افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
4

ضرورت بسیج سازمان همکاری اسلامی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 204260
ضرورت بسیج سازمان همکاری اسلامی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از مهر؛ امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، در خصوص آخرین وضعیت و تحولات تجاوزات رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی به ویژه حملات اخیر علیه فلسطین اشغالی، در خصوص آخرین وضعیت و تحولات مربوط به تجاوزات رژیم […]

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از مهر؛ امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، در خصوص آخرین وضعیت و تحولات تجاوزات رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی به ویژه حملات اخیر علیه فلسطین اشغالی، در خصوص آخرین وضعیت و تحولات مربوط به تجاوزات رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی به ویژه در خصوص حملات اخیر علیه فلسطینی ها، گفت و گو کرد. رفح و وضعیت وحشتناک انسانی در غزه و تحرکات سازمان همکاری اسلامی در این زمینه گفت وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی ضمن ابراز تاسف عمیق و محکومیت حملات و تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به رفح که تاکنون منجر به شهادت تعداد زیادی از ساکنان این منطقه شده است. به ویژه تعداد زیادی از زنان و کودکان بی گناه فلسطینی. اکثر مجامع بین المللی به ویژه سازمان همکاری اسلامی توقف این حملات را مهم و فوری می دانستند.

امیرعبداللهیان همچنین با بیان اینکه 4.5 ماه از آخرین جلسه هیات وزیران سازمان همکاری اسلامی می گذرد، خواستار تشکیل جلسه اضطراری هیات وزیران این سازمان برای بررسی وضعیت وخیم کنونی و اتخاذ تدابیر قاطع شد. در برابر تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به وضعیت وحشتناک انسانی در شمال غزه و مشکلات و کمبودهای جدی ایجاد شده در دسترسی به امکانات و مایحتاج اولیه ساکنان اشاره کرد که لازم است اقدامات مناسب و عاجل برای تسهیل تحویل انجام شود. کمک‌های بشردوستانه و محموله‌ها، به‌ویژه مواد غذایی و پزشکی، و داروهای برجسته.

وی همچنین در جریان گفتگوها و مذاکرات سفر منطقه ای اخیر خود در زمینه حمایت از مردم مظلوم فلسطین در شرایط حساس کنونی، به دبیرکل سازمان ملل گفت.

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در این تماس تلفنی ضمن ابراز نگرانی و محکومیت تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های سازمان همکاری اسلامی به این سازمان ارائه کرد. وی از پیشنهاد برگزاری نشست اضطراری هیات وزیران استقبال کرد و قول داد با رایزنی با کشورهای عضو آن را پیگیری کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=204260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.