افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

ضرورت تسریع در واگذاری اراضی بلاتکلیف از دولت در سال های اخیر – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 395703
ضرورت تسریع در واگذاری اراضی بلاتکلیف از دولت در سال های اخیر – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی خلیل اللهی در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی بر تسریع در واگذاری اراضی بلاتکلیف دولت در سال های اخیر تاکید کرد و اظهار داشت: بر این اساس هر دستگاه اجرایی و سازمان خدماتی باید هنگام توضیح و حمایت از حقوق شما حساس باشد. وی با بیان […]

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی خلیل اللهی در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی بر تسریع در واگذاری اراضی بلاتکلیف دولت در سال های اخیر تاکید کرد و اظهار داشت: بر این اساس هر دستگاه اجرایی و سازمان خدماتی باید هنگام توضیح و حمایت از حقوق شما حساس باشد.

وی با بیان اینکه قانونگذار در زمینه اراضی ملی، مالکیت و مجری امور را به وضوح مشخص کرده است، یادآور شد: برای هر نهادی در چارچوب مأموریت های محوله، وظایف و انتساب هایی که باید انجام شود، تعریف شده است.

خلیل اللهی لزوم اجرا و استقرار قانون را منوط به تعامل و هماهنگی نهادها عنوان کرد و ادامه داد: باید توجه داشت که اختلافات نهادهای دولتی زمینه را برای سوء استفاده دلالان فراهم می کند.

وی افزود: دستگاه قضایی کل استان و دستگاه قضایی به عنوان مرجع تاریک کنید در صورت عدم حل و فصل دعاوی در سطوح عالی دولتی، خواهان مکلف به رسیدگی است.

خلیل اللهی با اشاره به اینکه باید حقوق و استحقاق قانونی ساکنان حاشیه رودخانه ها رعایت شود، خواستار تسریع در تعیین تکلیف اراضی بلاتکلیف تملک شده توسط دولت در سال های اخیر شد و گفت: بر اساس تفاهم نامه های منعقد شده توسط دولت، مالکیت بستر رودخانه و مرز به وزارت نیرو واگذار شده است.

دادستان عمومی و مرکز انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اصل مالکیت اراضی ملی گفت: قانون این موضوع را بر عهده دولت گذاشته است و دستگاه های اجرایی فقط مسئول هستند. برای استثمار به عنوان نمایندگان دولت».

بابک محبوب علیلو ادامه داد: مهمترین دغدغه دستگاه قضایی جلوگیری از مصادره و سوء استفاده از اراضی ملی و منابع طبیعی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.