود. یک دقیقه صبر کرده و سپس روغن داخل ظرف را کمی حرکت دهید تا کاملا روی سیب زمینی حرڪ. سپس برنج آبکش شده را روی آن بریزید و در قابلمه را تا برنج دم بکشد. زیر حرارت را پس از ۱۰ دقیقه کم کرده تا ته دیگ به آرامی برشته شود.

ته دیگ نانی:

طرز تهیه ته دیگ مجلسی

ساده ترین و ساده ترین ته دیگ برای برنج های ایرانی دیگ نان لواش بوده و ته دیگ برای برنج ها و پلوهای مخلوط و استفاده ساده می شود. برای تهیه ته دیگ نان لواش عالی و خوش آب و رنگ نیاز به دانستن راهکارهای نچسبیدن .

برای تهیه ته دیگ نان لواش بهتر است از قابلمه های نچسب مانند تفلون و چدن استفاده کنید . البته در قابلمه های استیل و روی هم می شود ته دیگ درست کرد .

اما برای آوردن ته دیگ از قابلمه استیل روی بابد دقت کنید حتما دیگ کاملا برشته شده و قسمت هایی از نرم افزارها قرار نگیرد. قبل از گذاشتن نان باید داغ شود و روغن نیز گرم شود

و بعد از آماده شدن برنج، قابلمه را داخل آب سرد قرار داده تا ته دیگ از ته قابلمه شودا .

برای تهیه دیگ نان لواش فرقی نمیکند نان خشک نرم باشد ‌و برای داشتن دیگ نان لواش برشته و خوش باید از مخلوط کره و روغن استفاده شود.

ابتدا قابلمه گرم کرده، مخلوطی از کره و روغن را قابلمه ریخته و داخل روغن گرم شود. مخلوط کردن روغن به کره ۳ به ۱ می باشد، یعنی به ازای ۳ قاشق روغن ۱ قاشق اةاه کره.

قابلمه ای حدود ۵ پیمانه برنج گنجایش یک قاشق سوپخوری روغن را با ۱ قاشق کره مخلوط می کند. بهد از تکه های نان را ته قابلمه برای کوتاهی باید حرارت بالا بوده نان خودش را بکند حرارت کم کرده و برنج را روی نان نان.

برنج باید روی حرارت ملایم دم بکشد تا ته دیگ نسوزد و برشته و خوش رنگ باشد. سپس تکه های نان را ته قابلمه به شکلی که فضای بازی بین تکه ها نیست بچینید.

برای مهمانی یا موقعیتی که غذای دیرتر می شود، حتماً از توری فلزی قابل استفاده می شود تا ته دیگ نسوزد. اگر بعد از آماده شدن برنج قابلمه را از حرارت بردارید ولی آن را نمی کنید و می توانید را کنار بگذارید دیگ نرم می شود و ته دیگ برشته ای که نمی خواهید داشته باشید.

اگر نان لواش استفاده شود، نازک و خشک است می‌توان دو لایه نان روی هم قرار داد. اگر برنج حرارت ملایم دم کشیده و قابلمه و روغن و کره قبل، قرار دادن نان داغ شده است ته دیگ را تکه‌ای از قابل جدا کردن جدا کنید.

چکار کنیم ته دیگ به ته پلوپز نچسبد؟

طرز تهیه ته دیگ مجلسی

خیلی از افراد می دهند برای تهیه یک ته دیگ خوشرنگ و خوش فرم برنج را در پلو پز درست می کنند اما امکان دارد که برنج به پلو پز بچسس. راهکارهای نچسبیدن ته دیگ به شما کمک خواهد کرد که ته دیگ بی نقصی در پلوپز داشاشت.

اگر برنج به صورت کته در پلوپز میپزید حتماً آن روغن اضافه می کند هنگام برگرداندن برنج از قابلمه ته دور خارجی قابلمه را کمی آب سرد زده و بعد از آن آن را برگرداند.

برای یک دیگ طلایی و برشته باید مطمئن شوید که روغن به میزان کافی است زیرا ته دیگ روغن به خود جذب کرده و در حین برشته شدن روغن روغن کم کم. پس در ابتدا مطمئن شوید که روغن به اندازه کافی است.

با قلم موی آشپزی مقداری زعفران دم کرده روی نان مالیده و را کف قابلمه گذاشته سپس حرارت ملایم و یکنواخت باشد تا شعله به طور یکسان به تمام سطوح قابل تنظیم باشد. بعد از تبدیل شدن به قابلمه و پیچیدن بخار در حرارت را کمتر کرده و طول مدت روی حرارت قرار داده ته دیگ برشته شود.

برای درست ته دیگ سیب زمینی و چغندر روغن را خوب داغ کرده سیب زمینی یا چغندر ورقه را ته قابلمه چیده و کمی نمک بزنید و زمانی که سیب زمینی داغ شد آن طرف دیگر را. با این ترفند برنج آبکشی شده به ته دیگ نمی‌چسبد! اکنون برنج را ته قابلمه ریخته و دم می کنیم و روی حرارت ملایم و کم می گذاریم.

برای درست ته دیگ برشته و طلایی به روغن روغن و زعفران نیاز و باید قابلمه را در روی حرارت کم قرار دهید. می‌ته دیگ را با خلال پست، زرشک، گل زعفران، خلال پرتقال و …. تزئین نمود. اما می‌توان برای تزئین از مقداری برنج زعفرانی هم استفاده کرد یا کمی کنجد تلبیه ٌ.

The post طرز تهیه ته دیگ مجلسی appeared first on اسمارتک نیوز.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=14976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.