افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
1

طرح جدید اسرائیل علیه ایران

  • کد خبر : 375890
طرح جدید اسرائیل علیه ایران

گزینه: وزیر امور خارجه پیشین ایران با اشاره به شرایط متشنج منطقه و احتمال درگیری بین ایران و اسرائیل تاکید کرد: شاید بهتر است ایران تحلیل دقیقی از این وضعیت داشته باشد و اجازه ندهد اسرائیل زمین بازی را مشخص کند. . اگر ایران غافل یا منفعل باشد، طرف مقابل از اصل غافلگیری استفاده می […]

گزینه: وزیر امور خارجه پیشین ایران با اشاره به شرایط متشنج منطقه و احتمال درگیری بین ایران و اسرائیل تاکید کرد: شاید بهتر است ایران تحلیل دقیقی از این وضعیت داشته باشد و اجازه ندهد اسرائیل زمین بازی را مشخص کند. . اگر ایران غافل یا منفعل باشد، طرف مقابل از اصل غافلگیری استفاده می کند. مانند حمله کنونی به لبنان.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه پیشین ایران با اشاره به اوضاع متشنج منطقه و احتمال درگیری ایران و اسرائیل تاکید کرد: شاید بهتر باشد ایران تحلیل دقیقی از این وضعیت انجام دهد و اجازه ندهد. اسرائیل زمین بازی را تعیین می کند».

صالحی در خصوص وضعیت کنونی منطقه گفت: فرضیه ای که هر روز به واقعیت نزدیک می شود این است که آغاز درگیری ایران با اسرائیل و از این طریق درگیری با حامیان آن یعنی غرب را اجتناب ناپذیر کنیم. بر اساس این فرضیه، اسرائیل ایران را جدی ترین و قوی ترین دشمن خود می داند و از نظر وی، اگر بتواند ایران را با غرب درگیر کند، حداقل برای چند دهه مصون خواهد بود.

وزیر امور خارجه سابق ایران ادامه داد: یک سناریو این است که خدای ناکرده ایران غافل یا منفعل باشد و طرف مقابل بر اساس اصل غافلگیری زمان و مکان درگیری را بر اساس حداکثر کردن سود و به حداقل رساندن ضرر تعیین کند . آخرین نمونه آن، پیگیری نسبتاً گسترده و سپس حمله هوایی اسرائیل به لبنان است. سناریوی دیگر، تحلیل عمیق، گسترده و دقیق از وضعیت منطقه و جهان برای تصمیم گیری صحیح است.

وی در تشریح این تصمیم به مواردی اشاره کرد که باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: یکی از آنها فعالیت های انتخاباتی جاری در آمریکاست که فضای داخلی این کشور را به شدت اشغال کرده است. موضوع دیگری که در این تصمیم باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع چین و تایوان و چالش دریای چین بین آمریکا و چین و همچنین رقابت جدی اقتصادی بین این دو کشور و همچنین بحران اوکراین است. جنگ و مشکل بین روس ها از یک سو و آمریکا و اروپا از سوی دیگر و غرب از سوی دیگر و بحران های جدی غزه و لبنان و احتمال سرایت آن به مناطق دیگر از دیگر مواردی است که به آن توجه می شود. باید توجه شود. .

وزیر امور خارجه اسبق ایران، انسجام روزافزون جبهه مقاومت و ظهور غیرقابل تصور قدرت‌ها و بازیگران منطقه‌ای جدید مانند یمن را یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در تصمیم‌گیری ایران برشمرد و ادامه داد: اهمیت استراتژیک منابع سوخت‌های فسیلی. در منطقه منطقه خلیج فارس برای جهان به ویژه برای چین و همچنین موضوع مهم امنیت غذایی کشورها و تهدید آن به دلیل بحران های موجود نباید از چشم مسئولان تصمیم گیری دور بماند. تصمیمات در ایران

صالحی تصریح کرد: با توجه به موارد فوق و اینکه شرایط بین المللی تا حدودی آشفته است، شاید بهتر باشد ایران این شرایط را بررسی و تحلیل کند و نگذارد رژیم صهیونیستی زمین بازی را مشخص کند. لازم به ذکر است که زمان و فرصت ها به سرعت می گذرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.