افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

طرح سوال بذرپاش در مجلس کلید خورد/ جزئیات سوالات نمایندگان از قانون افزایش تولید مسکن

  • کد خبر : 28816
طرح سوال بذرپاش در مجلس کلید خورد/ جزئیات سوالات نمایندگان از قانون افزایش تولید مسکن

حسینعلی حاجی دلیگانی اضافه شد: این طرح در سامانه است شورا بارگذاری شده و مراحل قانونی و اداری خود را طی می کند. وی گفت: در این طرح چرا بعد از 22 ماه هنوز وعده داده شده است؟ ساخت یک میلیون خانه در سال انجام نشده است. متن کامل سوال وزیر حمل و نقل و […]

حسینعلی حاجی دلیگانی اضافه شد: این طرح در سامانه است شورا بارگذاری شده و مراحل قانونی و اداری خود را طی می کند.

وی گفت: در این طرح چرا بعد از 22 ماه هنوز وعده داده شده است؟ ساخت یک میلیون خانه در سال انجام نشده است.

متن کامل سوال وزیر حمل و نقل و توسعه شهری در ادامه به عدم اجرای کامل قانون جهش تولید مسکن می پردازیم.

خلاصه سوال: در حال اجرا قانون جهش تولید مسکن و با توجه به بررسی عرضه سالانه حداقل یک میلیون مسکن، پس از گذشت 22 ماه از تصویب این قانون، چرا وعده ها محقق نمی شود؟

توضیح سوال وزیر

علیرغم تعیین تکلیف تامین زمین (به عنوان رکن اصلی مورد نیاز برای ساخت مسکن) که همچنان در بندهای هفتم تا دوازدهم فصل دوم قانون مذکور و مدت 2 ماهه در نظر گرفته شده برای آن با چالش مواجه است، الحاق زمین و تغییر کاربری و غیره وعده های داده شده در خصوص تامین مسکن محقق نشده و خانوارهای واجد شرایط ثبت نام شده همچنان در انتظار دریافت مسکن هستند، لذا لازم است با توجه به مطالبات مردم به سوالات زیر پاسخ داده شود.

1- پس از تصویب Ley de Leap a la Producción de Vivienda، به من بگویید که چند خانه تحت طرح حرکت ملی، ابتکار ملی مسکن یا مهر مسکن ارائه شده است و چند مرحله از تأسیس آن به پایان رسیده است؟

2- تا کنون چند نفر از متقاضیان واجد شرایط ثبت نام کرده اند و درآمد نقدی آنها چقدر است؟

3- در اجرای ماده 4 قانون جهش تولید مسکن، بانک ها موظفند 20 درصد از تسهیلات اعطایی خود را به بخش مسکن اختصاص دهند. چند درصد از درخواست های وزارت راه و شهرسازی منجر به واگذاری تسهیلات شده است؟ آماری که برای امکانات خود ذکر شد چه بود؟

4- بر اساس ماده 7 Ley de Salto a la Producción de Vivienda، چند قطعه زمین به متقاضیان پروژه های حمایتی مسکن واگذار شده است؟ همچنین لازم است میانگین اندازه قطعات اختصاص داده شده و نحوه تخصیص از قبیل فردی و گروهی مشخص شود.

5- در اجرای ماده 8 Ley de Salto a la Producción de Vivienda، شورای عالی معماری و شهرسازی و مقامات استانی موظفند ظرف دو ماه پس از دریافت موارد تغییر کاربری، تخصیص موارد تغییر کاربری را تعیین کنند. میانگین زمان پاسخگویی؟ چند درصد از پیشنهادات تایید می شود؟ و دلیل اصلی رد پیشنهادات چیست؟

6- اجرای ماده 9 تا 12 قانون جهش به تولید مسکن که بر تامین زمین از طرق مختلف تاکید دارد، سطح زمین در اختیار لی جهش به تولید مسکن چیست؟ این مقدار زمین تحویلی برای ساخت چند واحد مسکونی و با چه تراکمی کافی است؟ میزان همکاری نهادهای مذکور در بندهای 9 تا 10 در این خصوص چگونه بوده است؟

7- بر اساس ماده 19 قانون جهش به تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی موظف است هر سه ماه یک بار گزارش کتبی اجرای قانون مذکور را به کمیسیون عمران شورای اسلامی ارائه کند. دلیل اجرا نشدن این بند چیست؟

8- در اجرای ماده 20 قانون جهش به تولید مسکن، ارائه دستورالعمل الگوی اسلامی – ایرانی در ساخت و ساز چگونه است؟

به گفته حاجی دلیگانی تاکنون تنها حدود 10 درصد از قانون افزایش تولید مسکن اجرایی شده است. این نماینده مجلس معتقد است اجرای صحیح قوانین مجلس در مورد مسکن می تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را حل کند.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=28816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.