افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

ضرورت تشکیل اتحادیه برای جلوگیری از بحران/حادثه معدن طبس قابل پیشگیری بود

  • کد خبر : 412986
ضرورت تشکیل اتحادیه برای جلوگیری از بحران/حادثه معدن طبس قابل پیشگیری بود

تخریب بازرسی او معتقد است که تنزل جایگاه بازرسی در بخش تولید باعث شده است که مسائل ایمنی نادیده گرفته شود. در این بیانیه آمده است: اگرچه می گوییم تعداد بازرسان در کشور کم است و جایگاه آنها رعایت نمی شود، اما گزارش های ارائه شده از سوی نهادهای مختلف نشان می دهد که این […]

تخریب بازرسی

او معتقد است که تنزل جایگاه بازرسی در بخش تولید باعث شده است که مسائل ایمنی نادیده گرفته شود. در این بیانیه آمده است: اگرچه می گوییم تعداد بازرسان در کشور کم است و جایگاه آنها رعایت نمی شود، اما گزارش های ارائه شده از سوی نهادهای مختلف نشان می دهد که این بازرسی ها به جایی می رسد که باعث ایجاد چالش بین بازرسی و نهادهای بازرسی می شود. همانطور که در بسیاری از زمینه های دیگر از صنعت، مانند خودرو، آنها نگران بودند که جریان خط تولید مختل شده است و بازرسی جدی که مانع از تولید می شود مواردی مانند عدم ایمنی در برخی از مشاغل نشان می دهد که بازرسی به عنوان مانعی برای تولید تلقی می شود تا جایی که هزینه بر نباشد یا مانع تولید نشود. چشم انداز بازرسی باید تغییر کند.»

بازرسی کاغذی، شما نمی دانید!

این محقق میدان کار معتقد است که بازرسی ها بیشتر بر روی کاغذ انجام شده است، اما در صحنه واقعی نه به دقت. وی می گوید: اراده سیاسی این است که بازرسی در کشور با تولید تداخل نداشته باشد و مانع تولید نشود، حتی اگر در مواردی بازرسی مانع تولید شد، نباید متوقف شود، مهم ترین نکته گزارش ها این است که احتمالا وجود داشته است. یک توافق ضمنی مبنی بر اینکه بازرسان در سطحی که نیاز به تغییر داشته باشد، بازرسی ها در پرونده و گزارش کلانتری اعمال نشده است نادیده گرفته شده اند. بازرسی روی کاغذ انجام نشده است در مواردی که باید منجر به تغییرات اساسی شود، انجام شده است.

سندیکا، سندیکا، سندیکا

اسماعیلی معتقد است: تشکل ها و مراجعه به تجربیات میدانی کارگران می تواند از بروز حوادث در محیط های کاری جلوگیری کند. وی می گوید: کارگران با توجه به تجربه ای که در کار دارند متوجه شده اند که میزان گاز استاندارد نیست، کارفرما و پیمانکار به این موضوع توجه نکرده اند، این مسائل نشان می دهد که مشارکت علاقه مندان واقعی تا چه اندازه است. در مدیریت کارگاهی می توان از بروز بلایا جلوگیری کرد و در گزارش مجلس نیز تاکید شده است که مشارکت کارگران می تواند یکی از موانع تولید باشد اینکه این حادثه قابل پیشگیری بود یکی دیگر از پیام های این گزارش دخالت دست اندرکاران و کارگران است که می توانستند از وقوع حادثه جلوگیری کنند می تواند برای نجات جان کارگران باشد. اتحادیه ارتباط مستقیمی با پیشگیری از حوادث دارد و اینکه آیا داشتن اتحادیه ربطی به پیشگیری از حوادث دارد یا خیر بحث ذهنی نیست.

وی افزود: به نظر من بازرسی از تمامی نهادهای متولی این پرونده از وزارت کار گرفته تا معادن و انجمن معدن استان و بازرسی از مسئولان ایمنی در وقوع این حادثه موثر بوده است. حادثه با بازرسی مناسب و باکیفیت می شد از وقوع حادثه جلوگیری کرد، اما آنچه می توانست به صورت مستمر و علمی از وقوع آن جلوگیری کند، مشارکت کارگران و ذینفعان واقعی بود و فضا را بسنجید نه تاجر!»/رویداد 24

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.