افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

طرح افزایش تولید نفت از میدان مشترک یادآوران آغاز شد.

  • کد خبر : 295160
طرح افزایش تولید نفت از میدان مشترک یادآوران آغاز شد.

به گزارش بازار، عملیات حفاری 24 حلقه چاه در میدان یادآوران صبح امروز (چهارشنبه 3 خردادماه) با حضور محسن خجستمهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، ابوذر شریفی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، انجام شد. حمیدرضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و جمعی از مدیران صنعت نفت با هدف حفظ و افزایش تولید در […]

به گزارش بازار، عملیات حفاری 24 حلقه چاه در میدان یادآوران صبح امروز (چهارشنبه 3 خردادماه) با حضور محسن خجستمهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، ابوذر شریفی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، انجام شد. حمیدرضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و جمعی از مدیران صنعت نفت با هدف حفظ و افزایش تولید در این میدان مشترک نفتی، با حضور سه شرکت قدرتمند ایرانی، ویدئو کنفرانس را آغاز کردند.

پیش از این در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، قراردادهای مربوط به حفاری 24 حلقه چاه توسعه ای جدید در قالب سه قرارداد بین شرکت مهندسی و توسعه نفت (متان) به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی شرکت حفاری ایران، شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم (OEID) و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) امضا و عملیات اجرایی این قراردادها از امروز آغاز شد.

ارزش کل این قراردادها حدود 350 میلیون دلار است و مقرر شد این چاه ها در لایه های فهلیان و سروک در 12 حلقه در 24 ماه حفر شوند. هدف از حفر این چاه ها در میدان مشترک نفتی یادآوران حفظ و افزایش تولید روزانه 42 هزار بشکه در این میدان است.

از طرفی شرکت ماتن برای تسریع در افزایش برداشت در این میدان مشترک، در حال حاضر تعدادی راه دسترسی و زیرزمین (محل های لازم برای حفاری چاه) لازم برای نصب تجهیزات حفاری احداث و کالاهای مورد نیاز را تهیه کرده است.

میدان نفتی یادآوران یکی از بزرگترین میادین نفتی مشترک ایران با کشورهای همسایه است و در 70 کیلومتری جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر و در محدوده جغرافیایی کوشک و حسینیه قرار دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=295160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.