افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

طرز تهیه اصیل ترین غذای ایرانی پخته شده توسط مامان

  • کد خبر : 179428
طرز تهیه اصیل ترین غذای ایرانی پخته شده توسط مامان

۱۳۸۷۸۳۹ 25 از 1402 – 16:15 دمپختک باقالی که به دمی بغلی نیز معروف است یکی از انواع پلوهای ساده و خوشمزه ایرانی است. برترین ها: دمپختک باقلی که به دمی بغلی نیز معروف است، یکی از انواع برنج های ایرانی ساده و خوشمزه است. مواد لازم برای 4 نفر 4 فنجان برنج […]





۱۳۸۷۸۳۹


25 از 1402 – 16:15

دمپختک باقالی که به دمی بغلی نیز معروف است یکی از انواع پلوهای ساده و خوشمزه ایرانی است.

برترین ها: دمپختک باقلی که به دمی بغلی نیز معروف است، یکی از انواع برنج های ایرانی ساده و خوشمزه است.

مواد لازم برای 4 نفر

  • 4 فنجان برنج
  • لوبیا زرد 1.5 پیمانه
  • 2 عدد پیاز متوسط
  • 2 عدد تخم مرغ
  • 4.5 فنجان آب
  • 50 گرم کره
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی.
  • روغن و زردچوبه به اندازه کافی.

طرز تهیه کوفته دمی باقلی اصفهانی

در مرحله اول برای تهیه دمپختک ابتدا حبوبات را به مدت دو ساعت در ظرفی با آب خیس می کنیم تا نرم شوند و برنج را نیز بسته به نوع آن در ظرف دیگری با کمی نمک خیس می کنیم. ابتدا پیاز را نگینی و ریز خرد می کنیم.

سپس پیاز ناگینی را با نصف کره در ماهیتابه تفت دهید تا پیازها روشن و طلایی شوند، سپس نیمی از پیاز داغ را رزرو کنید. سپس لوبیاها را آبکشی کرده و به پیاز اضافه می کنیم.

سپس حبوبات را چند دقیقه تفت می دهیم تا در حین پخت له نشوند. سپس کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به حبوبات اضافه می کنیم (در صورت تمایل می توانید ادویه مورد علاقه خود را در این مرحله اضافه کنید)

سپس لوبیاها را با ادویه ها خوب تفت می دهیم تا یکدست و یکدست شوند. بعد از اینکه مواد خوب مخلوط شدند دو پیمانه آب داغ اضافه می کنیم و در قابلمه را می بندیم تا حبوبات ده دقیقه با حرارت خیلی کم بپزند.

سپس برنج را آبکشی می کنیم سپس به قابلمه اضافه می کنیم. بعد از اضافه کردن دو و نیم لیتر دیگر آب داغ، پیاز داغ و یک قاشق غذاخوری نمک به برنج، مقداری زعفران آماده شده اضافه کنید تا رنگ غذا بهتر شود.

سپس حرارت زیر ظرف را زیاد می کنیم تا آب زودتر بجوشد. سپس وقتی آب قابلمه به جوش آمد حرارت را کم کرده و صبر کنید تا آب قابلمه تخلیه شود و آب بسیار کمی در قابلمه باقی بماند.

سپس دو قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم (می توانید از کره هم استفاده کنید) و درب قابلمه را می بندیم تا دم بکشد. سپس برای آماده سازی بهتر، یک بخارپز را زیر درب قابلمه قرار دهید.

سپس بخارپز بین چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت طول می کشد تا به خوبی آماده شود. پس از آماده شدن گلوله خمیر، بقیه کره را داخل آن بریزید و مخلوط کنید. علاوه بر دمپختک اغلب از ترشی، سالاد شیرازی و تخم مرغ نیم پز استفاده می شود.

نکاتی برای درست کردن کوفته ها

معمولا از زردچوبه می توان برای روشن کردن رنگ زعفران استفاده کرد، اما اگر می خواهید رنگ زعفران شما کدر نباشد، می توانید مقدار کمتری زردچوبه اضافه کنید و به جای آن از زعفران استفاده کنید تا علاوه بر رنگ، رنگ جذاب تری به آن بدهید. . بوی بهتری از زعفران هم دارند

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.