افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

طرز تهیه برنج مخلوط مجلسی; ظریف و خوش طعم

  • کد خبر : 27822
طرز تهیه برنج مخلوط مجلسی;  ظریف و خوش طعم

۱ ۳ ۳ ۱ ۶ ۱ ۹ 24 جولای 1402 – 03:00 برنج مخلوط قلكالی مرغ یكی از غذاهای خوشمزه و ساده است. برترین ها: پلو مخلوط با کللی مرغ یکی از غذاهای لذیذ و ساده ای است که با دستور پخت های مختلف می توان آن را طبخ کرد، برای مشاهده آموزش کامل و […]





۱ ۳ ۳ ۱ ۶ ۱ ۹


24 جولای 1402 – 03:00

برنج مخلوط قلكالی مرغ یكی از غذاهای خوشمزه و ساده است.

برترین ها: پلو مخلوط با کللی مرغ یکی از غذاهای لذیذ و ساده ای است که با دستور پخت های مختلف می توان آن را طبخ کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو مخلوط با مرغ کللی با ما همراه باشید.

طرز تهیه برنج مخلوط مجلسی;  ظریف و خوش طعم

مواد لازم برای 4 نفر.

ران و سینه مرغ 500 گرم

1 عدد پیاز بزرگ

آرد نان 2 قاشق غذاخوری

4 فنجان برنج

2 عدد بادمجان

جعفری 150 گرم

زرشک 2 قاشق غذاخوری

زعفران پخته به اندازه کافی

خلال پسته به اندازه کافی

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی.

زردچوبه و پودر سیر به مقدار کافی.

طرز تهیه پلو مخلوط با قلقلی مرغ

مرحله اول

برای تهیه پلو مخلوط با کللی مرغ خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ و گوشت ران مرغ را جدا کرده و همراه با پیاز در ظرف مناسبی چرخ می کنیم سپس کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و سیر را به صورت پودر اضافه می کنیم. به کاسه .

مرحله دوم

حالا آرد سوخاری را به کاسه اضافه کنید و ورز دهید تا مواد یکدست و یکدست شوند سپس روی ظرف را سلفون بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا طعم ها با هم ترکیب و یکدست شوند.

سطح سوم

در این مرحله یک قابلمه را تا نیمه از آب پر می کنیم و کمی نمک به آن اضافه می کنیم سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. سپس بادمجان ها را بشویید و پوست آن را به صورت نوار برش دهید.

مرحله چهارم

حالا بادمجان ها را مکعبی خرد کرده و در ظرفی حاوی آب و نمک بریزید سپس اجازه دهید بادمجان ها به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب و نمک بمانند تا تلخی احتمالی آن گرفته شود.

مرحله پنجم

در مرحله بعد برنج را شسته و به قابلمه آب در حال جوش اضافه می کنیم سپس اجازه می دهیم برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش بماند تا پخت اولیه تمام شود. در همین حین گوشت را از یخچال خارج کنید.

مرحله ششم

حالا مواد گوشتی را به اندازه یک گردوی کوچک جدا کرده و چرخ می کنیم سپس ماهیتابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع به آن اضافه می کنیم. بعد گوشت چرخ کرده را داخل تابه ریخته و تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در همین حین جعفری را شسته و ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری زعفران آماده به تابه اضافه می کنیم تا رنگ گوشت قلقلی بیشتر شود. حالا تفت می دهیم تا عطر جعفری بگیرد.

مرحله هشتم

در این مرحله می گذاریم کلکالی ها کاملا سرخ شوند سپس از تابه خارج می کنیم. حالا بادمجان ها را در آبکش بریزید و با دست خوب فشار دهید تا آب اضافی بین دستمال ها کاملا گرفته شود.

مرحله نهم

سپس بادمجان ها را به تابه اضافه کرده و تفت دهید تا کاملا سرخ شوند. وقتی برنج دور برنج نرم شد و دانه ها کمی به هم چسبید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و برنج را در آبکش بریزید و آبکشی کنید.

مرحله دهم

در این مرحله داخل قابلمه مناسبی مقداری روغن مایع می ریزیم و ته دیگ مورد نظر خود را روی آن ثابت می کنیم سپس یک لایه برنج داخل قابلمه می ریزیم. حالا مقداری گوشت کلکالی و برنج سرخ شده را روی برنج می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم سپس مقداری زعفران آماده شده را روی برنج می ریزیم. سپس شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار دهید و قابلمه را روی آن قرار دهید.

مرحله دوازدهم

حالا درب قابلمه را می بندیم و روی قابلمه می گذاریم، سپس می گذاریم پلو 45 دقیقه روی آتش بماند تا کاملا دم بکشد. بعد خلال های زرشک و پسته را می شوییم و در ظرفی با آب می ریزیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله دال و زرشک را به مدت 30 دقیقه در آب می گذاریم تا خیس شود. بعد از این مدت یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و در آن کمی روغن مایع بریزید سپس زرشک را در صافی بریزید.

مرحله چهاردهم

حالا خلال های زرشک و پسته را به تابه اضافه کنید و به مدت 30 ثانیه تفت دهید سپس تابه را از روی حرارت بردارید. وقتی برنج پخت، قابلمه را از روی حرارت بردارید و برنج را خوب مخلوط کنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله پانزدهم

در این مرحله پلو مخلوط شده را در ظرف مورد نظر بریزید سپس مخلوط زرشک و خلال پسته را روی پلو پخش کنید. در آخر مقداری برگ جعفری روی برنج بگذارید و با ماست سرو کنید. نوش جان.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=27822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.