افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

طرز تهیه برنج شوشتری اصیل به سبک جنوبی / یک برنج مخلوط عالی که طعم فوق العاده ای دارد

  • کد خبر : 355852
طرز تهیه برنج شوشتری اصیل به سبک جنوبی / یک برنج مخلوط عالی که طعم فوق العاده ای دارد

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز: برنج مخلوط برای خیلی ها غذای جذابی است. وقتی طعم ها با هم ترکیب می شوند و طعم های خاص را در یک مکان تجربه می کنید! از قضا در زمینه برنج مخلوط دست های زیادی دارند و به هر کجای ایران که سر بزنید […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز: برنج مخلوط برای خیلی ها غذای جذابی است. وقتی طعم ها با هم ترکیب می شوند و طعم های خاص را در یک مکان تجربه می کنید! از قضا در زمینه برنج مخلوط دست های زیادی دارند و به هر کجای ایران که سر بزنید انواع زیادی از این غذای خوشمزه را می بینید که واقعا فوق العاده است.

باقالی پلو، کلم پلو، قیمه پلو، قنبر پلو، عدس پلو و نخ پلو از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین پلوهای مخلوط هستند. پلو شوشتری یکی دیگر از معروف ترین پلوهای مخلوط ایرانی است که متعلق به شهرستان شوشتر و جنوب کشور است و بسیار خوشمزه است. در ادامه نحوه درست کردن برنج شوشتری به سبک اصیل جنوبی را به شما آموزش می دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه برنج شوشتری.

3 فنجان برنج

یک فنجان لوبیا چشم بلبلی

یک سینه مرغ

شوید تازه 300 گرم

یک پیاز متوسط

سیر 3 حبه

50 گرم کره

2 قاشق غذاخوری زعفران غلیظ آماده شده

2 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

نمک به میزان لازم

یک قاشق چایخوری فلفل قرمز یا سیاه

زردچوبه یک قاشق غذاخوری

روغن مایع به میزان لازم

polo-shooshtari-2

طرز تهیه شوشتری پلو

مرحله اول

5-6 ساعت قبل لوبیا چشم بلبلی را چند بار بشویید و با کمی آب خیس کنید. برنج را دو ساعت قبل بشویید و با کمی آب و نمک خیس کنید.

مرحله دوم

آب حبوبات را آبکش کنید و با کمی آب و نمک روی حرارت قرار دهید تا پخته شوند. حدود یک ساعت برای پختن لوبیا چشم بلبلی کافی است.

مرحله سوم

سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست را مکعبی کنید و با پیاز، نمک، فلفل قرمز، زعفران، زردچوبه، آبلیمو و روغن مزه دار کنید و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

polo-shooshtari-1

مرحله چهارم

آب برنج را دور بریزید و در آب جوش نیم پز کنید سپس آبکش کنید. سینه مرغ را در تابه بریزید و با کمی کره تفت دهید. سیر له شده، شوید خرد شده و حبوبات پخته و آبکش شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم

یک قابلمه را روی آتش بگذارید و کمی روغن مایع بریزید و ته دیگ مورد نظرتان را کف قابلمه بگذارید. دو لیوان برنج آبکش شده و کمی از مخلوط مرغ و شوید و لوبیا را در قابلمه بریزید و کل برنج و سس شوشتری پلو را نیز اضافه کنید و در قابلمه را ببندید تا بخار از روی برنج بلند شود.

مرحله ششم

وقتی بخار برنج بلند شد روی شوشتری پلو کمی کره بریزید و بگذارید 40 دقیقه بماند. سپس برنج شوشتری خوشمزه را در بشقاب ریخته و سرو کنید. نوشیدنی

polo-shooshtari-3

اگر به آشپزی علاقه دارید صفحه آشپزی سایت شایانوز را دنبال کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=355852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.