افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

ضریب مالیاتی تولیدکنندگان بلال بررسی می شود

  • کد خبر : 241311
ضریب مالیاتی تولیدکنندگان بلال بررسی می شود

به گزارش بازار، محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان بلال به دلیل افزایش نرخ مالیات و درخواست از مسئولان برای بررسی این مشکلات، اظهار کرد: عمده بلال کشور به طور کلی در شهرستان آذرشهر تولید می شود. . این شهر نیازهای داخلی را تامین می کند و گاهی این محصول را به برخی […]

به گزارش بازار، محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان بلال به دلیل افزایش نرخ مالیات و درخواست از مسئولان برای بررسی این مشکلات، اظهار کرد: عمده بلال کشور به طور کلی در شهرستان آذرشهر تولید می شود. . این شهر نیازهای داخلی را تامین می کند و گاهی این محصول را به برخی کشورها صادر می کند.

نماینده مردم تبریز آذرشهر اسکو در شورای اسلامی ادامه داد: بلال کاران در بین مشاغل دیگر کارگر محسوب می شوند و همه نمی توانند به این فعالیت بپردازند، البته این فعالیت در برخی استان های دیگر نیز آغاز شده است. اما بسیاری از آنها فعالیت خود را تعطیل کرده اند و نتوانسته اند به این فعالیت ادامه دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان جهشی در تولید با مشارکت مردم ادامه داد: با توجه به نام سال جدید و در راستای جهش در تولید با مشارکت مردم، همه اقدامات ما باید در راستای حمایت از تولید باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه ضریب تعیین درآمد مشمول مالیات بلال کاران 8 درصد تعیین شده است و این مشکل به خودی خود مشکلاتی را برای بلال کاران ایجاد کرده است.

میرتاج الدینی با بیان اینکه ضریب 8 درصدی تعیین درآمد مشمول مالیات تولیدکنندگان بلال غیر واقعی و بالاست، تاکید کرد: این ضریب مالیاتی برای تولیدکنندگان بلال ناعادلانه بوده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان اعمال ضریب 8 درصدی را برای تعیین درآمد مشمول مالیات تولیدکنندگان بلال بررسی کرده اند، ادامه داد: حتی اداره کل امور مالی استان نیز این موضوع را تایید و تاکید کرد که این میزان مالیات دریافتی از تولیدکنندگان بلال الف. دسته ای

این عضو شورای اسلامی با بیان اینکه اصناف همگن تولیدکنندگان بلال حدود 3 درصد مالیات پرداخت می کنند، ادامه داد: در گذشته تولیدکنندگان بلال مالیات خود را با اظهارنامه پرداخت می کردند اما اکنون مالیات از طریق دستگاه های کارتخوان پرداخت می شود. مشخص است که این میزان وصول مالیات چقدر است.

میرتاج الدینی با اشاره به ارسال اخطاریه کتبی به وزیر اقتصاد در این زمینه گفت: در این اطلاعیه تاکید کرده ایم که اعمال نرخ 8 درصدی مالیات برای تولیدکنندگان بلال توهین به این صنعت و این امر است. نرخ غیر واقعی است و باید اصلاح شود. ضمناً در این اطلاعیه کتبی تاکید کرده ایم که این نرخ مالیاتی باید کمتر از 3 درصد باشد.

وی با اشاره به ارسال نامه ای به رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: خوشبختانه وی تاکید کرد که مدارک لازم را در این اداره بررسی خواهیم کرد. از این رو رئیس سازمان امور مالیاتی دستور داد تا اسناد و مدارک به سرعت بررسی شود و سپس این موضوع برای تعیین ضرایب به کمیسیون ارجاع شود. بنابراین امیدواریم با این اقدام هر چه زودتر این ضریب مالیاتی اصلاح شود و به بین دو و نیم تا 3 درصد برسد تا بتوانیم این واحدهای تولیدی را که قبلا 150 واحد بوده و به 100 واحد کاهش یافته است، ارتقا دهیم. .

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه اگر فعالیت تولیدی صرف تولیدکننده نشود، قطعا فعالیت آن تولیدکننده تعطیل می شود، ادامه داد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم هستیم و امیدواریم دولت این کار را انجام دهد. این نرخ مالیات را اصلاح کرده و در اسرع وقت آن را کاهش دهید. اقدامات لازم را در نظر خواهد گرفت.

وی همچنین تاکید کرد: امیدواریم هرچه زودتر این مشکل بررسی و برطرف شود تا حمایت از تولیدکنندگان صورت گیرد و خدای ناکرده شاهد تعطیلی های صنفی از این دست در کشور نباشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=241311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.