افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
1

“طرح ژنرال ها”؛ صهیونیست ها برای شمال غزه چه برنامه ای دارند؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 399487
“طرح ژنرال ها”؛ صهیونیست ها برای شمال غزه چه برنامه ای دارند؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: پس از گذشت بیش از یک سال از فاجعه انسانی در نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد با ابزار «کوچ اجباری» تغییرات اساسی در جغرافیای انسانی این منطقه به ویژه شمال غزه ایجاد کند. در 6 اکتبر 2024، ارتش اسرائیل با صدور بیانیه ای رسمی دستور آوارگی گسترده ساکنان […]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: پس از گذشت بیش از یک سال از فاجعه انسانی در نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد با ابزار «کوچ اجباری» تغییرات اساسی در جغرافیای انسانی این منطقه به ویژه شمال غزه ایجاد کند. در 6 اکتبر 2024، ارتش اسرائیل با صدور بیانیه ای رسمی دستور آوارگی گسترده ساکنان شمال غزه را صادر کرد و از آنها خواست به جنوب مهاجرت کنند.

یادداشت شایسته تفکر فقط اسرائیل می خواهد مردم از مسیرهای خطرناکی مانند المواسی شده است با توجه به “C.in.in» پس از ضرب اصطلاح به گفته رژیم صهیونیستی، هیچ کس نمی تواند شمال غزه را ترک کند و در عین حال هیچ کس دیگری نمی تواند وارد این سرزمین فلسطین شود. نتیجه طبیعی چنین سیاستی ایجاد «زندانی در دل زندانی دیگر» خواهد بود. پس از بمباران بی وقفه رژیم صهیونیستی در شمال غزه، ناظران بین المللی از خطر کشتار ساکنان این منطقه می گویند. این در حالی است که کارشناسان روند کنونی این منطقه را ناشی از «طرح ژنرال ها» برای تغییر ژئوپلیتیک غزه می دانند. برهمن اساساً در این یادداشت به بررسی طرح رژیم صهیونیستی در مورد شمال غزه می پردازیم.

اپیدمی گرسنگی در شمال غزه

یکی از اهداف اعلام نشده ارتش اسرائیل نوار غزه را برای ساکنان بومی آن «غیرقابل سکونت» می کند. ناظران سیاسی بمباران کارخانه ها و انتشار مواد شیمیایی، تخریب منابع آبی و زیرساخت های بهداشتی را از جمله حوادث دیگر می دانند. تایید مدعی این را می داند. طبق گزارش سازمان ملل، سرانه آب اضطراری برای هر نفر 15 لیتر در روز است، اما ساکنان غزه تنها به 3 لیتر آب در روز دسترسی دارند. به گفته سازمان ملل، ذخایر آبی مردم غزه به حدی کاهش یافته است که آب کافی برای زنده ماندن ندارند. علاوه بر این محاصره، تخریب درصد زیادی از زمین های کشاورزی، کارخانه ها و انبارهای مواد غذایی باعث بحران قحطی در غزه شده است. قبل از شروع جنگ، 60 درصد برق غزه از صفحات خورشیدی تامین می شد، اما امروزه بیشتر آنها از بین رفته اند. این مشکل باعث می شود مردم به منابع فسیلی جایگزین روی بیاورند و محیط زیست را بیشتر آلوده کنند.

بر اساس آخرین برآوردهای اعلام شده از سوی سازمان ملل، در پی دستور “تخلیه بشردوستانه” اسرائیل، 400 هزار فلسطینی در مناطق شمالی باقی خواهند ماند. ماندن این تعداد فلسطینی در غزه نشان دهنده میزان ثبات شهروندانی است که در برابر خواست اشغالگران مقاومت می کنند. تصاویر منتشر شده از این منطقه از تخریب بیشتر خانه ها و زیرساخت های حیاتی خبر می دهد. اما بومیان سعی می کنند با کمترین امکانات ممکن از خانه اجدادی خود دفاع کنند. شاید وجود چنین روحیه ای در میان مردم غزه باعث شده است که بنیامین نتانیاهو اعلام کند یکی از اهداف اعلام شده خود ایدئولوژی زدایی از این منطقه از همان روزهای اول جنگ بوده است.

سازمان بین المللیآکسفامو سایر سازمان های کمک رسانی در غزه ماننداوپسآنها نسبت به تشدید فاجعه انسانی و جابجایی اجباری غیرنظامیان هشدار داده اند. در گزارش‌های بین‌المللی، کمبود خدمات بهداشتی، آب سالم، غذا و بهداشت، تهدید اصلی برای ساکنان فلسطینی این منطقه است. سازمان های حقوق بشری با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کردند که غذای جدیدی وارد منطقه نشده و مردم در خطر قحطی قرار دارند. دست و پا نرم شدن در شرایطی که مردم غزه سایه گرسنگی و مرگ اجباری را بر سر خود احساس می کنند، نتانیاهو اخیرا در کنگره آمریکا حضور یافت و با جامعه جهانی درباره ادامه انتقال کمک های بشردوستانه به غزه صحبت کرد.

برنامه ژنرال ها برای شمال غزه چیست؟

نیروهای راست رژیم صهیونیستی قصد دارند پس از سال 2005 مجدداً ژئوپلیتیک غزه را تغییر دهند. از نظر این نیروهای تندرو، نوار غزه و کرانه باختری اراضی یهودی هستند که باید به تدریج به سرزمین های اشغالی بپیوندند. همزمان با اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی، اویخای درای سخنگوی ارتش اسرائیل خواستار تخلیه بیت شد. هانون»، «جبلیا“و “کم بلند شدبه سمت خان یونس حرکت کرد. اعلام چنین دستوری گمانه زنی ها را در میان رسانه ها و تحلیلگران درباره طرح احتمالی اسرائیل برای نوار غزه افزایش داده است.

گیورا ایلند، رئیس سابق شورای امنیت اسرائیل و گروهی از فرماندهان راستگرای رژیم صهیونیستی خواستار خروج یک هفته ای تمامی ساکنان فلسطینی از شمال غزه و مهاجرت اجباری آنها به جنوب شدند. برهمن اساس روزنامه.اورشلیم العربی درباره این نقشه صهیونیستی نوشت که شمال این نوار به طور کامل محاصره شده است، به طوری که این منطقه به طور کامل از شهر غزه جدا شده است. زیرساخت های نظامی اسرائیل جبالیا به طور کامل ویران شد و سه بیمارستان اندونزی کمال ادوان و بازگشت آنها در محاصره بوده اند.

حداقل 400000 نفر در این منطقه محاصره شده اند و هدف سختی برای مهاجمان است. همه این پیشنهادها نشان می دهد که تل آویو در حال اجرای «طرح کلی» است. می بینمjw.org fa طرحی که مقامات سابق رژیم صهیونیستی برای تبدیل شمال غزه به منطقه نظامی بسته و نابودی مردم باقیمانده در این منطقه ارائه کردند. در چنین شرایطی سوال اساسی این است که آیا تل آویو در تحمیل افکار خود در این منطقه موفق خواهد بود یا خیر؟

سود گفتاری

ارتش اسرائیل قصد دارد این محور را توسعه دهد. ما نمی خواهیماجرای جدی تر طرح جدایی شمال و جنوب غزه. در این طرح شمال غزه به منطقه ای نظامی تبدیل می شود که قابلیت سکونت انسان را ندارد و به مکانی نظامی برای تجاوزات آتی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تبدیل می شود. برخی تحلیلگران این مهاجرت اجباری گسترده را مقدمه ای برای آغاز شهرک سازی غیرقانونی در نوار غزه و الحاق تدریجی این منطقه به سرزمین های اشغالی می دانند.

لازمه تحقق این هدف، شکست مقاومت ساکنان غزه و انتقال اجباری آنها به صحرای سینا یا سایر مناطق غرب آسیا یا اروپا است. برای توقف این پروژه صهیونیستی، لازم است کشورهای اسلامی با همکاری جامعه جهانی ابتدا آتش بس دائمی را بر مقامات صهیونیستی تحمیل کنند و سپس طرحی جامع برای «آینده غزه» تهیه کنند. بر اساس تمامی ساکنان بومی این منطقه در خانه های خود باقی می مانند و بستر لازم را برای برقراری مجدد حکومت کارآمد فلسطین در این منطقه فراهم می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.