افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

طرح ویزای مشترک شینگن خلیج فارس 6 کشور عربی.

  • کد خبر : 132950
طرح ویزای مشترک شینگن خلیج فارس 6 کشور عربی.

به گزارش بازار، شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با صدور ویزای مشترک گردشگری موافقت کردند. بر اساس این طرح، گردشگران می توانند با اخذ ویزای یکی از این کشورها از پنج کشور دیگر دیدن کنند. این ویزای رایج شامل 6 کشور کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان است. این […]

به گزارش بازار، شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با صدور ویزای مشترک گردشگری موافقت کردند. بر اساس این طرح، گردشگران می توانند با اخذ ویزای یکی از این کشورها از پنج کشور دیگر دیدن کنند.

این ویزای رایج شامل 6 کشور کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان است. این طرح اخیرا در نشست وزرای کشور شورای همکاری خلیج فارس در مسقط به تصویب رسید.

خبرگزاری عمان می نویسد این پروژه تاثیرات مثبتی بر بخش های اقتصادی و گردشگری جنوب خلیج فارس خواهد داشت. کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس در تلاش برای افزایش درآمدهای غیرنفتی خود به ویژه گردشگری هستند.

این ویزا به نفع گردشگران ایرانی است. روابط ایران با دولت بحرین قطع شده است و عموماً ویزای توریستی بحرین برای ایرانیان صادر نمی شود. کویت برای ایرانیان ویزای توریستی صادر نمی کند. همچنین صدور ویزای توریستی عربستان سعودی برای ایرانیان هنوز فعال نشده است.

برای ایرانیان امارات ویزای توریستی آسان و دو کشور قطر و عمان نیز ویزای فرودگاهی صادر می کنند.

ویزای مشترک و جدید شامل 6 کشور «کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان» خواهد بود.

ویزای مشترک شورای همکاری خلیج فارس، مشابه ویزای شینگن، بین 27 کشور اروپایی وجود دارد. با دریافت ویزای یکی از کشورهای عضو شنگن، افراد می توانند بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه به سایر کشورهای عضو این توافق نامه سفر کنند.

جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، گفت که انتظار می رود ویزای جدید در سال آینده (2024) یا 2025 راه اندازی شود.

وی گفت: برآورد می شود این طرح جدید منجر به ساده سازی اقدامات سفر، حمایت از ارتباطات و ادامه هماهنگی بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شود.

دبیرکل اظهار داشت: ویزای تک توریستی تاثیر مهمی در تسهیل تردد گردشگران بین کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد داشت.
علاوه بر این، جریمه های رانندگی در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به زودی به یکدیگر مرتبط خواهد شد.

وزیر اقتصاد امارات متحده عربی (عبدالله بن طوق) نیز اعلام کرد که ویزای مشترک بخشی ضروری از استراتژی گردشگری 2030 کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است. هدف افزایش سهم گردشگری از اقتصاد با افزایش سفرهای منطقه ای و افزایش میانگین اشغال هتل است.

استراتژی گردشگری شورای همکاری در سال 2030 به دنبال رسیدن به 128 میلیون و 700 هزار مسافر به 6 کشور جنوب خلیج فارس تا سال 2030 است که این رقم در سال گذشته (2022) 39 میلیون و 800 هزار نفر بود. این به معنای افزایش 137 درصدی است.

وزیر اقتصاد امارات گفت: 70 درصد از گردشگرانی که وارد امارات می شوند از کشورهای دارای اولویت بزرگ برای گردشگران هستند.
وی تعداد هتل های امارات را یک هزار و 114 هتل اعلام کرد و گفت: این کشور پس از عربستان بیشترین تعداد هتل در منطقه را دارد.

در حال حاضر شهروندان شش کشور جنوب خلیج فارس می توانند بدون نیاز به گذرنامه به صورت نامحدود بین یکدیگر رفت و آمد کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.