افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 8 September , 2024
2

طرح نتانیاهو برای مرحله پس از جنگ در غزه

  • کد خبر : 306721
طرح نتانیاهو برای مرحله پس از جنگ در غزه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از برنامه خود برای آینده غزه پس از پایان جنگ خبر داد. به گزارش ایسنا، «جیک شرمن» روزنامه نگار آمریکایی وب سایت «پانچ بول نیوز» از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرسید که پس از پایان جنگ غزه، خلع سلاح غزه و ایجاد یک کشور غیرنظامی چه خواهد شد. جامعه. […]

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از برنامه خود برای آینده غزه پس از پایان جنگ خبر داد.

به گزارش ایسنا، «جیک شرمن» روزنامه نگار آمریکایی وب سایت «پانچ بول نیوز» از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرسید که پس از پایان جنگ غزه، خلع سلاح غزه و ایجاد یک کشور غیرنظامی چه خواهد شد. جامعه. نه تنها برای توزیع کمک های بشردوستانه بلکه برای اداره شهر. به نظر من این موضوع باید با همکاری کشورهای عربی حل شود.

و افزود: موضوع سوم تخریب تفکر حماس در مدارس و مساجد است تا آینده متفاوتی به این افراد بیاموزد تا یهودیان را نکشند. نکته چهارم بازسازی است که به اعتقاد من جامعه بین المللی تا حد زیادی آن را انجام خواهد داد.

فقدان چشم انداز روشن از سوی رژیم صهیونیستی برای پیامدهای جنگ غزه نه تنها باعث اختلاف بین مقامات رژیم صهیونیستی شده، بلکه نگرانی آمریکا و غرب را نیز برانگیخته است.

نتانیاهو درباره اظهارات اخیر خود که در آن گفته بود آمریکا به تل آویو کمک نظامی نمی کند، گفت: من از حمایت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قدردانی می کنم. ما مشکلاتی داریم که چند ماه است ایجاد شده است، اما در بسیاری از مذاکرات مسالمت آمیز بین مقامات ما با مقامات آمریکایی و بین من و جو بایدن، سعی کردیم این مشکلات را برطرف کنیم.

و افزود: ما نتوانستیم این مشکلات را حل کنیم. این موضوع بسیار مهمی است. مهم این است که ابزاری برای شکست حماس پیدا کنیم و از تشدید تنش در لبنان جلوگیری کنیم، زیرا در غیر این صورت اسرائیل ظرفیت ورود به این جنگ را که یک جنگ وجودی و چند جبهه است، نخواهد داشت.

نتانیاهو در پاسخ به این سوال که آیا جو بایدن به دلایل سیاسی داخلی این کار را انجام می دهد، گفت: دلیل آن را نمی دانم اما تاخیر زیادی در تامین مهمات و سلاح های مهم وجود دارد. من در مورد جنگنده های F-35 یا F-16 صحبت نمی کنم که تا چند سال دیگر تولید می شوند. اکنون به آنچه برای پیروزی سریعتر در غزه و اجتناب از جنگ در لبنان ضروری است، می پردازم.

وی در اظهارات بی اساس و پوچ و بدون در نظر گرفتن آمار رسمی کشتار غزه تصریح کرد: ارتش اسرائیل بیش از هر ارتش دیگری در طول تاریخ برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان اقدام کرده است! نسبت تلفات غیرنظامیان به جنگجویان در غزه تقریباً یک به یک است که کمترین میزان در جنگ شهری مدرن است.

نتانیاهو گزارش های بین المللی مبنی بر استفاده از سیاست گرسنگی به عنوان سلاح جنگی و کشتار عمدی غیرنظامیان را تکذیب کرد و تصریح کرد: ما میلیون ها پیامک و هشدار برای فلسطینی ها فرستادیم و از غافلگیری آنها خودداری کردیم! از زمان شروع جنگ، ما اجازه داده ایم 25000 کامیون وارد غزه شوند. یعنی نیم میلیون تن غذا و دارو.

وی درباره اظهارات «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا که خواستار سرنگونی نتانیاهو بود، گفت: کشورهای دموکرات حق دخالت در روند دموکراسی سایر دولت ها را ندارند. این قاعده و قانونی است که من سعی کردم از آن پیروی کنم و بر اساس آن زندگی کنم.

نتانیاهو برای تبادل اسرا با حماس بر توقف موقت جنگ بدون پایان یا عقب نشینی کامل از آن اصرار دارد، در حالی که حماس خواهان پایان جنگ و خروج کامل ارتش رژیم صهیونیستی و بازگشت آوارگان و بازسازی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=306721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.