افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

طاس ترین فرد سینمای ایران کیست؟ / بیوگرافی و عکس های شخصی امیر آقایی

  • کد خبر : 369996
طاس ترین فرد سینمای ایران کیست؟ / بیوگرافی و عکس های شخصی امیر آقایی

در این قسمت از سلسله مقالات بیوگرافی به بررسی بیوگرافی امیر آقایی می پردازیم. امیر آقایی بازیگر سینما و تلویزیون در 19 مرداد 1349 در شهر ارومیه به دنیا آمد. اولین حضور او در سینما به فیلم تصاحب پست به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا برمی گردد. او در این فیلم علاوه بر حاتمی کیا، فرصت […]

در این قسمت از سلسله مقالات بیوگرافی به بررسی بیوگرافی امیر آقایی می پردازیم.

امیر آقایی بازیگر سینما و تلویزیون در 19 مرداد 1349 در شهر ارومیه به دنیا آمد. اولین حضور او در سینما به فیلم تصاحب پست به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا برمی گردد. او در این فیلم علاوه بر حاتمی کیا، فرصت همکاری با لیلا حاتمی، حمید فرخ نژاد و اصغر فرهادی را داشت.

آخرین نخ پست راوی یک هواپیماربایی واقعی بود. آقایی پس از صعود به جایگاه خود در فیلم های «راه طی شده» و «روز می آید» به ایفای نقش پرداخت. او در سال ۱۳۸۵ مقابل دوربین سیروس الوند قرار گرفت و توانست در یک داستان عاشقانه در این فیلم بازی کند. «زن دوم» با نیکی کریمی و محمدرضا فروتن در کنار هم بازی می کنند. وی پس از همسر دوم در فیلم سعادت آباد به کارگردانی مازیار میری در کنار بازیگران مطرحی چون لیلا حاتمی، حامد بهداد، مهناز افشار و حسین یاری به ایفای نقش پرداخت.

سعادت آباد داستان زندگی یک زوج جوان را روایت می کند. او در سال 1392 در فیلم «دختران جیغ نمی‌کشند» به کارگردانی پوران درخشنده ظاهر شد. آقایی در این فیلم با طناز طباطبایی، شهاب حسینی، مریلا زارعی و بابک حمیدیان تجربه کسب کرد.

اولین حضور او در سینما به فیلم «های پست» برمی گردد.

سال 2013 سال بسیار شلوغی برای آقای بود که امسال برای اولین بار در فیلم کوچه بینم ایفای نقش کرد. امیر آقایی در فیلم کوچه شهید بینام که داستان وقایع زندگی یک خانه بود با فرهاد اصلانی، باران کوثری و پانته آ بهرام بازی کرد. پس از آن مقابل دوربین سام قریبیان قرار گرفت و با میلاد کمرام و پریناز ایزدیار در فیلم 360 درجه شروع به کار کرد.

360 درجه داستان مرد جوانی را روایت می کند که زندانی و آزاد شده است. آقایی سابقه بازیگری مقابل دوربین نیکی کریمی را نیز در کارنامه خود دارد و در فیلم شیفت شب با محمدرضا فروتن و لیلا زارع به ایفای نقش پرداخت. امیر آقایی در سال 1393 دوباره با ابراهیم حاتمی کیا همکاری کرد، این بار در فیلم بادیگارد که در آن با پروز پرستویی همبازی بود.

جدیدترین فیلم اکران شده آقایی بهد تاریخ بدون امضا است که نوید محمدزاده در نقش اصلی آن نقش آفرینی می کند. آقایی قرار بود در فیلم پایان نامه حضور داشته باشد که به دلیل تغییرات در فیلمنامه اولیه از حضور در این تیم کناره گیری کرد و شنیده ها حاکی از آن است که برای این استعفا هم هزینه ای پرداخت کرده است.

امیر آقایی

از سال 1380 با سریال خاک سرخ وارد تلویزیون شد.

امیر آقایی در سال 1380 وارد تلویزیون شد. او در اولین تجربه خود در سریال خاک سرخ به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا بازی کرد و همچنین در سریال هایی مانند باغ بیلور، اولین شب آرامش، بیگناهان و سرمهن کهن حضور داشت.

سریال سرمهن کهن سریالی با بازیگران زیاد بود که البته به دلایلی متوقف شد، در این سریال علاوه بر امیر آقایی، علی شادمان، شهاب حسینی، محسن تنابنده، محمدرضا فروتن و نیکی کریمی حضور داشتند. سرزمین کهن را کمال تبریزی خلق کرد. آخرین سریال آقایی مربوط به سال 1395 است. جایی که در سریال پلیسی روبان زرد به کارگردانی پوریا آذربایجانی جلوی دوربین رفت.

آقای آقایی علاوه بر تلویزیون در سریال های خانگی نیز حضور داشت و در فصل سوم سریال قلب یخی و علیجناب به ایفای نقش پرداخت. آقایی همچنین مجموعه ای از هایکو به نام «بید در باد» نوشت. او علاوه بر بازیگری و نویسندگی به نقاشی و عکاسی نیز علاقه دارد. در زیر به بررسی فعالیت حرفه ای این بازیگر سینما و تلویزیون می پردازیم.

او با سریال آقازاده به تهیه کنندگی بهرنگ توفیقی وارد سینمای خانگی شد و بعدها در دو سریال خون سرد و گهن فرشته بازی کرد.

این بازیگر اکنون نبرد رستم و سهراب را روی صحنه نمایش می دهد.

امیر آقایی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.