افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

ضوابط محاسبه مستمری ها مشخص شد!

  • کد خبر : 112030
ضوابط محاسبه مستمری ها مشخص شد!

کد خبر: ۲۱۷۶۹۷ نظر اکثر نمایندگان مجلس این است که ضوابط احتساب حقوق بازنشستگان باید بر اساس شرایط موجود باشد، یعنی بر اساس دو سال پایان خدمت و به ۵ سال تغییر نکند. به گزارش صبح امروز به نقل از مهر، سید مهدی فرشادان گفت: محاسبه حقوق بازنشستگان بر اساس 5 سال گذشته به دلیل […]











کد خبر:
۲۱۷۶۹۷


نظر اکثر نمایندگان مجلس این است که ضوابط احتساب حقوق بازنشستگان باید بر اساس شرایط موجود باشد، یعنی بر اساس دو سال پایان خدمت و به ۵ سال تغییر نکند.


به گزارش صبح امروز به نقل از مهر، سید مهدی فرشادان گفت: محاسبه حقوق بازنشستگان بر اساس 5 سال گذشته به دلیل وضعیت نامناسب صندوق های بازنشستگی و منابع مالی به نفع دولت است و به همین دلیل دولت این پیشنهاد را در لایحه گنجانده است. برنامه هفتم تدوین شده است.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تصریح کرد: نظر نمایندگان مجلس این است که ملاک احتساب حقوق بازنشستگان بر اساس وضعیت موجود یعنی دو سال آخر خدمت باشد و به آخرین سال تغییر نکند. پنج سال خدمت

نماینده مردم سنندج در شورای اسلامی با اشاره به اینکه محاسبه حقوق بازنشستگان بر اساس 5 سال گذشته در مجلس قابل قبول نیست، گفت: در مجلس شورای اسلامی، حقوق بازنشستگان بر اساس 5 سال گذشته قابل قبول نیست.

علت مخالفت اکثر نمایندگان مجلس با تغییر مبنای محاسبه مستمری از 2 سال به 5 سال سابقه خدمت، این است که این امر به بازنشستگان از نظر پاداش پایان خدمت لطمه می زند و مستمری ها را کاهش می دهد.

2 سال گذشته خدمات معقول

فرشادان مبنای محاسبه مستمری بر اساس وضعیت موجود یعنی 2 سال آخر خدمت را منطقی و منطقی عنوان کرد.

مسائل مربوط به بازنشستگان و این موضوع به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ارجاع شده و هنوز در مجلس مطرح نشده است.»

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی گفت: به احتمال زیاد حتی اگر تغییر مبنای محاسبه مستمری از 2 سال به 5 سال آخر خدمت در کمیسیون تلفیق تصویب شود، این موضوع محقق نمی شود. در مجلس رای آورد و مبنای محاسبه مستمری ها همان 2 سال خواهد بود پایان خدمت باقی می ماند.





لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=112030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.