افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

طرح های عملیاتی موثر پیشنهادی سید محمد اتابک وزیر صلح برای پویایی تجارت، صنعت و اقتصاد بازار

  • کد خبر : 334096
طرح های عملیاتی موثر پیشنهادی سید محمد اتابک وزیر صلح برای پویایی تجارت، صنعت و اقتصاد بازار

به گزارش بازار، همانطور که در اواسط تبلیغات انتخاباتی شاهد بودیم، به نظر می رسد که برنامه های اصلی رئیس جمهور منتخب بهبود و اصلاح اقتصاد است. به همین دلیل یکی از مهم ترین وزارتخانه ها بدون شک وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با سیاست های هوشمندانه می تواند به تحول و بهبود […]

به گزارش بازار، همانطور که در اواسط تبلیغات انتخاباتی شاهد بودیم، به نظر می رسد که برنامه های اصلی رئیس جمهور منتخب بهبود و اصلاح اقتصاد است. به همین دلیل یکی از مهم ترین وزارتخانه ها بدون شک وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با سیاست های هوشمندانه می تواند به تحول و بهبود وضعیت اقتصادی کشور دست یابد.

با نگاهی به برنامه های ابلاغی سید محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت می توان افق های روشنی را در برنامه های وی مشاهده کرد. در حوزه های مربوط به صنعت، معدن و … کارشناسان می توانند برنامه های خود را بهتر تحلیل کنند، اما به ویژه در حوزه بازار با رویکردی که از رئیس جمهور منتخب دیدیم و با طرح های پیشنهادی وزیر پیشنهادی، آن برنامه های درخشان و پویا بود. . افق اقتصاد پیرامون بازار به وضوح نوید روزهای بهتری را برای اقتصاد کشور می دهد. البته برای به ثمر نشستن همه برنامه های موثر نیاز به یکسری فرآیندهای دیگر از جمله رفع تحریم ها و ارتباط بهتر و موثرتر با کشورهای پیشرفته و توسعه یافته و گشایش مسیرهای تجارت آزاد است.

با آگاهی و آگاهی از این موارد، نکات برجسته ای در برنامه های سیدمحمد اتابک وجود دارد که نوید رویکردی مثبت و پیشرفته را در عرصه بازار و اقتصاد پیرامونی می دهد.

در برخی از برنامه های موثر پیشنهادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به ویژه در حوزه بازار این محورها آمده است:
سازماندهی بازار کالاهای بادوام (خودرو، لوازم خانگی و غیره)
اصلاح نظام قیمت گذاری و حذف تدریجی قیمت های دستوری
ایجاد بازار رقابتی از طریق مدیریت واردات خاص برای بهبود کیفیت و تعدیل قیمت.
حمایت از تولید در مقیاس بزرگ و اقتصادی در تولید خودرو و لوازم خانگی برای دستیابی به مقیاس اقتصادی تولید.
حمایت از یکپارچگی عمودی و افقی در صنایع کشور.
حمایت از ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی در مقیاس بزرگ و شرکت های تولیدی بزرگ.
بهبود مدیریت زنجیره تامین و کاهش قیمت تمام شده محصولات.
تشدید نظارت ها و بازرسی ها با هدف جلوگیری از تخلفات در بازار
توسعه تولید کالاهای بادوام از طریق انواع مشارکت با برندهای معتبر خارجی در فضای رقابتی.

نکات فوق سرلوحه برنامه های کلیدی وزیر پیشنهادی است که به پویایی اقتصاد پیرامون بازار امیدوار می شود.

در این میان قیمت‌های دستوری یکی از معضلات اصلی اقتصاد بازار بوده است، زیرا چرخه عرضه و تقاضا را مختل کرده و همراه با توزیع درآمد، عاملی برای جلوگیری از گسترش تجارت آزاد و رقابت بوده است. وزیر پیشنهادی از جمله کسانی است که مخالف قیمت گذاری دستوری است و عمیقا به بازار رقابتی اعتقاد دارد.

شاید مهمترین بخش برنامه وزیر ایجاد بازار رقابتی برای مدیریت گزینشی واردات به منظور ارتقای کیفیت و تعدیل قیمت ها باشد که این روند تاثیر بسیار مستقیمی در مبارزه با هر نوع انحصار و از سوی دیگر دارد. از طرفی فرآیند عرضه و تقاضا را به شدت تقویت می کند و به خودی خود عاملی برای تعمیق رقابت و کاهش قیمت کالاها است، به پویایی بازار ختم می شود و در نهایت رضایت آخرین حلقه مصرف کنندگان و مردم را به همراه دارد.

در برنامه‌های تبلیغاتی مؤثر آنها، آن رگه‌های ایمان به بازار آزاد و رقابتی را می‌توان با وضوح بیشتری مشاهده کرد و این خود نوید روزهای بهتری را می‌دهد.

با بررسی پیشرفت کشورهای توسعه یافته از جمله ژاپن می توان دریافت که سیاست یکپارچه سازی و ارتقای واحدهای صنعتی این کشور در دهه 60 به این صورت است که با این سیاست صحیح، کشور ژاپن با اعطای تسهیلات به صنایع کوچک خود دامن زد. و تخفیف های مالیاتی و… و این سیاست درست باعث شد که مقیاس تولید صنعتی ژاپن به شدت افزایش یابد و زنجیره ارزشی برای صنعت و تولید در آنجا در سال های بعد به ارمغان آورد و این خود به محرکی برای رشد و توسعه تبدیل شد. صنعت و تولید ژاپن و محصولات آن با جمع آوری پتانسیل، آماده رقابت با برندهای معروف دنیا شد و در نتیجه به توسعه ژاپن سرعت بخشید.

در برنامه‌های پیشنهادی وزیر، به این مقوله‌های کلیدی توسعه، حمایت از یکپارچگی عمودی و افقی در صنایع کشور در برنامه گنجانده شده است که در کنار سایر موارد، افق مثبتی دارد. . و چشم انداز اقتصاد کشور.

از سوی دیگر، مهم ترین موضوعی که موجب توسعه کشورهای توسعه یافته می شود، هم افزایی و هماهنگی بین دولت ها و بخش خصوصی است. به عنوان مثال، در دهه 1960، ژاپن تحت فشار دولت آمریکا و صندوق بین المللی پول مجبور به آزادسازی تجارت خارجی شد. تکنوکرات‌های ژاپنی برای افزایش رقابت‌پذیری کسب‌وکارهای کشور، ادغام و اتحاد در صنایع تولیدی را تشویق کردند تا بتوانند در برابر شرکت‌های بزرگ آمریکایی و آلمان غربی با صرفه‌جویی در تولید و تجارت و مقیاس فنی بین شرکت‌ها دوام بیاورند. همکاری

این تصمیم حاصل تفکر بوروکرات هایی نبود که پشت میز نشسته بودند تا به بخش خصوصی دستور دهند و از برج عاج منع کنند. در عوض، این «همکاری» و «تفکر نزدیک» تکنوکرات‌ها با بازرگانان بود که اطلاعات مورد نیاز برای تدوین سیاست و مدیریت مؤثر ادغام‌ها و اتحادها را فراهم کرد.

وزارت صنعت و بازرگانی ژاپن “گروه های تمرکز” را برای ملاقات و تبادل نظر با صنعتگران سازماندهی کرد و علاوه بر این، صنعتگران و بانکداران ایده های تجاری با یکدیگر دارند. وزارت صنعت با یک دستورالعمل صریح به صنعتگران پیشنهاد ادغام و اتحاد داد و با پرداخت تخفیف های مالیاتی مشخص و وام های کلان در ازای ادغام، مقیاس تولید صنعتی را گسترش داد. در سال 1964، بانک توسعه ژاپن 4 میلیارد ین را برای تشویق مالی شرکت ها به ادغام کنار گذاشت. در یک مورد، نیسان در ازای ادغام شاهزاده، وام 11.1 میلیون ینی از بانک توسعه دریافت کرد.

این نمونه ای از این است که او در حال حاضر توسعه یکپارچگی صنایع کوچک همراه با هم افزایی و همبستگی با بخش خصوصی و کارآفرینان ژاپن را پیش می برد که نگرانی جدی وزیر پیشنهادی است و این امر امید زیادی را برای پویایی ایجاد می کند. از اقتصاد کشور است.

انصافاً با نگاهی به برنامه های پیشنهادی وزیر صنعت، معدن و تجارت افق های روشنی برای پویایی اقتصاد و به ویژه بازار وجود دارد که با اجرای آن روزهای خوشی را در آینده نوید می دهد که در بخشی از آن اشاره شد.

البته همانطور که گفته شد برای به ثمر نشستن همه این برنامه های موثر، بستری سیستمی لازم است تا در ابتدای امر اقدامات عملیاتی برای رفع تحریم ها انجام شود و ارتباط با کشورهای توسعه یافته تقویت شود. و همچنین به مشکلات تجارت آزاد و مبادلات مالی صنعت گران، تولیدکنندگان، واردکنندگان و تمامی فعالان اقتصادی رسیدگی می شود.

با اعلام حمایت از این برنامه های موثر، برای وزیر پیشنهادی آرزوی موفقیت داریم و قطعا بخش خصوصی همگام با رئیس جمهور منتخب و هیئت دولت و اجرای برنامه هایی که منجر به پویایی بازار می شود. اقتصاد. ، با تمام قدرت و پتانسیلش.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=334096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.