افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

طرح احداث و تکمیل 36 پروژه بیمارستانی با بیش از 9 هزار تخت بیمارستانی در کشور

  • کد خبر : 30775
طرح احداث و تکمیل 36 پروژه بیمارستانی با بیش از 9 هزار تخت بیمارستانی در کشور

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان اجرایی ساختمان ها و تأسیسات دولتی و عمومی در تشریح برنامه های سال جاری این سازمان برای ساخت و تکمیل بیمارستان ها پرداخت. . و مراکز درمانی سراسر کشور ساخت 36 پروژه بیمارستانی با 9146 […]

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان اجرایی ساختمان ها و تأسیسات دولتی و عمومی در تشریح برنامه های سال جاری این سازمان برای ساخت و تکمیل بیمارستان ها پرداخت. . و مراکز درمانی سراسر کشور

ساخت 36 پروژه بیمارستانی با 9146 تخت بیمارستانی
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دستگاه اجرایی ساختمان ها و تأسیسات عمومی و دولتی امسال 36 پروژه بیمارستانی را در نظر دارد که 11 بیمارستان از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان هاست. این بیمارستان ها با 9146 تخت در سراسر کشور در حال ساخت هستند.

بهره برداری از 6 پروژه بیمارستانی پیش بینی شده است

مدیرعامل سازمان مدیریت ساختمان ها و تأسیسات عمومی و دولتی افزود: 9 پروژه بیمارستانی معادل 25 درصد کل بیمارستان های در حال ساخت بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و از این 6 پروژه بیمارستانی شامل 400 تخت بیمارستانی در رشت است. بیمارستان های 141 تختخوابی ساری، بیمارستان های 197 تختخوابی شوشتر، 144 تختخوابی در خمین، 160 تختخوابی مراغه و 207 تختخوابی در بخش الحاقی بیمارستان تربت حیدریه بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تکمیل و تحویل خواهد شد. در سال مالی 1402.

تکمیل بیمارستان 144 تختی خمین در مرداد ماه سال جاری
به گفته نبیان، بیمارستان خمین حداکثر تا یک ماه آینده تکمیل و تحویل می شود و تکمیل بیمارستان های رشت، ساری و شوشتر نیز در حال انجام است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تاکنون بخش محدودی از اعتبارات تکمیل پروژه ها از محل پیوست تخصیص یافته است، گفت: با توجه به اینکه سه بیمارستان رشت، ساری و شوشتر پیشرفت فیزیکی زیادی داشته و جزو سفرها هستند. مصوبات، برای تسریع در تکمیل، از ظرفیت ماده 56 قانون الحاق برای دریافت تسهیلات از شبکه بانکی استفاده کرده اند. تفاهم نامه این خدمت با بانک های عامل منعقد شده و در مراحل پایانی صدور مجوز پرداخت اصل و سود خدمت از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور است. در قالب این ظرفیت برای هر یک از سه بیمارستان رشت، ساری و شوشتر 300 میلیارد تومان و در مجموع 900 میلیارد تومان اعتبار تامین می شود.

هزینه 3 هزار و 73 میلیون بیمارستان در حال ساخت
وی تصریح کرد: تاکنون 3.73 میلیارد تومان برای این 36 بیمارستان هزینه شده است و اعتبار مصوب آنها در سال 1402 جدول یکم 779 میلیارد تومان است. همچنین اعطای اعتبار اضافی برای این پروژه ها از محل اعتبارات دیگر از جمله مالیات بر ارزش افزوده یک درصدی، قانون استفاده متوازن از تسهیلات کشور و … در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی یادآور شد: خانه های سازمانی پزشکان برای بیمارستان های 35 تختخوابی باشت و 218 تختخوابی سراوان در حال ساخت است که تاکنون به بهره بردار تحویل داده شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=30775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.