افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

ضیا عربشاهی: پرسپولیس شایسته ترین تیم برای قهرمانی بود/ گل پرسپولیس اصلا آفساید نبود – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 294858
ضیا عربشاهی: پرسپولیس شایسته ترین تیم برای قهرمانی بود/ گل پرسپولیس اصلا آفساید نبود – پرسپولیس نیوز

پیشکسوت و کارشناس فوتبال ایران گفت: پرسپولیس برای بهتر شدن پول می گرفت و رقیب فقط ذهن هواداران خودش را منحرف می کرد. سیدضیاء عربشاهی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: در شرایطی که این روزها چندین برنامه تلویزیونی بی طرفانه به قضاوت کارشناسان و جمع بندی کل فصل پرداخته است. اگر اشتباهات […]

پیشکسوت و کارشناس فوتبال ایران گفت: پرسپولیس برای بهتر شدن پول می گرفت و رقیب فقط ذهن هواداران خودش را منحرف می کرد.

سیدضیاء عربشاهی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: در شرایطی که این روزها چندین برنامه تلویزیونی بی طرفانه به قضاوت کارشناسان و جمع بندی کل فصل پرداخته است. اگر اشتباهات داوری در این فصل تاثیر نمی گذاشت، پرسپولیس قهرمان می شد و اتفاقاً با بیشترین اختلاف امتیاز قهرمان می شد. بیان برخی مطالب یا جمع آوری درخواست ها فقط برای منحرف کردن ذهن است. از طرف تماشاگران و طرفداران خودشان یا صرفاً برای استقبال از آنها و هیچ مبنای منطقی ندارد.
وی ادامه داد: من وارد اظهارات و نامه های پیشکسوتان استقلال نمی شوم چون کم و بیش از رفقای قدیمی ما هستند که گاهی در تیم ملی با هم بازی می کردند. عده ای هستند که تماشاگر هستند تا متخصص، اما به عنوان فردی که عمر فوتبالی ام را در پرسپولیس و تیم ملی گذرانده ام و به عنوان فردی که مدرک مربیگری حرفه ای دارم، چیزی می گویم که بتوانم از آن دفاع کنم.
پیشکسوت فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیس در زمین مسابقه نشان داد که شایسته ترین تیم برای قهرمانی است. داوران در جاهایی به سود استقلال اشتباه کردند. در این دیدار آخر طبق تصویری که آقای فردوسی پور در برنامه نشان دادند، گل پرسپولیس اصلا آفساید نبود. در این بازی آخر حتی یک پنالتی هم برای پرسپولیس گرفته نشد و حامد لک در یکی از بهترین روزهای دروازه بانی خود باید کارت قرمز می گرفت. وقتی در چنین شرایطی باز هم می گویند داوری طرفدار پرسپولیس بوده، می خواهند نظر هوادارانشان را از اشتباهات، کاستی ها و کاستی های خودشان منحرف کنند. آنها حواس طرفداران خود را از آمدن به سمت آنها منحرف می کنند. آنها اشتباهات و مشکلات خود را به گردن پرسپولیس و داوران می اندازند.
عربشاهی تصریح کرد: هواداران با چنین اظهارات کذبی دعوت به تجاوز می کنند. پرخاشگری به پرسپولیس و داوران. در حالی که اگر خطای داور نبود، حضور پرسپولیس در بالای جدول اینقدر عقب نبود. پرسپولیس به خاطر تصمیمات درست، بازی های بهتر، انسجام، تمرین و اتحاد پاداش گرفت. در پرسپولیس از مدیریت گرفته تا کادرفنی و بازیکنان، همه خوب و هوشمندانه عمل کردند. با نگاهی به گذشته، پرسپولیس در این فصل چالش های بسیار سختی را پشت سر گذاشت اما همه سعی کردند کار درست را انجام دهند و مشکلات خود را به گردن دیگران نینداختند. پرسپولیس با حرف های بیهوده منحرف نشد. در نیم فصل تصمیمات عاقلانه و هوشمندانه ای گرفته شد. من با استقلالی ها در تلویزیون و سایت ها بحث کرده ام. برخی از سخنان او اصلاً مطابقت ندارد. از یک طرف می گفتند تیم استقلال خوب است و از طرف دیگر می گفتند بازیکنان خوبی نگرفته اند. این دو کلمه با هم نیستند. در طول فصل در همین استقلال بازیکنان شخصیت فنی او را زیر سوال بردند.
وی افزود: پرسپولیس هم از نظر فنی و هم از نظر تجهیزاتی یک سر و گردن از رقبا بالاتر بود. فراز و نشیب های زیادی داشت اما از دست نرفته و با اراده و انسجام و اتحاد مثال زدنی نقاط از دست رفته را جبران کرد. اخلاق، شخصیت و منش مکمل کار فنی بازیکن است. یک فوتبالیست خوب بدون اخلاق و منش به جایی نمی رسد. جو پرسپولیس به گونه ای بود که حتی اگر بازیکنی در این مسائل ضعیف تر بود، در مسیر درست قرار می گرفت. البته نگاه بازیکن به بزرگان تیم و کادرفنی است و بازیکنان پرسپولیس و بازیکنان تیم رقیب هم به بزرگان خود در تیم و کادر فنی نگاه می کنند. این تفاوت ها تعیین کننده است. خوبی های پرسپولیس به همه بخش ها مربوط می شد.
پیشکسوت پرسپولیس درباره بحث های VAR گفت: هیچکس نمی تواند بگوید تکنولوژی خوب نیست. من هم امیدوارم لیگ ما مجهز باشد اما مشکل اینجاست که در نهایت عامل انسانی تصمیم می گیرد. خوب اگر قرار است در بازی ها با داوری کاری انجام دهند یا نتیجه ای را تغییر دهند. واقعیت مجازی هم نمی تواند کمک کند. اگر کسی ادعا کند که اشتباهات عمدی هستند، آنگاه مشکل با فناوری حل نخواهد شد. به نظر من قبل از انجام این کار مهمتر است که حق داوران را بدهیم. هر تیمی که به نتیجه دلخواه نرسد همه چیز را به گردن داوران می گذارد پس دستمزد داوران با این همه فشار و تنش چقدر است؟ حالا نمی گوییم حقوق های نجومی به آنها پرداخت شود، اما به هر حال رقم قابل توجهی باشد.
از طرفی آیا در همان دربی VAR وجود نداشت؟ پس چرا اشتباهات را متوقف نکردید و نتیجه ای که ایجاد کردند را تغییر ندادید؟ پس چرا حداقل دو خطای جدی به ضرر پرسپولیس رخ داد؟ بنابراین این فناوری به تنهایی مشکل را حل نمی کند. پرسپولیس در پایان نیم فصل به جای دو هفته گذشته اشتباهات مشابهی را مرتکب نشد.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)