افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

طبق اسناد مرکز ملی فضای مجازی، پهنای باند خارجی 30 درصد است. یعنی ایجاد محدودیت برای دسترسی به اینترنت جهانی/ فکر می کنند با کاهش سرعت اینترنت جهانی مردم به ابزارهای داخلی متوسل می شوند/ شاخص کیفیت اینترنت در ایران بسیار پایین است.

  • کد خبر : 254089
طبق اسناد مرکز ملی فضای مجازی، پهنای باند خارجی 30 درصد است.  یعنی ایجاد محدودیت برای دسترسی به اینترنت جهانی/ فکر می کنند با کاهش سرعت اینترنت جهانی مردم به ابزارهای داخلی متوسل می شوند/ شاخص کیفیت اینترنت در ایران بسیار پایین است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): سرعت اینترنت در ایران هر روز آزاردهنده‌تر می‌شود و صدای حامیان دولت را درآورده است. محدودیت پهنای باند جهانی اینترنت باعث نارضایتی کاربران از استفاده از اینترنت شده است و مسئولان همچنان در تلاش هستند تا کاربران ایرانی را با ابزارهای داخلی درگیر کنند. رضا قربانی، نایب رئیس کمیسیون نوآوری، […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

سرعت اینترنت در ایران هر روز آزاردهنده‌تر می‌شود و صدای حامیان دولت را درآورده است. محدودیت پهنای باند جهانی اینترنت باعث نارضایتی کاربران از استفاده از اینترنت شده است و مسئولان همچنان در تلاش هستند تا کاربران ایرانی را با ابزارهای داخلی درگیر کنند.

رضا قربانی، نایب رئیس کمیسیون نوآوری، تحول و بهره وری اتاق بازرگانی درباره تاثیر کاهش سرعت اینترنت در یک ماه اخیر بر کسب و کار اینترنتی و رسانه ها به «طلسم» گفت: هیچ توافقی با وزارتخانه نداریم. ارتباطات در مورد وضعیت اینترنت چهار ماه پیش انجمن تجارت الکترونیک استان تهران، کمیسیون توسعه نوآوری اتاق تهران گزارشی را ارائه کرد؛ وزارت ارتباطات این گزارش را رد کرد و آن را مغرضانه خواند. این گزارش اینترنت را از سه بعد خلاصه کرده و گفته است که اینترنت در ایران به طور کلی مختل است. قطع به این معنی نیست که اینترنت کند است. به دلیل استفاده از فیلترشکن مشکل دسترسی داریم. تجربه کاربری اینترنتی نیز یک تجربه اینترنتی نامطلوب است که به کسب و کارهای اینترنتی و رسانه ها آسیب جدی وارد می کند.

وی در ادامه در خصوص میزان عددی خسارات ناشی از قطع اینترنت اظهار داشت: از نظر اعداد و ارقام سازمان صنفی در سال گذشته تلاش هایی برای محاسبه کرد اما اکنون رقم مشخصی نداریم که چقدر ضرر کرده ایم. ضرر اصلی عمدتاً سود از دست رفته است. وقتی اینترنت همان چیزی است که الان هست، معمولاً مزیت ایجاد مشاغل جدید از بین می رود. اگرچه نظر وزارت ارتباطات در این مورد متفاوت است و فکر می کند که وضعیت اینترنت مشکل خاصی ندارد و گاهی اوقات یک سری مشکلات کوچک داریم.

رئیس کمیسیون نوآوری، تحول و بهره وری اتاق بازرگانی درباره تلاش وزارت ارتباطات برای اجرای 100 درصد شبکه اینترنت ملی گفت: ما به چیزی به نام زیرساخت اینترنت ملی نیاز داریم و این به خودی خود اصلا بد نیست. . مشکل اینجاست که این تصور غلط وجود دارد که برخی معتقدند باید اینترنت جهانی را محدود کنیم. طبق اسناد مرکز ملی فضای مجازی گفته شده است که پهنای باند داخلی 70 درصد و پهنای باند خارجی 30 درصد است. نتیجه این طرح محدودیت اینترنت جهانی است. بین 80 درصد از پهنای باندی که ما استفاده می کنیم مربوط به اینترنت بین المللی است. محدودیت این اینترنت باعث می شود 80 درصد نیاز به رفتن به 30 درصد ظرفیت باشد و در این شرایط اینترنت کند به نظر می رسد.

وی افزود: برخی از مسئولان فکر می کنند کاهش سرعت جهانی اینترنت باعث استفاده از ابزارهای داخلی می شود. با وجود فیلتر شدن اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ، مردم همچنان از آن‌ها استفاده می‌کنند و حاضرند هزینه فیلتر را بپردازند، اما از تلگرام استفاده می‌کنند. این سوال نشان می دهد که هر چقدر هم محدود کنیم، اگر مردم به خودشان اعتماد نداشته باشند، به ابزارهای داخلی روی نمی آورند. باید به سمتی برویم که زیرساخت های ملی برای مردم ارزش داشته باشد و در شرایط آزاد انتخاب کنند.

قربانی درباره فاصله ایران از استاندارد جهانی کیفیت اینترنت گفت: پیشنهاد می کنم گزارش انجمن تجارت الکترونیک را مشاهده کنید. بر اساس آن گزارش، شاخص کیفیت اینترنت ما بسیار پایین است. اگرچه ممکن است از بسیاری از کشورها جلوتر باشیم، اما به نظر می رسد به دلیل اختلال ایجاد شده، شاهد کیفیت نامناسبی هستیم. زیرساخت اینترنت در ایران نسبت به بسیاری از کشورها توسعه یافته است، اما به دلیل وجود قطعی در اینترنت، کیفیت اینترنت پایینی را تجربه می کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=254089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.