افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

طرح کاشت یک میلیارد درخت با اعتبار دولت انجام می شود

  • کد خبر : 381163
طرح کاشت یک میلیارد درخت با اعتبار دولت انجام می شود

به گزارش بازار وزارت جهاد کشاورزی، ˈنقی شعبانیانˈ افزود: در اجرای این طرح مردم و تشکل ها در حال تلاش هستند اما انتظار می رود صنایع و سایر نهادها و سازمان های کشور مشارکت بیشتری از خود نشان دهند. و حمایت کنید.” معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اجرای طرح کاشت یک میلیارد اصله […]

به گزارش بازار وزارت جهاد کشاورزی، ˈنقی شعبانیانˈ افزود: در اجرای این طرح مردم و تشکل ها در حال تلاش هستند اما انتظار می رود صنایع و سایر نهادها و سازمان های کشور مشارکت بیشتری از خود نشان دهند. و حمایت کنید.”

معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اجرای طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت را با توجه به تغییرات شدید اقلیمی، گرم شدن زمین و خشکسالی های مداوم، فرسایش خاک، کاهش آب منابع و فرونشست زمین ضروری توصیف کرد و اظهار داشت: بخش کشاورزی بخشي است كه بيشترين تاثير را از اين تغييرات خواهيد ديد و لذا با حمايت جدي دولت و صنايع منتشر كننده دي اكسيد كربن، بايد سعي كنيم در مدت زمان تاسيس يك ميليارد درخت كاشته و در مناطق منابع طبيعي درختان جوان كاشته شود. حداقل برای مدتی سالهای زیادی برای ادامه

شعبانیان با بیان اینکه در روزهای اخیر برای اولین بار بازدید نماینده ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور از جنگل های زاگرس آغاز شد، گفت: احیاء و غنی سازی جنگل های کشور از جمله مقابله با ریزگرده ها و ذخیره آب بسیار حائز اهمیت است. و امیدواریم با این بازدیدها و بررسی ها گام های بزرگی در این راستا در حکمرانی پزشکی برداشته شود.

وی وسعت جنگل های زاگرس را 6 میلیون هکتار عنوان کرد و گفت: سه میلیون هکتار از این جنگل ها نیاز به احیا و غنی سازی دارد و باید نهال در این منطقه مستقر شود.

دبیر طرح مردمی برای کاشت یک میلیارد اصله تامین مالی این طرح را برجسته کرد و افزود: امسال 100 میلیارد تن اعتبار از محل طرح حفاظت از جنگل های خارج از شمال برای این طرح تصویب شده و منتظر پرداخت ها هستیم کار را می توان با سرعت بیشتری انجام داد.

وی بیان کرد: این طرح گران است و به ویژه برای تامین گلدان، حقوق کارگران و تولید و نگهداری نهال در نهالستان ها نیازمند اعتبار و حمایت دولت و توان مردم برای مشارکت در این طرح هستیم. محدود است.

شعبانیان با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در این طرح باید سالانه 250 میلیون اصله نهال تولید و کاشته شود، تصریح کرد: در سال اول اجرای این طرح، بخش دولتی و خصوصی 237 میلیون اصله نهال جنگلی باکیفیت تولید می کنند که بیشتر آنها. در مزارع منابع طبیعی خواهد بود و برای کشت الوار کاشته شد و حدود 50 میلیون نهال دیگر برای رسیدن به شرایط رشد استاندارد در نهالستان ها باقی ماند.

وی ادامه داد: در سال جاری که دومین سال اجرای این طرح است، دولت و بخش خصوصی بیش از 140 میلیون اصله نهال جنگلی استاندارد و با کیفیت تولید کرده اند و با حمایت دولت و صنایع، تامین اعتبار شده است. و برنامه ریزی، نوسانات تولید نهال جنگلی در سال آینده جبران خواهد شد.

دبیر طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: امسال در بخش دولتی نزدیک به 77 میلیون اصله نهال و مابقی در بخش خصوصی تولید شد.

وی با بیان اینکه کاشت این نهال ها در مناطق گرمسیری آغاز شده است، تصریح کرد: در نظر داریم از 140 میلیون نهال جنگلی تولید شده در سال جاری حدود 20 میلیون اصله نهال را در نهالستان نگهداری کنیم و 50 درصد مابقی تعیین تکلیف می شود. . به زراعت چوب و بقیه به احیاء و غنی سازی جنگل ها، توسعه فضای سبز و بیابان زایی.

شعبانیان تصریح کرد: استقبال مردمی از زراعت چوب به دلیل درآمدزایی بالاست به همین دلیل در این طرح برنامه ریزی شده تا 50 درصد از نهال ها به این بخش اختصاص یابد.

وی با اشاره به تصویب قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی در سال 1388، تصریح کرد: بر اساس این قانون دولت موظف است در هر 10 سال، 1700 مترمربع مصرف سرانه فضای سبز و جنگل ها را افزایش دهد سال تا رسیدن به 2500 متر مربع.

معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: اهمیت این هدف این است که باید بین هفت تا هشت میلیارد اصله درخت جوان در مزارع تولید، کاشت و نگهداری شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.