افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

طرز تهیه برنج مخلوط با گوشت چرخ کرده و سبزی/ بهترین غذا برای شما که وقت ندارید

  • کد خبر : 274471
طرز تهیه برنج مخلوط با گوشت چرخ کرده و سبزی/ بهترین غذا برای شما که وقت ندارید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- گوشت چرخ کرده در مواقعی که وقت زیادی ندارید و مثلا نمی توانید یک خورش سبزی که سه تا چهار ساعت طول می کشد درست کنید، کمک بسیار خوبی برای تهیه غذاهای متنوع و خوشمزه است. می توانید با گوشت چرخ کرده غذاهای زیادی مانند […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- گوشت چرخ کرده در مواقعی که وقت زیادی ندارید و مثلا نمی توانید یک خورش سبزی که سه تا چهار ساعت طول می کشد درست کنید، کمک بسیار خوبی برای تهیه غذاهای متنوع و خوشمزه است. می توانید با گوشت چرخ کرده غذاهای زیادی مانند پاستا، سیخ کبابی و کتلت تهیه کنید. همچنین می توانید انواع پلو مخلوط را با گوشت چرخ کرده و کلکالی بپزید که واقعا خوشمزه است. مثل عدس پلو، رشته پلو و…

گاهی اوقات ممکن است به دستور پخت و اسامی خاص اکتفا نکنید و بسته به ذائقه و غذاهای موجود برنج مخلوط خوشمزه درست کنید. در این مقاله می خواهم طرز تهیه یک برنج مخلوط خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سبزیجات را به شما آموزش دهم. تا آخر با من باش

مواد لازم برای تهیه پلو مخلوط با گوشت چرخ کرده و سبزی.

3 فنجان برنج

گوشت چرخ کرده 300 گرم

2 عدد پیاز متوسط

یک لیوان نخود فرنگی

یک عدد هویج متوسط

یک عدد سیب زمینی متوسط

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

شوید خشک 2 قاشق غذاخوری

کره 20 گرم

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان دلخواه.

روغن 3 قاشق غذاخوری

polo-makhlut3

طرز تهیه پلو مخلوط با گوشت چرخ کرده و سبزی.

مرحله اول

پیاز را پوست بگیرید و ریز خرد کنید. وقتی سبک شد هویج خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس نخود فرنگی را اضافه کرده و کمی تفت دهید.

مرحله دوم

مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و بعد از یکی دو دقیقه رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و دو لیوان آب بریزید تا 30 دقیقه بپزد.

polo-makhlut5

سطح سوم

پیاز را رنده کنید و آب آن را کاملا بگیرید. سپس با گوشت چرخ کرده و نمک و فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط می کنیم. به مدت 20 دقیقه در یخچال می گذاریم. سپس با مخلوط گوشت چرخ کرده گلوله های کمی بزرگتر از فندق درست می کنیم و در تابه با کمی روغن تفت می دهیم.

مرحله چهارم

وقتی هویج و نخود پخته شد، برنج را که نیم ساعت خیس کردیم به قابلمه سبزی اضافه می کنیم. به اندازه ای آب اضافه می کنیم که با بند انگشت روی مواد را بپوشاند.

polo-makhlut6

مرحله پنجم

شعله گاز را زیاد می کنیم تا بجوشد. سپس زعفران دم کرده و شوید خشک را اضافه می کنیم. حرارت را کم می کنیم تا آب از برنج خارج شود.

مرحله ششم

وقتی برنج نیم پز شد، سیب زمینی ها را ریز خرد کرده و اضافه کنید. کوفته ها را روی سطح برنج و کره قرار دهید و برنج را با گوشت چرخ کرده و سبزی دم کنید. بعد از 40 دقیقه غذای خوشمزه ما آماده است و می توانیم آن را در بشقاب مورد نظر قرار داده و نوش جان کنیم.

polo-makhlut1

این برنج مخلوط به روش دم کشیدن تهیه می شود اما اگر می خواهید برنج را آبکش کنید اجازه دهید آب سبزی ها گرفته شود سپس وقتی برنج دم کشید آنها را به همراه سیب زمینی خرد شده و شوید خشک و زعفران کنار برنج اضافه کنید و دم کنید. .

اگر به آشپزی علاقه دارید صفحه آشپزی سایت اسمارتک نیوز را دنبال کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=274471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.