افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

طبقه بالای فریزر جایی برای این چیزها نیست!

  • کد خبر : 408819
طبقه بالای فریزر جایی برای این چیزها نیست!

به گفته مانی بان، راه حل کلیدی خوردن یک رژیم غذایی سالم است. این است که از انواع غذاها مانند میوه ها، سبزیجات، حبوبات، گوشت ها و … استفاده می شود، اما متخصصان راه حل کلیدی دیگری برای سلامتی دارند و آن نگهداری مواد غذایی است و باید مراقب بود که برخی از غذاها قرار […]


به گفته مانی بان، راه حل کلیدی خوردن یک رژیم غذایی سالم است. این است که از انواع غذاها مانند میوه ها، سبزیجات، حبوبات، گوشت ها و … استفاده می شود، اما متخصصان راه حل کلیدی دیگری برای سلامتی دارند و آن نگهداری مواد غذایی است و باید مراقب بود که برخی از غذاها قرار نگیرند. در برخی فضاها برای جلوگیری از ایجاد باکتری های مضر.

بر اساس اطلاعات سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها، اگر برخی از مواد غذایی را در طبقه بالای فریزر قرار دهید، به بدن آسیب وارد می کند و همین اشتباه ساده در نگهداری مواد غذایی باعث انتشار باکتری های خطرناک و بیماری های جدی می شود. اما به نظر شما چه غذاهایی را هرگز نباید در قفسه بالای فریزر قرار داد؟ در این بخش با ما همراه باشید تا پاسخ را بدانید.

جای گوشت طبقه اول فریزر نیست!

هرگز گوشت خام، مرغ یا غذاهای دریایی را در کشوی بالای فریزر قرار ندهید. گوشت خام یکی از شایع ترین عوامل انتشار باکتری است، بنابراین کارشناسان توصیه می کنند هنگام نگهداری آن در فریزر بسیار مراقب باشید.

میوه ها و سبزیجات را از آنها دور نگه دارید و آنها را در کنار یا زیر گوشت خام قرار ندهید، زیرا آب استخراج شده از این مواد حاوی جرم است. بهتر است غذاهای بسته بندی نشده را در قفسه بالای فریزر قرار دهید. محصولات لبنی را از میوه ها، سبزیجات و گوشت جدا کنید.

اهمیت نگهداری گوشت در فریزر

همیشه گوشت را در بسته بندی اصلی خود قرار دهید تا زمانی که آماده استفاده از آن شوید، می توانید از پلاستیک اضافی برای جلوگیری از ریختن آن استفاده کنید.

رابطه نوع نگهداری و مسمومیت غذایی

اگر تمام مواد غذایی را با هم در فریزر نگه دارید و به این موضوع توجه نکنید، دچار مشکل می شوید، زیرا گوشت قرمز خام، مرغ و غذاهای دریایی حاوی باکتری هایی مانند سالمونلا، لیستریا، ای کولای و سایر باکتری های مضر هستند. که باعث مشکلاتی مانند درد قلب، تب، تهوع، استفراغ، اسهال و غیره می شود.

بررسی ها نشان می دهد سالانه 48 میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل مسمومیت غذایی بیمار می شوند که 128 هزار نفر از آنها در بیمارستان بستری می شوند و بیش از هزار نفر بر اثر این مشکل جان خود را از دست می دهند. بنابراین بهتر است به نحوه نگهداری مواد غذایی توجه ویژه ای داشته باشید.

مراقب مسمومیت باشید

اگر هر یک از این علائم را دارید، مراقب نگهداری مواد غذایی باشید. توصیه می شود برای جلوگیری از مسمومیت غذایی مراقب سیستم نگهداری مواد غذایی باشید تا به وضعیت خطرناکی تبدیل نشود. مشکلاتی مانند تهوع و استفراغ، تب و اسهال می تواند بیماری را تشدید کند و زندگی شما را به خطر بیندازد.

افراد بالای 65 سال، زنان باردار، کودکان زیر یک سال و افراد دارای مشکلات سیستم ایمنی بیشتر در معرض خطر مسمومیت غذایی هستند.

بسیار مهم است که توصیه های مراقبتی را در نظر بگیرید. جدا کردن غذا در یخچال یک کار ضروری است که باید انجام دهید. البته می توانید از روش های امنیتی دیگری نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، تخته های آشپزی را برای گوشت خام و سبزیجات جدا کنید.

هرگز گوشت پخته شده را در بشقابي كه قبلاً گوشت خام در آن وجود دارد قرار ندهيد و حتماً تمام اين تخته هاي پخت را بشوئيد و ضد عفوني كنيد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند که هرگز گوشت خام را قبل از پختن نشویید زیرا شستن گوشت قرمز خام، مرغ، بوقلمون یا تخم‌مرغ باعث پخش شدن رسوب روی سینک و سطوح اطراف می‌شود.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.