افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

طرح های حل عدم تعادل در صنعت برق باید در زندگی مردم و بخش صنعتی نمایان شود.

  • کد خبر : 372782
طرح های حل عدم تعادل در صنعت برق باید در زندگی مردم و بخش صنعتی نمایان شود.

به گزارش بازار، معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه) در جلسه ای که با حضور وزیر نیرو، روسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، سخنگوی دولت و مسئولان برگزار شد، تصمیم گیری کرد: هیئت‌های تصمیم‌گیری با تاکید بر اینکه راهکارها و برنامه‌ریزی‌ها برای حل تعارض در صنعت برق نباید به شعار محدود شود […]

به گزارش بازار، معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه) در جلسه ای که با حضور وزیر نیرو، روسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، سخنگوی دولت و مسئولان برگزار شد، تصمیم گیری کرد: هیئت‌های تصمیم‌گیری با تاکید بر اینکه راهکارها و برنامه‌ریزی‌ها برای حل تعارض در صنعت برق نباید به شعار محدود شود و مشکل عدم تعادل در تولید و مصرف برق با تحقیق و ارائه برنامه‌های دقیق و کارآمد حل شود. تولید باید کیفیت سیستم توزیع برق را افزایش داده و خاموشی ها را با حمایت گسترده بخش خصوصی کاهش دهد.

عارف افزود: در این راستا چندین طرح و برنامه کاربردی و عملیاتی در سازمان برنامه و بودجه و در وزارت نیرو بررسی و ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از نارضایتی ها در صنعت برق ناشی از فرسودگی شبکه توزیع است و مردم نباید هزینه کم بهره وری و فرسودگی شبکه توزیع برق را متحمل شوند.

معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از پیشرفت برنامه توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر وزارت نیرو افزود: انرژی های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی به دلیل اثرات زیست محیطی و راندمان بالا، نقش مهمی در حل مشکل عدم تعادل برق کشور ایفا می کند. به ویژه در ساعات پیک تابستان و با همکاری و هم افزایی سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی اجرایی شود.

عارف همچنین دستور داد در روزهای آتی کارگروهی متشکل از بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو روش تامین مالی، محاسبات شاخص‌های اقتصادی و جزئیات برنامه توسعه جهش را تهیه و تدوین کنند. نیروگاه های تجدیدپذیر برای پیشنهاد در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت.

در این جلسه مهندس عباس علی آبادی وزیر نیرو با اشاره به پیشرفت های فنی در زمینه ساخت نیروگاه ها و تجهیزات صنعت برق گفت: برنامه هایی برای رفع عدم تعادل در صنعت برق علاوه بر توجه به انرژی اقتصاد، از مهمترین اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت وزارت نیرو برای رفع عدم تعادل در بخش برق است.

در این جلسه که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، وزیر نیرو راهکارهای توسعه اقتصادی را به بخش خصوصی برای اثربخشی بیشتر در حوزه تولید برق ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.